Taxier er livsfarlige....
Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-02-04 16:24

Ekstrablade har beriget læserne med endnu en rammende dom/udtalelse og denne
naturligvis på forsiden.

Bremserne på taxa/i-vogne er livsfarlige.

Der er fundet fejl på 26 vogne....!

Hvor mange taxa/i-biler kører i Danmark..?

Hvor må alle taxa/I-vognmænd og deres chauffører være glade for at støtte
Ekstrabladet hver eneste dag, når de køber og læser avisen i middagspausen.

PS: Jeg vil lige give Ekstrabladet en ny ide til en forside:

Dronning Magrethe er faldet ned fra over 2 meters højde.....læs mere inde i
bladet...!!!!

(Hendes billede ophængt i ankomsthallen på en større virksomhed fladt ned.
Åsagen var en dårlig/gammel ophængssnor).

Hr. Bjørn

Fra : Kent Nielsen

Dato : 21-02-04 17:20

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Ekstrablade har beriget læserne med endnu en rammende dom/udtalelse og
denne
> naturligvis på forsiden.
>
> Bremserne på taxa/i-vogne er livsfarlige.

Mon ikke det viser sig, som balladen om Politiets mondeoer, at det er
eftermontering / installering af elektrisk udstyr der har indflydelse på
elektroniken ?

Kent Nielsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-02-04 17:25

"Kent Nielsen" <Virker_ikke@lokal> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon ikke det viser sig, som balladen om Politiets mondeoer, at det er
> eftermontering / installering af elektrisk udstyr der har indflydelse på
> elektroniken ?

Det kunne naturligvis nemt være årsagen.

Jeg bliver blot noget så flintrende arrig på den p..avis, når jeg ser dens
"smørrebrødssedler".

Nu har Kurt Thorsen også været på druk........ da han tillød sig i vennes
lag at spise frokost.

Hvad er journalisterne på Ekstrabladet egentlig på..?

Hr. Bjørn

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-02-04 18:51

> Hvad er journalisterne på Ekstrabladet egentlig på..?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn

ØH.... provisionsløn??

Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 19:29

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Jeg bliver blot noget så flintrende arrig på den p..avis, når jeg ser dens
>"smørrebrødssedler".

Her - tag en kiks!

>Nu har Kurt Thorsen også været på druk........ da han tillød sig i vennes
>lag at spise frokost.

Manden er "for syg" til at møde op i retten,men kan sagten holde hof ?

Jeg undrede mig sgu' også noget - hvor syg er han egentligt ?

>Hvad er journalisterne på Ekstrabladet egentlig på..?

tjaehhhh ... nok det samme som BT's

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 19:58

> Her - tag en kiks!

> Manden er "for syg" til at møde op i retten,men kan sagten holde hof ?

Han må have slået hovedet

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-02-04 20:02

> Han må have slået hovedet

Næh - NOGEN har slået ham i hovedet

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-02-04 17:26

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> Næh - NOGEN har slået ham i hovedet
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Bare synd det ikke hjalp.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 23:10

Nej, HER! tag en: http://www.zulfo.dk/tudekiks.jpg

> Manden er "for syg" til at møde op i retten,men kan sagten holde hof ?
>
> Jeg undrede mig sgu' også noget - hvor syg er han egentligt ?

Det er da muligt at han fusker med hvor syg han er, men kunne journalisterne
så ikke bare
nøjes med at forholde sig til det i stedet, og prøve at være saglige?

> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Lars B

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-02-04 10:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her - tag en kiks!

Er taget.

> Manden er "for syg" til at møde op i retten,men kan sagten holde hof ?

Det kan han da sagtens være.

> Jeg undrede mig sgu' også noget - hvor syg er han egentligt ?

Hvorfor spørger du ikke Ekstrabladet. Hvis de ikke præcist ved det, skal de
nok være i stand til at binde dig et eventyr på ærmet.

> tjaehhhh ... nok det samme som BT's

Den avis vil jeg heller ikke betale for.

PS: Man kan altid storskryde liiige indtil, man selv bliver udsat for en
uretfærdighed. Sært ik´..?

Hr. Bjørn

Fra : alexbo

Dato : 21-02-04 19:36

"Bjørn Jørvad" skrev

> Der er fundet fejl på 26 vogne....!
> Hvor mange taxa/i-biler kører i Danmark..?

Mener du at alle de mange Peugeot, Toyota,WV, taxier skal tælles med i en
statistik, over fejl på Mercedes E klasse?

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-02-04 10:54

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mener du at alle de mange Peugeot, Toyota,WV, taxier skal tælles med i en
> statistik, over fejl på Mercedes E klasse?

Hvordan forstår du en overskrift, der siger:" Taxier er livsfarlige"...?

PS: Min omgang med mennesker har lært mig at nutidens avislæsere lever i
overskrifternes "land".

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 11:12

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Hvordan forstår du en overskrift, der siger:" Taxier er livsfarlige"...?

Så er folk sgu' da stæreblinde, hvis de ikke læser resten af "teksten"

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : alexbo

Dato : 22-02-04 11:42

"Bjørn Jørvad" skrev

> Hvordan forstår du en overskrift, der siger:" Taxier er livsfarlige"...?

Som en overskrift, og ikke den evige sandhed.
Hvad mener du om folk, der besvarer et spørgmål med et andet spørgsmål ?

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-02-04 17:46

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som en overskrift, og ikke den evige sandhed.

Derfor kaldes de unge i folkemunde også dårlige og uansvarlige billister.

Heldigvis er det kun en overskrift og ikke den eveige sandhed.......eller er
det (blevet det).....?

> Hvad mener du om folk, der besvarer et spørgmål med et andet spørgsmål ?

Ikke noget specielt, men jeg kan forstå du har det dåligt med dem...?

Med venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 22-02-04 00:33

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Ekstrablade har beriget læserne med endnu en rammende dom/udtalelse og
denne
> naturligvis på forsiden.

Hvem tager alligevel den avis seriøst?

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 00:41

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev :

>Hvem tager alligevel den avis seriøst?

Stritter lillefingeren når du drikker Earl Gray ?

anyway, siden der er bred enighed om at alle aviser fylder læserne med
man de nu tror sælger aviser, skal vi så ikke lægge det snobberi
tilside ?

BT, Ekstrabladet ....... selv DR laver jo journalistisk af tvivlsom
art, fra tid til anden

Og ja, jeg læser EB, og BT, og ....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 22-02-04 03:03

> Stritter lillefingeren når du drikker Earl Gray ?

Nej, men du er en "lille" mand som føler sig stødt? (den bad du selv om)

> anyway, siden der er bred enighed om at alle aviser fylder læserne med
> man de nu tror sælger aviser, skal vi så ikke lægge det snobberi
> tilside ?

Se min første kommentar

> BT, Ekstrabladet ....... selv DR laver jo journalistisk af tvivlsom
> art, fra tid til anden

Det gør alle da fra tid til anden. Men når en formidler gør det hele tiden,
ja så kan jeg ikke tage dem seriøst. Ikke noget snobbet i det.

> Og ja, jeg læser EB, og BT, og ....

Kunne jeg næsten gætte.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 08:29

>Nej, men du er en "lille" mand som føler sig stødt? (den bad du selv om)

Næehhh - nu er jeg nok ikke i kategorien "den lille mand" - som EB af
og til gør noget for - og stødt - nejda.

Jeg tør selv, og gør det .... Men forstår sgisme godt at nogen kan
have et behov for den hjælp EB tør række folk der bliver klemt at
systemet. Det er der vist ikke nogle af de andre aviser, der gider
spilde kræfter på.

mht Taxa-histiorien - så er Jørvad sgu' noget ude i hampen med sit
sure opstød - der er intet forkert i oplysningen.

