Hjælp til hjemmeside!
Fra : Jacob A. Lund

Dato : 22-02-04 21:30

Hej

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, men er dog ikke så
erfaren inden for det. Derfor ville det være en kæmpe hjælp hvis
en gad at hjælpe mig lidt.
Jeg skal bare bruge en frame med et table eller lignende til at
vise min sides indhold.
Jeg har en menu samt bundlinje.
Se: http://www.teamjiyo.com/main.htm

Det table jeg har nu virker ikke korrekt da der kommer en
overflødig vandret scrollbare når den lodrette kommer frem.
Vi/jeg ville være yderst taknemmelige for denne hjælp, det tager
vel ikke mange sekunder for en erfaren webdesigner..

(samme problem beskrev jeg i dette indlæg:)
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/d
efault.asp?messageid=%3Cc19qvn%24so2%241%40sunsite%2Edk%3E

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Olesen

Dato : 22-02-04 22:36

Jacob A. Lund wrote:

> Se: http://www.teamjiyo.com/main.htm

Jeg ser ikke nogen vandret scrollbar i Mozilla.

Men det første du skal gøre er at validere dine sider:

<http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.teamjiyo.com%2Fmain.htm&warnings=yes&spider=yes>

Det gør de langt fra, og det er endda kun framesettet, som er valideret her.

Først havde jeg egentlig besluttet mig til ikke at ville klage over, at
du brugte frames, for jeg kunne jo bare lade være at besøge din
hjemmeside :) Men så kiggede jeg lige lidt rundt på nogle af linkene, og
den kan jo blive ganske spændende, så jeg vil sikkert gerne komme og
besøge den igen :)

Det første du skal gøre er at droppe de der frames og lave den med xhtml
og css. Det er naturligvis en lidt større opgave, men du kan finde
masser af hjælp på <http://www.html.dk> og <http://www.alistapart.com>
og <http://www.csszengarden.com>.

Men ved at skifte til noget ordentlig markup, kan du lettere undgå sådan
noget uforudsigeligt noget.

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>