rensning af spabad
Fra : Lene Thystrup

Dato : 21-02-04 15:26

Er der nogen der ved hvad man kan bruge - til at rense et spabad i de
indre dele - uden at betale en formue i dyre rensemidler?

Det måp da kunne lade sig gøre med chlor og eddikesyre - men hvordan?

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 21-02-04 16:05

Hvad med de der chlortabletter til at oplyøse i vandet?

Carsten

Fra : //zigge

Dato : 21-02-04 19:24

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:403773ba$0$29369$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad med de der chlortabletter til at oplyøse i vandet?

Så tror jeg at det alligevel er billigere med en flaske "Clor rens" fra Aldi
til 10 kr.
Men jeg ville nu passe på med at bruge clor i badekar/spa, det kan nemt
resultere i afblegede pletter, det har jeg prøvet i et alm. emalje
badekar...

Er det ikke muligt at spørge en forhandler om hvad man normalt bruger?

Mvh
//zigge

Fra : Jacob

Dato : 22-02-04 07:14

Hej Lene og NG

Jeg har følgende erfaringer, da jeg også synes at det er vanvittigt at man
skal betale formuer for rensemidler, fordi producenterne tror, at at spabade
står i Hellerup hos en eller anden direktør.

Vi gør sådan :

a) Afkalkning : fyld karret op over dyserne og lad det køre til det er lunt.
Fyld en halv flaske "Afkalker - citronsyre" Fås i COOPs butikker :
SUperbrugsen, Kvickly osv. Det er et pulver, så det drysses langsomt i så
det kan nå at opløses.
SÅ skal der bare fuld skrue på dyserne i 10-30 minutter gerne suppeleret med
bobler og kan du sende boblerne ud gennem dyserne er det helt perfekt.
Nu samler der sig kalk i flager som du skal være omhyggelig med at få
skyllet ud. Brug evt. bobler i bunden mens vandet løber ud.

b) Hæld en halv flaske klorin eller lignende klorrengøring i det fyldte kar
og lad det køre i 10-15 minutter og skyl ud. Fyld evt karret med vand igen
og skyl igennem.
DU MÅ IKKE BRUGE KLORIN SAMMEN MED ANDET RENSEMIDDEL, da der kan opstå
livsfarlige klorforbindelse og dampe.

Hilsen Jacob

Fra : Lene Thystrup

Dato : 23-02-04 08:28