If InStr(iNowAt, S, sSearchTxt) = 0 Then g~
Fra : Mathias

Dato : 22-02-04 17:29

Hej NG.
Hvorfor giver "If InStr(iNowAt, S, sSearchTxt) = 0 Then" fejlen "Invalid
procedure call or argument"? Det plejer da at virke :(.

Hilsen Mathias

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-02-04 17:53

Der kommer muligvis an på, hvilke værdier du har tildelt variablerne
iNowAt, S og sSearchTxt
Hvis nu S ikke er numerisk ?

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Mathias

Dato : 23-02-04 19:36

Gert Krabsen <news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote in
newsr3r6ihkp0p03yo@news.sunsite.auc.dk:

S er ikke numerisk, og det skal den ikke være. Syntaxen er jo:
Function InStr([Start], [String1], [String2], [Compare As VbCompareMethod
= vbBinaryCompare])
Så det er ikke det.

Mine variabler er:
S: En masse spørgsmål og svar, delt med et linieskift.
iNowAt: Skifter heletiden. Starter på 1, og fortsætter opad. Se her:
Do Until iNowAt >= Len(S)
If InStr(iNowAt, S, sSearchTxt) = 0 Then
Exit Do
Else
S2 = S2 & Mid(S, InStrRev(S, vbCrLf, iNowAt), InStr(InStrRev
(S, vbCrLf, iNowAt) + 1, S, vbCrLf)) & vbCrLf
iNowAt = iNowAt + InStr(iNowAt, S, sSearchTxt) + Len
(sSearchTxt)
End If
Loop
sSearchTxt: En string, som brugeren bestemmer via en inputbox.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 23-02-04 22:52

Pling! Så ringede klokken:

Er du _helt_ sikker på, at iNowAt er mindst 1? Hvis den kun er deklareret,
har den værdien 0.

Prøv evt. de to alternativer:

   InStr(0, s, sSearchTxt)
   InStr(1, s, sSearchTxt)

den første giver "Invalid procedure call or argument"?

mvh
Krabsen

p.s. jeg huskede forkert m.h.t. argumenternes rækkefølge

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Mathias

Dato : 24-02-04 19:00

Gert Krabsen <news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote in
newsr3ue03xp0p03yo@news.sunsite.auc.dk:

> Er du _helt_ sikker på, at iNowAt er mindst 1? Hvis den kun er
> deklareret, har den værdien 0.

Den er sat til:
iNowAt = 0
.. o O ( DOH!!!!! )

Tak for tippet, men jeg tror at jeg starter forfra. Jeg har fået en bedre
idé til hvordan jeg kan lave mit program. Jeg har startet det på en dum
måde :). Ellers tak - jeg har da (i det mindste lært at InStr starter
på 1, og ikke på 0.

Hilsen Mathias

Fra : preben nielsen

Dato : 22-02-04 18:55

"Mathias" <mathias@nonne.tld> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Hvorfor giver "If InStr(iNowAt, S, sSearchTxt) = 0 Then" fejlen
"Invalid
> procedure call or argument"? Det plejer da at virke :(.

Det kommer da an på hvad iNowAt, S og sSearchTxt er for typer.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk