|
| Hvor når begynder i at køre? Fra : Christian |
Dato : 21-02-04 15:02 |
|
Hej alle sammen!
Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre? (man er jo begyndt at se
mc'ere dagligt i Aalborg) Jeg ved godt at sasonen offisielt begynder 1.
marts. Men er der ikke stadig salt på vejene der? Jeg glæder mig sindsygt
til at komme ud og køre igen, specielt når der er skyfrit og lækker sol
som i dag. Men også da jeg skal bruge MC'en som transportmiddel på
arbejde. Er ved at være træt af bussen!!
Mvh
¨
Christian
Honda VF500FII (Som har fået nylakeret kåbe og fælge og glæder sig til at
vise det!)
| |
Jacob Larsen (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 21-02-04 15:31 |
|
Christian wrote:
> Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre? (man er jo begyndt at se
> mc'ere dagligt i Aalborg) Jeg ved godt at sasonen offisielt begynder
> 1. marts. Men er der ikke stadig salt på vejene der? Jeg glæder mig
> sindsygt til at komme ud og køre igen, specielt når der er skyfrit og
> lækker sol som i dag. Men også da jeg skal bruge MC'en som
> transportmiddel på arbejde. Er ved at være træt af bussen!!
Jeg begynder at køre, når der er godt vejr og ingen salt på vejen. Gider
ikke at køre, når der er dårligt vejr. Det bliver spændende at se hvornår
vejret bliver godt nok til det i år.
Jeg kommer også fra Aalborg og skal nok hilse, hvis jeg ser en nylakeret
VF500FII
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
| |
Martin Sørensen (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 21-02-04 16:05 |
|
> Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre?
For en uges tid siden for mit vedkommende.
> (man er jo begyndt at se mc'ere dagligt i Aalborg)
Jeps, på de 30km jeg kørte idag så jeg en CBX550, en GoldWing og en GSX600F
(mener jeg). Så der er mange der er begyndt at køre. For et par dage siden
så jeg også en på en chrom-skinnende nypudset Virago, på trods af at der
stadig er salt på vejene.
> Jeg ved godt at sasonen offisielt begynder
> 1. marts. Men er der ikke stadig salt på vejene der?
Jo, det plejer der at være.
> Jeg glæder mig sindsygt til at komme ud og køre igen,
> specielt når der er skyfrit og lækker sol som i dag.
> Men også da jeg skal bruge MC'en som transportmiddel på
> arbejde. Er ved at være træt af bussen!!
Hvorfor tager du så ikke MC'en?
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Brian Sørup (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 21-02-04 16:20 |
|
"Christian" <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:c17ock$d2c$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej alle sammen!
>
> Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre? (man er jo begyndt at se
> mc'ere dagligt i Aalborg) Jeg ved godt at sasonen offisielt begynder
1.
> marts. Men er der ikke stadig salt på vejene der? Jeg glæder mig
sindsygt
> til at komme ud og køre igen, specielt når der er skyfrit og lækker
sol
> som i dag. Men også da jeg skal bruge MC'en som transportmiddel på
> arbejde. Er ved at være træt af bussen!!
Jeg begyndte i Søndags - og har da også trillet omkring 25Km idag, en
miniviffer kan godt køre selvom der er lidt køligt
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733
| |
Jon & Ann-Rikka (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 21-02-04 16:26 |
|
>
> Jeg begyndte i Søndags - og har da også trillet omkring 25Km idag, en
> miniviffer kan godt køre selvom der er lidt køligt
> --
> Brian Sørup
> Honda VF 500 FII
> DMCN#733
xxxxxxxxxxxx
Begyndte så småt mandag i sidste uge og har vel trillet lidt over 100 km i
alt.. Salt ?!?!?! Pffffhh.... det kan vaskes af....
Faktisk er salten først et problem om 2 måneder når der begynder at komme
lidt fugt i luften.. på nuværende tidspunkt sker der ikke andet end den
bliver lidt hvid/grå forsk. steder.. og på 2 måneder kan man vel nok nå en
grundig vask ikke ?!?
Selv om det er liidt køligt endnu er det bare lækkert at køre, og tøjet vi
har investeret i er dejligt varmt
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
| |
S.G (22-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 22-02-04 17:50 |
|
> alt.. Salt ?!?!?! Pffffhh.... det kan vaskes af....
Tja, problemet ligger i når du begynder at vaske. Så blandes salten med
vandet og trænger ind alle steder. Det finder du nok ud af næste gang du
skal til at skrue i dyret :)
Så nej tak...
hellere vente
| |
Claus Rittig (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 22-02-04 19:56 |
|
"S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:a55_b.6197$Wz1.697@news.get2net.dk...
