Varibel som Qualifier?
Fra : Mato

Dato : 22-02-04 22:20

Hej
Endnu et af mine utallige newbie spørgsmål:

Er der en måde så man kan bruge en ariabel som qualifier?

eks.
Dim qual as string
qual = "Form1"
qual.Show

Det virker ikke. Hvordan gør man det?

Mvh. Tor

Fra : Keld Nygaard

Dato : 23-02-04 14:45

> Er der en måde så man kan bruge en ariabel som qualifier?

> [...]

Noget i stil med:

Dim objForm as object
set objForm = Form1
objForm.Show

Set objForm = Nothing

/Nygaard

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 29-02-04 21:05

Keld Nygaard <keld@wapse.dk> wrote:

> Noget i stil med:
>
> Dim objForm as object
> set objForm = Form1
> objForm.Show

Det giver ikke helt samme mulighed. Jeg har - forgæves - forsøgt at
finde en mulighed for at referere til et objekt med et navn, som jeg
danner i et udtryk. Kan det lade sig gøre?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-02-04 23:33

Thorkil Olesen skrev:
> Det giver ikke helt samme mulighed. Jeg har - forgæves - forsøgt at
> finde en mulighed for at referere til et objekt med et navn, som jeg
> danner i et udtryk. Kan det lade sig gøre?

Hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

Objekter har ikke navne - det har klasser derimod.

Når du har oprettet 2 objekter af samme klasse X, hvordan skal VB så vide
hvilket af objekterne af klassen X, som du ønsker at referere til (foruden
at VB forventer at du selv holder styr på dine ojbekt-referencer).

Det nærmeste du kan komme er vel CallByName, hvor du kan kalde en metode ud
fra dens navn, men du skal så sandelig have en reference til objektet som
har metoden.

-------
Tomas