Flimmer på TV-out signal?
Fra : Lars

Dato : 22-02-04 14:57

Jeg har Nvidia GeForce4 Ti 4200 med AGP8x.
Mit styresystem er XP pro opdateret til pakke 1.
Jeg kører via kabel til en scart omformer og derfra ind i nummeren på mit
tv.
Jeg har 1024 Mb RAM og P4 2400 CPU

Mit problem er at der er flimmer på mit tv.
Skifter jeg opløsning fra standard til TV-out på 640 x 480 til 512 x 384 så
forsvinder flimmeret men så passer billedstørrelsen ikke på mit TV.

Jeg har forsøgt at gendanne standarderne på driverens indstillinger.
Jeg har forsøgt at ændre farvekvalitet ( 8bit - 16bit - 32bit).
Opdateringshastigheden er også forsøgt ændret. Standard er 60 Hz på tv-out.

Nogle gange har vi haft signal igennem og kunnet se DivX, AVI eller andre
formater.
Andre gange oplever vi det beskrevne symptom.

Hvad kan der være galt?

Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-02-04 22:38

On 2004-02-22, Lars <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har forsøgt at ændre farvekvalitet ( 8bit - 16bit - 32bit).
> Opdateringshastigheden er også forsøgt ændret. Standard er 60 Hz på tv-out.

Ikke i Danmark, Her skal du helst køre 50Hz eller 100Hz, da det passer
bedst med PAL.

> Nogle gange har vi haft signal igennem og kunnet se DivX, AVI eller andre
> formater.
> Andre gange oplever vi det beskrevne symptom.
>
> Hvad kan der være galt?

Det har nok noget at gøre med PAL vs NTSC output.

Fra : Lars

Dato : 23-02-04 05:38

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke i Danmark, Her skal du helst køre 50Hz eller 100Hz, da det passer
> bedst med PAL.

50 Hz er ikke en mulighed i opsætningen af grafikkortet.
Jeg har forsøgt med 55.03 / 44.03 / 43.45 / 42.82 af driverversioner.
Har nu beholdt den sidst nye.

> Det har nok noget at gøre med PAL vs NTSC output.

Er der andre forslag?

Lars

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 23-02-04 14:34

> Er der andre forslag?

Prøv TVTool fra www.tvtool.de Det er specielt beregnet til det bøvlede
NVidia TV-out.

Bruger det selv og det er rigtig godt.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Lars

Dato : 23-02-04 14:50

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c1cvg5$1guf$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
> Forget 911, I dial .357
> Fjern JEGHADERSPAM for at maile mig direkte

Med TvTool fjernes muligheden for at arbejde på PC'en mens en anden ser film
sendt fra PC'en.

Jeg vil allerhelst at mit grafikkort virkede efter hensigten.

Lars

Fra : Allan / Kolding

Dato : 23-02-04 19:01

Jeg har lige haft et være bøvl her i weekenden,
med mit tv-out.

Flimmer og sitren i siderne + at det så ud som om
at det regnede på tv skærmen, og vandet løb ned på indersiden af tvét.
( lidt svært at forklarer ).

Men problemmet var at jeg havde 10 m S-VHS kabel, og kun 1,5 m
til den pc som står i stuen. Kablet var bare rullet sammmen.
Det må man åbenbart ikke. Det giver støj, og var væk, efter
jeg havde rollet kablet ud i en stor bue.

Har fundet en 2 m. kabel og nu kan jeg se Internet på mit 28" tv.
Har ingen problemmer med se priser på EDB-priser på
5 m. afstand. ( står til 800 x 600 ved 60 hz ).

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-02-04 13:01

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk>
> Med TvTool fjernes muligheden for at arbejde på PC'en mens en anden ser
film
> sendt fra PC'en.

Ahvaba ?
Du får da de samme muligheder mht. dualview - endda meget mere smart
præsenteret imho.
--
Peter J