>
> > alt.. Salt ?!?!?! Pffffhh.... det kan vaskes af....
> Tja, problemet ligger i når du begynder at vaske. Så blandes salten med
> vandet og trænger ind alle steder. Det finder du nok ud af næste gang du
> skal til at skrue i dyret :)
> Så nej tak...
> hellere vente
Arh, så er det altså heller ikke værre!
Jeg har kørt mange vintre efterhånden, og hvis man gider vaske jævnligt, og
ofrer nogle dåser WD-40 på cyklen gennem vinteren, så er det altså ikke
noget problem, den bliver ikke grimmere af det, og den tager heller ikke
skade - ikke engang i kringelkrogene.
Der kan være nogle specielle forhold på enkelte cykler (fx. skal man ikke
køre for meget i saltvand med DID fælge, og på Suzuki TS185 skal man ofre
noget opmærksomhed og pleje på shunt-modstanden under batteriet), men
generelt er det ikke et problem.
Rittig
| |
Jes Vestervang (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 23-02-04 00:09 |
|
Claus Rittig wrote:
> ....og på Suzuki TS185 skal man ofre
> noget opmærksomhed og pleje på shunt-modstanden under batteriet)
Af nysgerrighed: Hvad er en shunt-modstand for en? Navnet antyder jo at den
sidder parallelt med batteriet, men det er da ikke umiddelbart
fornuftigt
--
mvh Jes Vestervang
| |
Claus Rittig (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 23-02-04 22:08 |
|
"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:jdpng1-ea5.ln1@svedig-gnu.fake...
> Claus Rittig wrote:
>
> > ....og på Suzuki TS185 skal man ofre
> > noget opmærksomhed og pleje på shunt-modstanden under batteriet)
>
> Af nysgerrighed: Hvad er en shunt-modstand for en? Navnet antyder jo at
den
> sidder parallelt med batteriet, men det er da ikke umiddelbart
> fornuftigt
Det er måske ikke det rigtige navn for den, men det er en stor
effektmodstand der afsættes noget energi i (den bliver varm). Hvorfor den er
der? Det har jeg aldrig forsket i, jeg fandt mig bare i den.
Rittig
| |
Jes Vestervang (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 23-02-04 23:08 |
|
Claus Rittig wrote:
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
>> Claus Rittig wrote:
>>
>> > ....og på Suzuki TS185 skal man ofre
>> > noget opmærksomhed og pleje på shunt-modstanden under batteriet)
>>
>> Af nysgerrighed: Hvad er en shunt-modstand for en? Navnet antyder jo at
>> den sidder parallelt med batteriet, men det er da ikke umiddelbart
>> fornuftigt
>
> Det er måske ikke det rigtige navn for den, men det er en stor
> effektmodstand der afsættes noget energi i (den bliver varm). Hvorfor den
> er der? Det har jeg aldrig forsket i, jeg fandt mig bare i den.
Ok Det må nok have noget med spændingsregulering til batteriet at
gøre...
--
mvh Jes Vestervang
| |
S.G (23-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 23-02-04 10:55 |
|
> Arh, så er det altså heller ikke værre!
> Jeg har kørt mange vintre efterhånden, og hvis man gider vaske jævnligt,
og
> ofrer nogle dåser WD-40 på cyklen gennem vinteren, så er det altså ikke
> noget problem, den bliver ikke grimmere af det, og den tager heller ikke
> skade - ikke engang i kringelkrogene.
> Der kan være nogle specielle forhold på enkelte cykler (fx. skal man ikke
> køre for meget i saltvand med DID fælge, og på Suzuki TS185 skal man ofre
> noget opmærksomhed og pleje på shunt-modstanden under batteriet), men
> generelt er det ikke et problem.
>
Fra mit synspunkt.. ROFL (no offence) :)
Selvfølgelig hjælper det da på det hvis man plejer osv.
Men jeg tvivler på en nyindkøbt r6´er eller lign. efter en vinter med
overstående pleje ser ud som ny sommeren efter. Tjo måske hvis du bruger 5
timer rengøring (inkl afmontering af stort set alt på cyklen) pr. kørte time
:)
Salten er fjenden, basta
| |
Claus Rittig (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 23-02-04 22:07 |
|
"S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:S5k_b.459$AD6.219@news.get2net.dk...
> Fra mit synspunkt.. ROFL (no offence) :)
?!?
Det er morsomt at du ikke gider rengøre din motorcykel? Okaaaay...
