Læs data fra excel, VB6
Fra : Kewl Los

Dato : 21-02-04 17:51

Jeg prøver at lave et program som kan læse en bestemt celle i excel, jeg
sidder helt fast, har prøvet at søge rundt på nettet, det eneste jeg kan er
at åbne filen.

Men hvordan læser jeg f.eks. Celle 'A2' ?
Håber der er nogen som kan hjælpe.

Set xlApp = GetObject(App.Path & "\" & data.xls)

Fra : Morten Snedker

Dato : 21-02-04 19:05

On Sat, 21 Feb 2004 17:50:47 +0100, "Kewl Los"
<xbox_rem_This@hssyd.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvordan læser jeg f.eks. Celle 'A2' ?
>Håber der er nogen som kan hjælpe.
>
>Set xlApp = GetObject(App.Path & "\" & data.xls)

Dim xlo As excel.Application
Dim xloW As excel.Workbook

Set xlo = New excel.Application
Set xloW = xlo.Workbooks.Open("u:\excel\kontrolkort.xls")

xloW.Application.Visible = True
xloW.Worksheets("Ark1").Activate

MsgBox "Indholdet af celle A2 er " & Range("A2").Value

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Kewl Los

Dato : 22-02-04 01:09

Hej Tak for hjælpen!

Men....

Den kommer med flg. fejl ved 'Dim xlo As excel.Application

'Compile Error' - 'User-defined type not defined'

ved du hvad der går galt ?

Fra : Kewl Los

Dato : 22-02-04 01:24

Fandt ud af jeg også lige skulle vælge en Referencedriver til Excel ! doh

Fra : Morten Snedker

Dato : 22-02-04 08:41

On Sun, 22 Feb 2004 01:08:33 +0100, "Kewl Los"
<xbox_rem_This@hssyd.dk> wrote:

>Hej Tak for hjælpen!

Velbekomme - kan se du selv fandt ud af dit sidste problem.

Vil gerne lige tilføje, at det opfattes som uhøfligt at begynde at
sende private e-mails til debattører på usenet (nyhedsgrupper), med
mindre man har spurgt først. Idéen er jo at man bruger tid på, når man
har tid, lyst og lejlighed. Oven i hatten er der jo andre som senere
kan få glæde af indlæggene på usenet....

Endvidere er det god skik, at man klipper i det besvarede, således at
det man IKKE besvarer udelades. Ligeledes er det god skik at besvare
under det citerede.

Se evt. http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html for mere
information.

mvh /Snedker