Css / class vs. h3? Forskelligt resultat.
Fra : Lars Christensen

Dato : 22-02-04 01:44

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor disse to sider giver
forskelligt resultat mht. overskriften i tabellerne (dvs. hold
osv.)?

http://www.nflturnering2004.frac.dk/220204/test01.htm
http://www.nflturnering2004.frac.dk/220204/test02.htm
http://www.nflturnering2004.frac.dk/220204/style/main.css

Test01.htm anvender class="style_a" og viser tabellen korrekt
mens Test02.htm anvender h3 og viser tabellen forkert. Begge er
defineret med:

font-size: 14px;
font-weight: bold;

På forhånd tak.
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 22-02-04 08:49

Sun, 22 Feb 2004 00:43:35 +0000. skrev Lars Christensen:

> Test01.htm anvender class="style_a" og viser tabellen korrekt
> mens Test02.htm anvender h3 og viser tabellen forkert. Begge er
> [...]

Udover at jeg ikke kan se forskellen, vil jeg tro at der er margin/padding
på h3. Den er vel ikke defineret i style_a?

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,

Fra : Tine Müller

Dato : 22-02-04 09:34

"Lars Christensen" skrev
> [...]
>
> Test01.htm anvender class="style_a" og viser tabellen korrekt
> mens Test02.htm anvender h3 og viser tabellen forkert. Begge er

På H1 - H2 - H3 osv. er der margin og padding indbygget, dette skal du
fjerne.

h3 {
font-size: 14px;
font-weight: bold;
margin: 0px;
padding: 0px;
}

/Tine

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-02-04 11:25

Tine Müller wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> På H1 - H2 - H3 osv. er der margin og padding indbygget, dette skal du
> fjerne.
>
> h3 {
> font-size: 14px;
> font-weight: bold;
> margin: 0px;
> padding: 0px;
> }
>

> /Tine

Stor tak til dig Tine. Det vidste jeg godt nok ikke......hvordan vidste
du det?

Mvh.

Fra : Tine Müller

Dato : 22-02-04 11:35

"Lars Christensen" skrev
> Stor tak til dig Tine. Det vidste jeg godt nok ikke......hvordan vidste
> du det?

Hej Lars

Glad for at jeg kunne hjælpe. Jeg har før læst om det i nyhedsgrupperne, men
specielt blevet gjort opmærksom på det ved at gennemgå nogle øvelser herfra
http://movielibrary.lynda.com/html/modPage.asp?ID=42 lavet af Donna Casey
til Dreamweaver MX. Det fantastiske ved hendes movies er, at hun fortæller
om alle de problemer man kan komme ud for, istedet for mange andre som laver
disse undervisningsvideoer, mange gange kun fortæller om hvordan softwaren
virker, og ikke om alle de faldgrupper som findes. Disse bliver man først
gjort opmærksom på, når man læser om dem i nyhedsgrupperne, bl.a.
news:macromedia.dreamweaver og så news:pviiwebdev og så har man brugt
timevis på at få tingene til at fungere uden held.

/Tine

Fra : Tine Müller

Dato : 22-02-04 09:47

Måske kan du bruge denne side http://www.html.dk/tutorials/css/lektion9.asp