Andet multimedie
Ill./Photoshop: Logo som .jpg?
Fra : hs

Dato : 22-02-04 22:11

(Illustrator 10)
(Photoshop 7)

Jeg har et logo, der er lavet i illustrator. Det kan skaleres op og ned i
størrelse, kopieres over i photoshop m.m.
Så langt så godt.

Men jeg har problemer med at gemme logoet som .jpg fil så det kan benyttes i
fx. word. Har forsøgt at kopiere logoet til photoshop og derfra gemme som
..jpg. Resultatet bliver desværre for dårligt/utydeligt.

Jeg er ret sikker på løsningen er simpel, når man lige kender den rette
teknik. (-:

Er der en der kan give en (gerne udførlig) vejledning og godt råd, ville jeg
være taknemmelig...?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-02-04 22:12

hs wrote:

> [...]
> benyttes i fx. word. Har forsøgt at kopiere logoet til photoshop
> og derfra gemme som .jpg. Resultatet bliver desværre for

Et logo er almindeligvis med få farver og skarpe kanter. Den slags
motiver er JPEG ikke godt til. Gem som noget andet - f.eks. PNG.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : KNL DtP

Dato : 22-02-04 22:31

"hs" <hbs1"FJERN"@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har problemer med at gemme logoet som .jpg fil så det kan benyttes i
> fx. word. Har forsøgt at kopiere logoet til photoshop og derfra gemme som
> .jpg. Resultatet bliver desværre for dårligt/utydeligt.

Inde i Illustrator gemmer du dit logo som en EPS-fil (vælg Illustrator EPS
under Format). Dette er et vektor-format, så det kan du skalere op og ned uden
kvalitetstab.

Inde i Word indsætter du så EPS-filen. Den ser nok lidt takket ud på skærmen,
men når først du udskriver den, så bliver den super flot.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-02-04 00:31

KNL DtP skrev:

> Inde i Word indsætter du så EPS-filen. Den ser nok lidt takket ud på
> skærmen, men når først du udskriver den, så bliver den super flot.

Her forudsætter du, at hs har rådighed over en PostScript-printer. Det er
jo ikke sikkert, og så dur EPS-filen ikke.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : KNL DtP

Dato : 23-02-04 14:24

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Her forudsætter du, at hs har rådighed over en PostScript-printer. Det er
> jo ikke sikkert, og så dur EPS-filen ikke.

Okay, det har du ret i.

Det jeg mente var, at preview billedet i Word godt kan virke en smule hakket -
men når hun printer den ud (hva' enten det er på en alm. laser eller en
PS-printer), så bliver det ikke direkte hakket.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 23-02-04 14:33

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men når hun printer den ud (hva' enten det er på en alm. laser eller en
> PS-printer), så bliver det ikke direkte hakket.

Hurtigt illustreret her:

www.knl-dtp.dk/temp/eps_i_word.gif

Den indsatte EPS-fil ser noget hakket ud inde i Word, men når den udskrives (i
dette tilfælde til en PDF-fil), så bliver er kvaliteten i orden.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-02-04 16:53

> [...]
> .jpg. Resultatet bliver desværre for dårligt/utydeligt.
> Jeg er ret sikker på løsningen er simpel, når man lige kender den rette

Fra Illustrator kan du eksportere som Windows Meta File (.wmf) eller
Enhanced Meta File (.emf). Dette er et (overset) vektorformat, der
understøttes på glimrende vis i fx Word.

mvh
Kim Jensen