26 Taxa'er , med fejl på bremsesystemet, er 26 for mange - også når
man lægger mærke til den måde taxa'er flest kører på, ihvertfald i
københavnsområdet.

>Det gør alle da fra tid til anden. Men når en formidler gør det hele tiden,
>ja så kan jeg ikke tage dem seriøst. Ikke noget snobbet i det.

>Kunne jeg næsten gætte.

fint.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 10:21

> 26 Taxa'er , med fejl på bremsesystemet, er 26 for mange - også når
> man lægger mærke til den måde taxa'er flest kører på, ihvertfald i
> københavnsområdet.

Bare rolig, her bliver taxa'erne kørt hårdt i stedet for den fløjlshånd som
de køres med i kbh.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-02-04 08:33

Bjørn Jørvad wrote:
> Der er fundet fejl på 26 vogne....!

Og hvor mange er blevet testet?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-02-04 11:58

On Sat, 21 Feb 2004 16:24:19 +0100, "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> wrote:

> [...]
>naturligvis på forsiden.
>
>Bremserne på taxa/i-vogne er livsfarlige.

I Berlingske Tidende af d.d. mere end antyder en talsmand fra Mercedes
Benz, at man ikke må forvente at de af nogle vognmænd anvendte
sidegadeværksteder er i stand til at lave korrekt bremseservice på en
så højteknologisk bil som E-klassen er.

Det lyder sandsynligt i mine ører.

Jeg synes der er mere grund til at starte en ny tråd der omhandler
afhængigheden af mærkeværkstederne p.gr.a. højteknologien. Det bliver
ikke nemt i fremtiden at fravælge et værksted man måske ikke er helt
tilfreds med.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 22-02-04 12:43

"Folmer Rasmussen" skrev

> I Berlingske Tidende af d.d. mere end antyder en talsmand fra Mercedes
> Benz,

Hvis hans påstand er, at biler serviceret af Mercedes ikke fejler noget,
kunne han bare sige det ligeud, men det kan han ikke, for det er sikkert
ikke rigtigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Babba-Papa

Dato : 22-02-04 17:25

Der var engang en bruger ved navn "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> der skrev:

> [...]
>
>(Hendes billede ophængt i ankomsthallen på en større virksomhed fladt ned.
>Åsagen var en dårlig/gammel ophængssnor).

Ja, eller:
"Dansk toppolitiker går i dameundertøj" - se side 3

(Inde i avisen kan man læse en artikel om Pia Kjærsgaard)
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Aslan

Dato : 24-02-04 03:00

Bjørn Jørvad wrote:

> Bremserne på taxa/i-vogne er livsfarlige.
>
> Der er fundet fejl på 26 vogne....!

Kun en bagatel.
Bare håb på, at du ikke er passager i den Mercedes E-klasse, det sker i,
eller at du ikke med dine børn/kone/forældre/venner/etc. kører frem for
grønt i det kryds, hvor 1,7 tons Mercedes kommer fra siden frem for rødt med
50 km/t.

Kære Hr. Bjørn. I artiklen fremgår det ikke helt tydeligt, at det drejer sig
om den smarte brak-by-wire system kaldet SBC
http://www.mercedes-benz.dk/taxi/11_nyhedsbrev/1_2004/bremse.asp .
Mercedes-Benz E-Klasse kombinerer fordelene ved et elektronisk styret
bremsesystem og ved et hydraulisk bremsesystem. Skulle det elektroniske
system teoretisk set svigte, er det altid muligt at bremse bilen med den
hydrauliske bremse.

Et system der fungerer fantastisk. Det bremser faktisk disse 1.7 tons tunge
203 HK biler ned på imponerende vis, MEN det der er sket i de 26
rapporterede tilfælde er, at den hydrauliske (nød) bremse ikke har fungeret!
http://www.taxinyt.dk/bremsedefekt%20paa%20E-klasse%20type%20211.htm
Mercedes Danmark har valgt, at sige, at det førerne af taxaerne har oplevet
ikke passer.