> Selvfølgelig hjælper det da på det hvis man plejer osv.
> Men jeg tvivler på en nyindkøbt r6´er eller lign. efter en vinter med
> overstående pleje ser ud som ny sommeren efter. Tjo måske hvis du bruger 5
> timer rengøring (inkl afmontering af stort set alt på cyklen) pr. kørte
time
Næppe som ny, men det ville den jo heller ikke gøre efter at have kørt en
sommersæson.
Hvis det er vigtigt at den er flot, så passer man den ordentligt, og så
tager den ikke skade af vinterkørsel... Æh, jo, måske gør den alligevel, en
R6 er ikke den ideele helårscykel.
> Salten er fjenden, basta
Absolut enig. Men salt sætter ikke MIT liv i stå hver vinter!
Rittig
| |
S.G (23-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 23-02-04 23:11 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:c1dpdl$1mb7$1@news.dansketelecom.com...
> "S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:S5k_b.459$AD6.219@news.get2net.dk...
>
> > Fra mit synspunkt.. ROFL (no offence) :)
>
> ?!?
> Det er morsomt at du ikke gider rengøre din motorcykel? Okaaaay...
Det er jo ikke det jeg ROFL´er ovre :)
For mig er sat bare fjende om man vasker eller ej. Selvfølgelig hjælper det
da på salten at vaske, men man slipper ikke 100% for den
>
> Næppe som ny, men det ville den jo heller ikke gøre efter at have kørt en
> sommersæson.
Jow netop pga salten vil den ikke være i samme stand som kun efter 1
sommersæson
> Hvis det er vigtigt at den er flot, så passer man den ordentligt, og så
> tager den ikke skade af vinterkørsel... Æh, jo, måske gør den alligevel,
en
> R6 er ikke den ideele helårscykel.
nej men det skrev du jo ike noget om i den post jeg repliede på :)
Min cagiva w16 gik da et par måneder med salt, men så blev det for koldt.
Der kan jeg skam godt følge din mening noget, men jeg synes nu jeg gjorde
alt efter reglerne mht saltkørsel, og alligevel kom der altså ir pletter og
lign hist og pist (osse der der var vasket)
> > Salten er fjenden, basta
>
> Absolut enig. Men salt sætter ikke MIT liv i stå hver vinter!
Hvis jeg havde en spritny MC så skulle den absolut ikke på gaden hvis der
var salt. Min RF900.. tjo men synes nu dne er i for god stand til det :)
Det kribler da lidt i fingrende, men det er sq for koldt endnu :)
| |
S.G (23-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 23-02-04 23:15 |
|
Hov fik ikke lige det hele med.
Well hvis man vælger at tøffe om vinteren skal man ihvertfald gøre sig klar
at risikoen for en "gusten" cykel vil være der. Ordet hvor "Gusten" er så
afhængig af hvor meget man vasker og plejer. Men jeg nægter at tro på at det
ikke kan ses (om det så er småt eller stort) efter en vintersæson.
Salt tærer i alt på ingen tid.
:D
| |
Claus Rittig (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-02-04 00:13 |
|
"S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:BXu_b.5462$0d4.2829@news.get2net.dk...
> Salt tærer i alt på ingen tid.
Nej, nu overdriver du altså! Saltskrækker!
Okay, en spritny cykel ser ikke spritny ud efter en vintersæson, men hvis
man ellers gider vaske, så er salt atså ikke så stort et problem som mange
gerne vil gøre det til!
Jeg har kørt en hel del vinterkørsel, og jeg vil genr slå helt fast: Det er
hårdere ved cyklen at køre en tur på stranden om sommeren, end at køre en
tur i sneen om vinteren!
Rittig
(Med mange timers vinterkørsel og strandkørsel bag sig)
| |
S.G (24-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 24-02-04 09:13 |
|
> Nej, nu overdriver du altså! Saltskrækker!
man er vel alle født lidt paranoid :)
| |
Jens U (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 24-02-04 16:54 |
|
Claus Rittig skrev...
> (Med mange timers vinterkørsel og strandkørsel bag sig)
Oh, pas nu på at Armand eller en andre ikke begynder at berette om din
strand erfaring
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Claus Rittig (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-02-04 22:30 |
|
"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
news:403b752f$0$27402$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Claus Rittig skrev...
> > (Med mange timers vinterkørsel og strandkørsel bag sig)
>
> Oh, pas nu på at Armand eller en andre ikke begynder at berette om din
> strand erfaring
Heh, ja - det var nu ikke lige DEN episode jeg tænkte på, det havde jeg
faktisk helt glemt. Er jeg ved at blive gammel?
