FrontPage påstår at Word-filen er i brug
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-04-01 19:28

Jeg sidder her med en pæn stabel Word-dokumenter, som hver for sig
skal hales ind på en FrontPage-side. Jeg har Office 2000 og Win ME.

Wordfilerne har jeg fået tilsendt pr. mail (en masse artikler). Jeg
henter filerne over i FrontPage ved at oprette en side med de rigtige
formater og klikker så Insert -> File. Ca. to tredjedele af gangene
går dette fint, men med en del af filerne påstår FrontPage, at filen
er i brug og kan ikke hentes??? Det er den naturligvis ikke. Jeg har
prøvet at gemme sådan en fil under et nyt navn, men næh nej, den er
stadig i brug, påstår FrontPage :-/

Der er tilsyneladende ikke noget system i, hvilke filer der kan
hentes, og hvilke der ikke kan.

Er der nogen her, der har oplevet det og har en forklaring? Og også
meget gerne en brugsanvisning til, hvordan jeg gør.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : pre

Dato : 25-04-01 19:15

Nu har jeg ikke ME, men Word har en grim uvane med de filer, hvor der
eksisterer en version hvor filnavnet begynder med ~. Mit valg har været
enten at genstarte, eller at lukke Word og slette den meningsløse
version.
Hvad med at samle (nogle af) filerne i Word og indsætte dem en bloc?

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 28-04-01 01:18

On Wed, 25 Apr 2001 20:14:42 +0200, "pre" <ingenmail@image.dk> wrote:

> [...]
>version.
>Hvad med at samle (nogle af) filerne i Word og indsætte dem en bloc?

Det var jo en løsning, hvis altså ikke lige det handler om en stabel
artikler, der hver især er rimelig lange.

Men jeg har da vist løst mit problem: Det viste sig, at filerne, der
var sendt til mig via mail, havde et lidt underligt format, som jeg
ikke rigtig kunne gennemskue. Jeg hentede filerne selv fra en
hjemmeside, hvor de oprindelig havde været publiceret, og så kunne jeg
snildt hente dem ind i FrontPage. For mig ser det nærmest ud, som om
de filer, jeg fik tilsendt, er blevet konverteret fra html til Word.
--
Venlig hilsen Kirsten