ÆØÅ
Fra : EP

Dato : 22-02-04 17:35

Hej derude

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med en løsning / forklaring på
følgende problem:

Jeg sender en HTML kodet e-mail (indeholder en tabel) fra VB6 med anvendelse
af winsock - alt virker tilsyneladende OK, men

Hvis E-mail modtages på en PC hvor vedkomne bruger Outlook Express er alt OK
hvis E-mail modtages på en PC hvor der bruges Outlook bliver æ til f, ø til
x og å til e

mvh

Erik

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 22-02-04 21:34

Den Sun, 22 Feb 2004 17:34:35 +0100, skrev EP:

> [...]
> OK hvis E-mail modtages på en PC hvor der bruges Outlook bliver æ til f,

Hva har du mail-header "Content-Type"?

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : EP

Dato : 22-02-04 23:26

"Helge Bjørkhaug" <just@me.invalid> skrev i en meddelelse

> Hva har du mail-header "Content-Type"?
>
> --
> Snutten
> Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Hej Helge

Jeg er ret ny udi HTML - så noget kunne tyde på at der er noget der mangler

vil du prøve at anskueliggøre det for mig

På forhånd tak

Erik

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 23-02-04 07:39

Den Sun, 22 Feb 2004 23:25:49 +0100, skrev EP:

> [...]
>
> Jeg er ret ny udi HTML - så noget kunne tyde på at der er noget der
> mangler
>
> vil du prøve at anskueliggøre det for mig

Har muligens ikke så mye med HTML å gjøre....
Du sier at du sender mail fra VB med winsock,
da det tolker jeg det slik at det er i VB applikasjonen at funksjonen for
å sende mail er laget.
Der hvor mail-headere genereres (From:, To:, RCPT To:, Subject: etc.)
bør også inneholde en header som sier noe om "formatet"
på mailen (Content-Type).

Fra : EP

Dato : 23-02-04 23:37

> [...]
>
> --
> Snutten
> Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Hej igen Helge

Det var den rigtige ledetråd, alt virker OK ny - TAK for hjælpen

Hilsen

Erik