Rittig
(Som har haft dne tvivlsomme ære at miste en motorcykel til havet. Og vore
tanker går til søens folk)
| |
Armand (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-02-04 21:56 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:c1gf65$26e8$1@news.dansketelecom.com...
> "Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
> news:403b752f$0$27402$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Claus Rittig skrev...
> > > (Med mange timers vinterkørsel og strandkørsel bag sig)
> >
> > Oh, pas nu på at Armand eller en andre ikke begynder at berette om din
> > strand erfaring
>
> Heh, ja - det var nu ikke lige DEN episode jeg tænkte på,
>
> Rittig
> (Som har haft dne tvivlsomme ære at miste en motorcykel til havet. Og vore
> tanker går til søens folk)
Mnjaarh :-/
Den kom da i land igen - Ligesom den vogn som Falck var ved at sætte til
under redningsforsøget!
--
Armand.
| |
Kenn H. Jensen (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 25-02-04 16:49 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c1gm3j$1i0q$3@news.cybercity.dk...
> "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:c1gf65$26e8$1@news.dansketelecom.com...
> > Rittig
> > (Som har haft dne tvivlsomme ære at miste en motorcykel til havet. Og
vore
> > tanker går til søens folk)
>
> Mnjaarh :-/
> Den kom da i land igen - Ligesom den vogn som Falck var ved at sætte til
> under redningsforsøget!
Er det en historie der har været fortalt herinde før ? Jeg syntes ikke jeg
har hørt den.
Jeg er allerede på nuværende tidspunkt spændt på om der bliver fulgt op på
denne historie, og måske endda krydret lidt med nogle billeder
Så tror jeg det er ved at være popcorntid.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Claus Rittig (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-04 17:23 |
|
"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:403cc3fb$0$55938$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Rittig
> > > (Som har haft dne tvivlsomme ære at miste en motorcykel til havet. Og
> > Den kom da i land igen - Ligesom den vogn som Falck var ved at sætte til
> > under redningsforsøget!
> Er det en historie der har været fortalt herinde før ? Jeg syntes ikke jeg
> har hørt den.
> Jeg er allerede på nuværende tidspunkt spændt på om der bliver fulgt op på
> denne historie, og måske endda krydret lidt med nogle billeder
Gaaaaaaaaamel historie.
Mig og gutterne var på søndagstur. Vi bor jo i Aalborg, så vi kørte op til
Rødhus og ned på stranden. Så tog vi strandturen op til Skagen. Man skal
lige udenom en havn ved Hirtshals og Hanstholm undervejs, og to åer, Liver å
og Uggerby å, skal forceres, så der er masser af fine udfordringer på turen.
På vej tilbage (også ad stranden naturligvis) fejlbedømte vi vandstanden ved
Rubjerg Knude. Der var blevet højvandet, så det var slet ikke så let at
komme forbi "knuden". Det endte med 2 motorcykler der var HELT fyldt med
vand. Saltvand. (Det lykkedes uger senere at få liv i dem igen, men især min
blev aldrig rigtig god igen).
Falck sendte et fejeblad, selvom jeg havde forklaret at vi holdt et lidt
uvejsomt sted med meget vand og kviksand. Den kørte fast, og først derefter
sendte de en 4WD til at trække fejebladet op, og hente vores motorcykler.
Det blev dyrt, for jeg havde ikke Falck abbonnement.
Rittig
| |
Kenn H. Jensen (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 25-02-04 17:22 |
|
"Claus Rittig" skrev i meddelelsen
news:c1ihh1$2hkg$1@news.dansketelecom.com...
**Snip, en sjov historie**
> (Det lykkedes uger senere at få liv i dem igen, men især min
> blev aldrig rigtig god igen).
Og det er en du så har skilt dig af med nu, eller hvad ?
> Det blev dyrt, for jeg havde ikke Falck abbonnement.
Tjahh, det er surt.
Jeg har heller ikke Falck abb. men kører ikke strandkørsel o.l.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Claus Rittig (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 26-02-04 22:06 |
|
"Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:403ccbbe$0$55921$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > (Det lykkedes uger senere at få liv i dem igen, men især min
> > blev aldrig rigtig god igen).
> Og det er en du så har skilt dig af med nu, eller hvad ?
Nej, jeg har den endnu, men det er 2 stel og 4 motorer siden...
Rittig
(Som anser et stel for at være en sliddel)
| |
Brian Sørup (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 25-02-04 17:41 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:c1ihh1$2hkg$1@news.dansketelecom.com...
