HIGHTECH Excalibur Radeon 9800 PRO ICEQ 12~
Fra : Rune

Dato : 22-02-04 04:28

Er der nogen der har erfaringer med dette kort?

De to forrige grafikkort jeg har haft har været i Geforce serien - er der
nogle der ved hvad jeg kan forvente i forhold til funktionaliteten af
driverne - har aldrig rigtig haft problemer med Geforce driverne.

Til sidst kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg skal forvente problemer
med skiftet fra Nvidia til Radeon - jeg har nemlig ikke tænkt mig at
reinstallere mit WinXP pro (men jeg regner dog med at lave et nyt image af
min maskine inden jeg skifter, bare for en sikkerheds skyld) - er det noget
med at jeg skal på en større skattejagt i Windows registreringsdatabase
eller hvad?

På forhånd tak for hjælpen

Rune (hverken Nvidia eller Radeon proselyt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 22-02-04 20:30

"Rune" <ungepetersen@privat.dk> wrote in message
> [...]
> eller hvad?
>

> På forhånd tak for hjælpen
>
> Rune (hverken Nvidia eller Radeon proselyt

Du kan roligt sætte et ATI kort i. Før du lukker ned for at sætte kortet
i går du ind i kontrol panelet og fjerner nvidia driveren den vej
igennem. Den beder dig reboote men du lukker blot helt ned og skifter
kortene. Så starter du op og kommer ind i windows hvor du kan hente den
ati driveren fra www.ati.com (ligner nvidia fremgangsmåden her).. pt
hedder driveren Catalyst 4.2. Hent den store på 20+Mb... det er nemmest.
Start filen og lad den installere. Reboot når det er gjort (hvis
nødvendigt, ikke sikkert). Når driveren er installeret bliver skærmen
sort et par gange. Det skyldes at driveren tester brugbar AGP hastighed
og FastWrite mulighed. Derefter er alt klar til brug

ATI driveren har mange gode features. F.eks. er TVTool (3. parts nvidia
tv-out styring) ikke nødvendigt da ATI har ret god tv-out styring
indbygget.

Jeg har skiftet nogle gange mellem nvidia og ati uden problemer med
windows xp pro.

mvh Bernhard

Fra : Rune

Dato : 22-02-04 22:04

Mange tak for din grundige beskrivelse

Mvh Rune

Fra : ka1111

Dato : 07-03-04 19:55

Du kan roligt købe et HIS Radeon 9800 PRO ICEQ 128MB DDR platinum kort
det køre alt for sygt. Det er efter min mening det fedeste kort på
market PT.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune

Dato : 09-03-04 23:15

Ja, efter at have købt det vil jeg give dig helt ret. Det er et virkelig
lækkert kort

/Rune

Fra : Peer Rasmussen

Dato : 28-04-04 22:38

Hej Rune,

Velkommen i kluben! : )

Jeg har lige installeret mig i dag og det kører bare.
Jeg har overclocket mit en smule (core: 432, mem: 348,75). Det giver mig en
score i 3Dmark2001SE på 16350.
Hvad siger din? Jeg vil gerne hører hvad andre har gjort, så man kan
efterprøve lidt : )
(P4 2,6 Ghz 1 GB RAM)

Farcry? Naturligvis... ; )

Per