Problem med floats og indryk
Fra : Theis Andersen

Dato : 21-02-04 16:53

Hej

Jeg er lidt nybegynder på hjemmesideområdet. Jeg er stødt på et
(synes jeg selv) mærkeligt problem.

På min hjemmeside, som jeg er ved at lave, har jeg en menu til
venstre, som er lavet ud fra tabeller. Lige til højre for menuen
har jeg så teksten. Jeg har naturligvis brugt funktionen floats
for at få teksten til at stå til venstre for tabellerne. Jeg vil
gerne starte teksten med et indryk i første linje. Men hvordan
gør jeg det?

Jeg har prøvet med blockquote og sat margin-left længere end den
normale tekstposition. Men blockquote virker ikke og når jeg
sætter margin-left til skal jeg også have teksten stoppet. Dermed
kommer der et mellemrum mellem den første og den anden linje i
teksten. Det ønsker jeg jo ikke. Hvis jeg kunne få blockquote til
at virke ville der vel sikkert også ske det samme.

Er det bare mig, der gør noget forkert eller er der en anden måde
at gøre det på (for jeg går ud fra at det kan lade sig gøre!).

Håber, der er én, der kan hjælpe mig.

Hilsen Theis Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 21-02-04 17:04

Theis Andersen wrote:

> Jeg vil gerne starte teksten med et indryk i første linje. Men
> hvordan gør jeg det?

Med CSS:

p {
   text-indent: 20px;
}

De øvrige linier starter som normalt.</p>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Theis Andersen

Dato : 22-02-04 00:03

Tusind tak for det gode svar. Jeg fandt det dog i html.dk's
CSS-tutorial. Burde have kigget ordentligt efter der først. Men mange
tak for svaret.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-02-04 00:20

Theis Andersen wrote:

> Tusind tak for det gode svar. Jeg fandt det dog i html.dk's
> CSS-tutorial. Burde have kigget ordentligt efter der først. Men mange
> tak for svaret.

Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du meget gerne fremover citere
lidt af det indlæg, du svarer på - det vil gøre det nemmere for andre
at se, hvad du svarer på og hvorfor

   <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fortsat god arbejdslyst!