> "Kenn H. Jensen" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:403cc3fb$0$55938$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > > > Rittig
> > > > (Som har haft dne tvivlsomme ære at miste en motorcykel til
havet. Og
>
> > > Den kom da i land igen - Ligesom den vogn som Falck var ved at
sætte til
> > > under redningsforsøget!
>
> > Er det en historie der har været fortalt herinde før ? Jeg syntes
ikke jeg
> > har hørt den.
> > Jeg er allerede på nuværende tidspunkt spændt på om der bliver fulgt
op på
> > denne historie, og måske endda krydret lidt med nogle billeder
>
> Gaaaaaaaaamel historie.
> Mig og gutterne var på søndagstur. Vi bor jo i Aalborg, så vi kørte op
til
> Rødhus og ned på stranden. Så tog vi strandturen op til Skagen. Man
skal
> lige udenom en havn ved Hirtshals og Hanstholm undervejs, og to åer,
Liver å
> og Uggerby å, skal forceres, så der er masser af fine udfordringer på
turen.
Det var ellers noget af en omvej - tror du ikke du vil bytte Hanstholm
med Løkken ?
--
Brian Sørup - som bor 17Km fra Løkken
Honda VF 500 FII
DMCN#733
| |
Claus Rittig (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 26-02-04 22:08 |
|
"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:c1ij6d$1ip725$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
> Det var ellers noget af en omvej - tror du ikke du vil bytte Hanstholm
> med Løkken ?
Ja, ja, ja, jeg fik jo ikke 13 i geografi i skolen vel
Rittig
(Som er kanon til at køre orienteringsløb, men kan fare vild på lokummet,
hvis jeg ikke har et kort)
| |
Mikkel Christensen (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 26-02-04 08:47 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> writes:
> Mig og gutterne var på søndagstur.
[klip plask plask]
Hvad med din hjelm?
--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003
| |
Claus Rittig (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 26-02-04 22:12 |
|
"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
news:kkdznb6mgdu.fsf@rrnord.dk...
> "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> writes:
>
> > Mig og gutterne var på søndagstur.
>
> [klip plask plask]
>
> Hvad med din hjelm?
Jah, den svømmede jo fra mig på et tidspunkt. Jeg havde ellers limet sådan
en sød rød plastic badeand ovenpå "ægget". Anden var det sidste jeg så, før
min dejlige hjelm fandt vej ned til Titanic. Handsker og briller forsvandt
samme vej.
Første opstartsforsøg var sjovt. Kickstarteren kunne ikke rokkes en
millimeter. Så tænkte jeg "jeg tjekker sgu lige tændrøret". Det så fint ud.
Så jokkede jeg på kickstarteren (udne tændrør) for lige at tjekke at motoren
kunne dreje rundt, og så kom der en stråle glasklart saltvand op af hullet
Det blev en lang efter middag i værkstedet.
Rittig
| |
Jon & Ann-Rikka (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 23-02-04 15:01 |
|
> Tja, problemet ligger i når du begynder at vaske. Så blandes salten med
> vandet og trænger ind alle steder.
xxxxxxxxxxx
Så bruger du ikke vand nok Nej,. lad mig lige sige det jeg ikke fik
sagt den sidste gang.. På større og dyrere maskiner, jo.. så ville jeg nok
også selv vente.. det kan jeg forsvare.. Men lad mig lige få at vide hvor
det trænger ind henne ????
Men såen en som min er ikke vildt meget værd, og jeg regner med at beholde
den til jeg skal løftes af med kran engang når jeg bliver gammel, eller at
den er kørt i sænk.. Så lidt mere omsorg og pleje først på foråret så
holdert den i mange år endnu..
MVH
Procesteknolog
Jon Larsen.
| |
Henry (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Henry |
Dato : 21-02-04 20:49 |
|
> Jeg begyndte i Søndags - og har da også trillet omkring 25Km idag, en
> miniviffer kan godt køre selvom der er lidt køligt
> --
Ja det var da ikke lang tids betænkning du skulle have, jeg kan se at du
kikkede efter mc d. 18 og nu d. 21 har du handlet
Lige et par tips til din VF'er
1. Brug altid god MC olie men vær forsigtig fuldsyntetisk, det kan give
koblingsproblemer.
2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden.
3. Brug ALTID originalt Honda oliefilter, uanset hvad en eller anden
forhandler forsøger at pakke dig på.
4. Lad den den ikke stå og varme op på sidestøtte ben.
5. Lad den ikke stå og varme op mere end et par minutter, køre hellere
straks men kør pænt de første km til olie er varm.