Derfor er det da et udemærket initiativ at få medierne til at spørge
Mercedes Danmark om det nu kan passe (TV-2 var ikke interesseret i at tage
sagen op; Ekstra-Bladet har tildligere haft en artikel om emnet, derfor er
de blevet valgt som middel i den lille mands kamp mod store Mercedes
Danmark)

Med venlig hilsen

Aslan

1998 Alfa 156 2,0
2003 MB E 320 CDI Avantgardé (med SBC og JA, det er en hyrevogn)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-04 03:15

"Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP ... en udemærket redegørelse.

Jeg angriber ikke initiativet ej heller tager parti med MB Danmark.

Jeg kan bare ikke fordrage Ekstrabladets sensations-smørrebrødssedler som
kun siger "Taxier er livsfarlige".

At de på denne måde lokker kunder i butikken er en helt anden sag og metode
som åbenbart kun visse medietyper må anvende.

Hr. Bjørn
1.7 ton Volvo S80 T6 BSR med ca. 334 Hk og Volvos DSTC og bremsesytem....der
virker.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 06:26

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Jeg kan bare ikke fordrage Ekstrabladets sensations-smørrebrødssedler som
>kun siger "Taxier er livsfarlige".

Hvad så med deres smørrebrødsseddel fra dengang Pavarotti måtte aflyse
en optræden :

" Pavasnotti " den grinte du måske ikke af ?

>At de på denne måde lokker kunder i butikken er en helt anden sag og metode
>som åbenbart kun visse medietyper må anvende.

Åehhh ... TV er da også lidt ufine i kanterne fra tid til anden, med
deres teasere.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-04 17:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> " Pavasnotti " den grinte du måske ikke af ?

Jeg så den ikke.

> Åehhh ... TV er da også lidt ufine i kanterne fra tid til anden, med
> deres teasere.

Kan du se dem, har du betalt licens og får derfor også den bagved liggende
historie.

En helt anden ting....

Hvordan kan erhverschauffører forsvare at køri og ikke mindst fragte kunder
rundt i en efter deres formodning livsfarlig bil..?

Burde vognmanden ikke lade bilen/bilerne stå indtil årsagen er fundet og
rettet..?

Burde livsfarlige biler ikke have kørselsforbud evt. gennem Biltilsynet...?

Hvorfor forlanger Ekstrabaldet ikke bilerne fjernet fra vejene..?

Hvorfor er der ikke noget bladsprøjter, der på forsiden skriver at
Ekstrabladet er fulde af løgn, når de gang på gang tager fejl i deres
vidtløftige antagelser...?

Hr. Bjørn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-02-04 17:38

On Tue, 24 Feb 2004 17:21:55 +0100, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>Hvorfor er der ikke noget bladsprøjter, der på forsiden skriver at
>Ekstrabladet er fulde af løgn, når de gang på gang tager fejl i deres

Jeg ville personligt foretrække, at hvis det at være fuld af løgn, vil
afstedkomme alvorlige sanktioner, at du så kiggede Meteorologisk
Institut lidt efter i sømmene.

I min og mange andres hverdag er det ikke ligemeget hvilket vejr det
bliver, men at stole på DMI, det er direkte dumt.

Medierne ved man s'gu da hvordan de puster sig op. Det kan ikke komme
bag på nogen, men det kan selvfølgelig godt virke irriterende.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-04 18:19

KLIP

> I min og mange andres hverdag er det ikke ligemeget hvilket vejr det
> bliver, men at stole på DMI, det er direkte dumt.

LOL .... selv Storm P. var magtesløs.

> Medierne ved man s'gu da hvordan de puster sig op. Det kan ikke komme
> bag på nogen, men det kan selvfølgelig godt virke irriterende.

