Samletanke
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-02-04 20:10

Hej.

I vores kolonihave påtænker jeg at lave et nyt udhus, hvor jeg lave et
rigtigt træk & slip toilet.

Hertil har jeg kigget på Iføs samletanke Exo-trapper, på 3000 & 4000 ltr.

http://www.ifoecotrap.com/templates/drainsystemPage.asp?id=1851

Nogle der har erfaringer med sådanne banditter ?

Hertil tænker jeg om Ifø's bud på tømning hvert 2. år ved fritidshus holder,
eller om det skal gøres oftere, og hvilken pris skal man regne med for en
tømning! "hmm, det lød spooky"

På forhånd tak.

Mvh.

Kim

Fra : Torbenth

Dato : 21-02-04 23:14

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> I vores kolonihave påtænker jeg at lave et nyt udhus, hvor jeg lave et
> rigtigt træk & slip toilet.
>
> Hertil har jeg kigget på Iføs samletanke Exo-trapper, på 3000 & 4000 ltr.

En 2500 liter tank plejer man at tømme 1 gang om året i et sommerhus.
Men ellers fungerer det fortræffeligt.
Man kan prøve at lave et regnestykke med hvor mange gange man skyller ud om
dagen gange liter vand i skyllet + hvad man ellers putter ned.

Mvh.
Torben

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-02-04 23:47

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> Man kan prøve at lave et regnestykke med hvor mange gange man skyller ud
om
> dagen gange liter vand i skyllet + hvad man ellers putter ned.

Den er jeg helt med på, og i mit regnestykke tænker jeg også en gang årligt,
men Ifø skriver 1 gang årligt ved alm. husstand, og hvert 2. år ved
fritidshus. Mit eget bud ville også være hvert år.

Hvis man forestiller sig man også ville lave noget brusebad af en art, så
skal det vel ikke i sådan en tank vel ?

Et slag på tasken, hvad koster det at få "skidtet" tømt ?

Mvh.

Kim

Fra : Torbenth

Dato : 23-02-04 00:21

> Hvis man forestiller sig man også ville lave noget brusebad af en art, så
> skal det vel ikke i sådan en tank vel ?

Nej, det er kun toilettet som skal forbindes til denne tank.
Pris for tømning?
Du skal nok snakke med kommunen, det er vist dem som står for det. Du kan
prøve at spørge naboerne, hvordan de gør. Det kunne jo være at vedkommende
som kører i området, vil tømme "om natten" *G*

Mvh.
Torben

Fra : Frank Attle

Dato : 23-02-04 01:13

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> prøve at spørge naboerne, hvordan de gør. Det kunne jo være at
vedkommende
> som kører i området, vil tømme "om natten" *G*

Det kommer vist nok an på hvor haven ligger, der hvor vi har have,
(Gladsaxe) skal også badevandet i samletank, kun vand fra køkkenvask må
udledes i en sivebrønd. (via en fedtudskiller) tømning af samletank sker af
et privat kloakfirma, det har kommunen ikke noget at gøre med. Pris ca. 800
kr. Jeg tror det er sådan i de fleste haveforeninger.

Frank