6. Lad den ikke gå for lavt i omdrejninger (pga. olietryk).
Ha en god sæsson på din Viffer
mvh
Henry
www.vfr.dk
| |
Henry (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Henry |
Dato : 21-02-04 20:54 |
|
> > Jeg begyndte i Søndags - og har da også trillet omkring 25Km idag, en
> > miniviffer kan godt køre selvom der er lidt køligt
> > --
> Ja det var da ikke lang tids betænkning du skulle have, jeg kan se at du
> kikkede efter mc d. 18 og nu d. 21 har du handlet
>
Øv, jeg fik lige blandet jer rigtig godt sammen, det er også taveligt at
jeres navne ligger så tæt
Sorry!
mvh
Henry
www.vfr.dk
| |
Brian Sørup (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 21-02-04 21:15 |
|
"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:4037b723$0$1636$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Jeg begyndte i Søndags - og har da også trillet omkring 25Km idag,
en
> > > miniviffer kan godt køre selvom der er lidt køligt
> > > --
> > Ja det var da ikke lang tids betænkning du skulle have, jeg kan se
at du
> > kikkede efter mc d. 18 og nu d. 21 har du handlet
> >
> Øv, jeg fik lige blandet jer rigtig godt sammen, det er også taveligt
at
> jeres navne ligger så tæt
>
> Sorry!
Det gør ikke noget - jeg købte min Viffer i November sidste år og har
indtil nu kun trillet lidt over 200Km på den.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733
| |
Brian Sørup (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 21-02-04 21:17 |
|
"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:4037b600$0$1566$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jeg begyndte i Søndags - og har da også trillet omkring 25Km idag,
en
> > miniviffer kan godt køre selvom der er lidt køligt
> > --
> Ja det var da ikke lang tids betænkning du skulle have, jeg kan se at
du
> kikkede efter mc d. 18 og nu d. 21 har du handlet
>
> Lige et par tips til din VF'er
>
> 1. Brug altid god MC olie men vær forsigtig fuldsyntetisk, det kan
give
> koblingsproblemer.
> 2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden.
> 3. Brug ALTID originalt Honda oliefilter, uanset hvad en eller anden
> forhandler forsøger at pakke dig på.
> 4. Lad den den ikke stå og varme op på sidestøtte ben.
> 5. Lad den ikke stå og varme op mere end et par minutter, køre hellere
> straks men kør pænt de første km til olie er varm.
> 6. Lad den ikke gå for lavt i omdrejninger (pga. olietryk).
>
> Ha en god sæsson på din Viffer
Takker - gode tips, jeg har godt nok hørt dem alle pånær den med
filteret.
Der sidder så vidt jeg kan se et uorg. filter på den nu, skal det
skiftes ASAP eller hvad er problemet med uorg. oliefilter ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733
| |
Tommy Fer (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 21-02-04 22:06 |
|
> Takker - gode tips, jeg har godt nok hørt dem alle pånær den med
> filteret.
> Der sidder så vidt jeg kan se et uorg. filter på den nu, skal det
> skiftes ASAP eller hvad er problemet med uorg. oliefilter ?
Bruger uoriginale filtre på min. Grunden til at man nok anbefaler det på en
VF er fordi den skulle havde lidt olietryks problemer til toppen, og nogen
mener at uoriginale filtre er lavet dårligere end originale, de har mindre
overflade eller dårlige papir eller et eller andet. Jeg har dog
overbevisningen at en oliefilter ikke er så high tech at kun honda kan lave
det...
mvh Tommy Fer
| |
Henry (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Henry |
Dato : 22-02-04 00:03 |
|
>
> > Takker - gode tips, jeg har godt nok hørt dem alle pånær den med
> > filteret.
> > Der sidder så vidt jeg kan se et uorg. filter på den nu, skal det
> > skiftes ASAP eller hvad er problemet med uorg. oliefilter ?
>
> Bruger uoriginale filtre på min. Grunden til at man nok anbefaler det på
en
> VF er fordi den skulle havde lidt olietryks problemer til toppen, og nogen
> mener at uoriginale filtre er lavet dårligere end originale, de har mindre
> overflade eller dårlige papir eller et eller andet. Jeg har dog
> overbevisningen at en oliefilter ikke er så high tech at kun honda kan
lave
> det...
>
Hej Tommy
VF'en er følsome for olietryks variationer, måske er et uoriginalt fint nok,
de første 3000km, men derefter stiger trykfaldet måske væsentligt
sammenlignet med det originale med dobbelt så stor overflade, og hvad så,
tja det vide jo ikke helt.