Nogen er blot betragtelig værre end andre og så er de yderst farlige
meningsdannere for let påvirkelige (jeg vil ikke sige misundelige)
mennesker.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 20:42

>Jeg så den ikke.

Det må jeg så beklage - den var som andre af deres gode
smørrebrødssedler simpelthen pissesjov.

>Kan du se dem, har du betalt licens og får derfor også den bagved liggende
>historie.

Betalt hvad for noget ? <grin>

> [...]
>rundt i en efter deres formodning livsfarlig bil..?

>Burde vognmanden ikke lade bilen/bilerne stå indtil årsagen er fundet og

Det burde de faktisk - men det har de nok ikke råd til ?

>Burde livsfarlige biler ikke have kørselsforbud evt. gennem Biltilsynet...?

Jo - og hvorfor er SB ikke på banen ?

Jeg så at TV2 har taget historien op - nu - trods utallige tidligere
op....

>Hvorfor forlanger Ekstrabaldet ikke bilerne fjernet fra vejene..?

Jeg kan sagtens læse mellem linierne

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-04 21:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det burde de faktisk - men det har de nok ikke råd til ?

Standardsvaret til andre typer erhvervsdrivende er "nå", så det må det også
være til taxivognmændene.

> Jo - og hvorfor er SB ikke på banen ?

Godt spørgsmål.

> Jeg kan sagtens læse mellem linierne

Det er du så bedre til end jeg...;)

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 22:06

>Det er du så bedre til end jeg...;)

Hehe - eller også er jeg måske mere nysgerrig, og kratlusker da osse
www.taxinyt.dk 's debatsider (og andre sider)

bremseproblemet er ikke helt så nyt, som nogen tror

Fra : alexbo

Dato : 24-02-04 19:53

"Bjørn Jørvad" skrev

> At de på denne måde lokker kunder i butikken er en helt anden sag

Jamen det er jo det du gør,
din overskrift er " Taxier er livsfarlige" , det får jo læserne til at tro,
at du har nogen synspunkter om
taxier eller bremser, men det har du ikke.
Du har et synspunkt om Ekstra-bladet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 19:10

> [...]

>Bremserne på taxa/i-vogne er livsfarlige.
>Der er fundet fejl på 26 vogne....!
>Hvor mange taxa/i-biler kører i Danmark..?

1100

>Hvor må alle taxa/I-vognmænd og deres chauffører være glade for at støtte
>Ekstrabladet hver eneste dag, når de køber og læser avisen i middagspausen.
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=239458

Jep - taxaerne bliver nu alle kaldt ind -> bremserne duer nemlig ikke!

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 20:46

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jep - taxaerne bliver nu alle kaldt ind -> bremserne duer nemlig ikke!

Hvilket ikke burde komme som noget kæmpechock for MB

De ved sgu' da at bilerne bliver fyld med elektronik, radioudstyr, og
så videre. Præcis som politiet's biler, der tadahhhhh..... havde
bremseproblemer (også med ABS'en)

Men - uden at sige det alt for højt, har man måske et tyskerproblem
..... du ved deres arrogance.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-04 21:47

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men - uden at sige det alt for højt, har man måske et tyskerproblem
> .... du ved deres arrogance.

....eller nogle skvadderhoveder til at montere det ekstra specielle HF-grej
som desuden kan være pisse utæt.

Med det ved den "lille mand" nok ikke, så hellere banke løs på den store...

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-02-04 22:15

>...eller nogle skvadderhoveder til at montere det ekstra specielle HF-grej
>som desuden kan være pisse utæt.

måske ja - nu skulle tyskerproblemet forståes på den måde, at "man
skal eddermaneme ikke fortælle os, hvordan ting gøres"

hovedparten af de danske Mercerer der sælges i dag, er jo
takskaduha'er - så der er edderm. i mine øjne en flovmand af
dimensioner , at sådanne problemer opstår.