DTI har undersøgt oliefiltre, og der er forskel, spørgsmålet er vel om det
så betyder noget
Jeg ville aldrig gå på kompromis med olie og oliefilter specielt ikke på en
VF, det betyder så lidt i det samlede regnskab.
mvh
Henry
www.vfr.dk
| |
Tommy Fer (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 22-02-04 00:50 |
|
> Hej Tommy
>
> VF'en er følsome for olietryks variationer, måske er et uoriginalt fint
nok,
> de første 3000km, men derefter stiger trykfaldet måske væsentligt
> sammenlignet med det originale med dobbelt så stor overflade, og hvad så,
> tja det vide jo ikke helt.
>
> DTI har undersøgt oliefiltre, og der er forskel, spørgsmålet er vel om det
> så betyder noget
Jeg har så også set test hvor de var lige så gode, hvor de skilte dem ad og
målte papir overflade, og limnings kvaliteter. Der var forskel på filtrene,
nogen var gode andre mindre gode. Går somregel efter kvalitets uoriginal.
>
> Jeg ville aldrig gå på kompromis med olie og oliefilter specielt ikke på
en
> VF, det betyder så lidt i det samlede regnskab.
Nej det er rigtigt med den model.. en anden ting... tror du selv honda
producere filtrene?
mvh Tommy Fer
| |
Henry (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Henry |
Dato : 22-02-04 13:30 |
|
> > Hej Tommy
> >
> > VF'en er følsome for olietryks variationer, måske er et uoriginalt fint
> nok,
> > de første 3000km, men derefter stiger trykfaldet måske væsentligt
> > sammenlignet med det originale med dobbelt så stor overflade, og hvad
så,
> > tja det vide jo ikke helt.
> >
> > DTI har undersøgt oliefiltre, og der er forskel, spørgsmålet er vel om
det
> > så betyder noget
>
> Jeg har så også set test hvor de var lige så gode, hvor de skilte dem ad
og
> målte papir overflade, og limnings kvaliteter. Der var forskel på
filtrene,
> nogen var gode andre mindre gode. Går somregel efter kvalitets uoriginal.
Hvordan ved du så det er kvalitet? Når sælger siger det? Når bare prisen er
høj nok?
> > Jeg ville aldrig gå på kompromis med olie og oliefilter specielt ikke på
> en
> > VF, det betyder så lidt i det samlede regnskab.
>
> Nej det er rigtigt med den model.. en anden ting... tror du selv honda
> producere filtrene?
Nope, men det er honda der laver specifikationerne.
mvh
Henry
| |
Lange (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Lange |
Dato : 23-02-04 09:13 |
|
Tommy Fer wrote:
> Bruger uoriginale filtre på min. Grunden til at man nok anbefaler det på en
> VF er fordi den skulle havde lidt olietryks problemer til toppen, og nogen
> mener at uoriginale filtre er lavet dårligere end originale, de har mindre
> overflade eller dårlige papir eller et eller andet. Jeg har dog
> overbevisningen at en oliefilter ikke er så high tech at kun honda kan lave
> det...
Det er ikke kun på VF man anbefaler det. Der gælder i høj grad også på
mange andre modeller, heriblandt VFR'erne og din. Efter at have set 2
rigtige motorhavarier på VFR'ere med uoriginalt oliefilter er jeg ikke det
mindste i tvivl.
I begge tilfælde blev filteret skåret op og undersøgt.
I det ene tilfælde var filteret gået i opløsning og var spredt ud i hele
motoren i alle oliekanaler m.m.
I det andet tilfælde lignede oliefilteret en gammel cola flaske da vi skar
det op. Dvs at der slet ikke havde været det olieflow gennem filteret som
er nødvendigt for at motoren overlever.
Derud over har jeg set et uoriginale oliefilter, hvor limen havde sluppet.
Dvs at olieflowet var OK men olien blev ikke filtreret.
Der er simpelhen de dummeste penge at spare. Der drejer sig om måske 25kr
om året og du får ingen advarsel. Pludselig er det bare forbi.
Lange
| |
Claus Rittig (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 23-02-04 22:10 |
|
"Lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse
news:c1ccmp$ccb$1@abbeden.bunk.cc...
> I det ene tilfælde var filteret gået i opløsning og var spredt ud i hele
> motoren i alle oliekanaler m.m.
> I det andet tilfælde lignede oliefilteret en gammel cola flaske da vi skar
> det op. Dvs at der slet ikke havde været det olieflow gennem filteret som
> er nødvendigt for at motoren overlever.