Måske er det ikke direkte MB's fejl, men de kan satme (pardon my
french) ikke overse at der kan opstå sådanne problemer - de ved sgu'
godt hvad en taxa fyldes op med, og den blotte mistanke om at ting kan
forstyrre elektronikken, burde få dem til at oplyse dette til købere
af bilen.

Gu' ved om jeg kan eliminere en taxa, ved at tænde min 8'Watt Motorola
, når jeg holder ved siden af den ? Hehe.... med en 5dB pisk på den
externe antenne... hmmm...

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.5.jpg

(Den har et par telefoncentraler på samvittigheden)

Og lade os bare være enige om at jeg ikke fatter at SB kan godkende en
bil hvor den primære bremse ikke aktiverer direkte

Hvad så med elektronisk styretøj ? altså drive by wire, i sin værst
tænkelige facon - strømsvigt, og gerade durch i rabatten, eller hvad
man ellers kan ramle ind i .....

>Med det ved den "lille mand" nok ikke, så hellere banke løs på den store...

nogen skal ha' bank ;)

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-04 22:28

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> måske ja - nu skulle tyskerproblemet forståes på den måde, at "man
> skal eddermaneme ikke fortælle os, hvordan ting gøres"

De plejer også at kunne deres kram.

> hovedparten af de danske Mercerer der sælges i dag, er jo
> takskaduha'er - så der er edderm. i mine øjne en flovmand af
> dimensioner , at sådanne problemer opstår.

Sludder. Man kan ikke sikre noget som helst mod udefra kommende HF-støj, der
ennda ligger *så* tæt op af bilen komputersystem.

Det er eddermanme producenterne af HF-grej samt deres ellers
baggårdsmontørernes opgave og pligt at sørge for grejet, der installeres,
overholder gældende EMC-krav.

> [...]
> godt hvad en taxa fyldes op med, og den blotte mistanke om at ting kan
> forstyrre elektronikken, burde få dem til at oplyse dette til købere

Gad vide om de samme problemer er med taxier i eks. Tyskland...?

Findes der en hjemmeside omkring det..?

En løsning kunne være at hegne potten ind i et Farraday-bur. Det ville ikke
være kønt at se på og samtidig også pisse besværligt at montere ekstra
HF-grej uden for buret.

> Gu' ved om jeg kan eliminere en taxa, ved at tænde min 8'Watt Motorola
> , når jeg holder ved siden af den ? Hehe.... med en 5dB pisk på den
> externe antenne... hmmm...

Audi havde store problemer med kraftige radarstationer for år tilbage. Her
døde potterne helt umotiveret på eks. motorvejene i Tyskland.

> Og lade os bare være enige om at jeg ikke fatter at SB kan godkende en
> bil hvor den primære bremse ikke aktiverer direkte

Enig.

> Hvad så med elektronisk styretøj ? altså drive by wire, i sin værst
> tænkelige facon - strømsvigt, og gerade durch i rabatten, eller hvad
> man ellers kan ramle ind i .....

Det vil efter min mening sagtens kunne forekomme.

> nogen skal ha' bank ;)

Tjaaeee ... hvorfor ikke..:)

Hr. Bjørn

Fra : Leonard

Dato : 26-02-04 02:27

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>1100

Hvor faen har du det tal fra?

www.taxi.dk kan man læse at de dækker ca. 80% af alle vognmænd og
ca. 4.000 biler, så det samlede tal er vel ca. 5.000 i hele landet.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

== Never drive faster than Your Angles can fly ==

Fra : Mogens...

Dato : 26-02-04 05:19

On Thu, 26 Feb 2004 02:26:57 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Hvor faen har du det tal fra?
>På www.taxi.dk kan man læse at de dækker ca. 80% af alle vognmænd og
>ca. 4.000 biler, så det samlede tal er vel ca. 5.000 i hele landet.

Det er af den nye fejlramte model - de nævnte det i TV-Avisen

/Mogens