Det må da være nogle elendige filtre?!? Hvilke mærker var det?
Jeg har altid kørt med uoriginale oliefiltre på mine Hondaer (vistnok mest
Vesrah), og det har været helt problemløst.
Rittig
| |
Lange (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Lange |
Dato : 24-02-04 08:48 |
|
> Det må da være nogle elendige filtre?!? Hvilke mærker var det?
> Jeg har altid kørt med uoriginale oliefiltre på mine Hondaer (vistnok mest
> Vesrah), og det har været helt problemløst.
Det ved jeg ikke da jeg ikke har været involveret i monteringen af dem.
Kun i demonteringen. Jeg ved dog at det ene var købt hos Hein Gerike, og
manden havde sparet 17kr. Det kostede ham så > 7000kr at få motoren til at
køre igen
Jeg ved bare, at jeg gjorde op med mig selv, at det var simpelhen ikke
risikoen værd at spare de få kr.
Jeg har set et nyt MIW filter skåret op og det var helt anderledes
indvendigt end det originale Honda filter, selvom det var MIW der
producerede filtre for Honda på det tidspunkt.
Problemt med oliefiltrene er jo at man ikke har en jordisk chance for at
vurdere om der virker eller ej. Enten overliver motoren eller også gør den
ikke. Der er ingen mellemløsning.
Lange
| |
Claus Rittig (24-02-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 24-02-04 22:32 |
|
"Lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse
news:c1evk5$sk4$1@abbeden.bunk.cc...
> Problemt med oliefiltrene er jo at man ikke har en jordisk chance for at
> vurdere om der virker eller ej. Enten overliver motoren eller også gør den
> ikke. Der er ingen mellemløsning.
Øh?
Så taler vi om en seriøst ringe motor, gør vi ikke?
Rittig
| |
TheHobbit (22-02-2004)
| Kommentar Fra : TheHobbit |
Dato : 22-02-04 01:17 |
|
Henry wrote:
> 4. Lad den den ikke stå og varme op på sidestøtte ben.
Hvorfor ikke på sidestøtteben?
> 5. Lad den ikke stå og varme op mere end et par minutter, køre hellere
> straks men kør pænt de første km til olie er varm.
Hvorfor må den ikke stå og blive varm?
/Stephan - DT125, GS500E og CBR600 f3
http://www.dfmc.dk/?id=297
| |
Martin Sørensen (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 22-02-04 01:40 |
|
>> 4. Lad den den ikke stå og varme op på sidestøtte ben.
> Hvorfor ikke på sidestøtteben?
Hvis den hælder meget, kan du risikere at oliepumpen suger luft ind, med
deraf faldende olietryk og dårligere smøring.
>> 5. Lad den ikke stå og varme op mere end et par minutter, køre
>> hellere straks men kør pænt de første km til olie er varm.
> Hvorfor må den ikke stå og blive varm?
Fordi olietrykket kan være lige lavt nok når den er kold og står i tomgang
(olien er tykkere og oliepumpen kører langsomt). Lavt olietryk kan være
kritisk over for knaster og stempler, hvis der ikke er tilstrækkelig olie
til smøring og køling. Der skal lidt flere omdrejninger til, og det opnås
nemmest ved at trille stille afsted. Jeg plejer at køre så snart motoren
tager gassen rimeligt rent, selvom det stadig er nødvendigt med choker for
at holde den kørende. Jeg kører stille og roligt, typisk 3-4000 omdr./min,
og efter en kilometer plejer det at passe med at jeg kan slå chokeren helt
fra.
I løbet af de næste kilometer kan jeg så give mere og mere gas, indtil
motoren er varmet helt op. Jeg kan mærke det på motorgangen hvornår den er
det, og det tager mindst 5 km fra kold tilstand alt efter vejret. Efter 10
km er jeg ihvertfald ikke betænkelig ved at give fuld gas.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Christian (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 23-02-04 19:54 |
|
Henry wrote:
> Lige et par tips til din VF'er
> 1. Brug altid god MC olie men vær forsigtig fuldsyntetisk, det kan give
> koblingsproblemer.
> 2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden.
> 3. Brug ALTID originalt Honda oliefilter, uanset hvad en eller anden
> forhandler forsøger at pakke dig på.
> 4. Lad den den ikke stå og varme op på sidestøtte ben.
> 5. Lad den ikke stå og varme op mere end et par minutter, køre hellere
> straks men kør pænt de første km til olie er varm.
> 6. Lad den ikke gå for lavt i omdrejninger (pga. olietryk).
Hej Henry.
Gode Tips.
Men angående:
"2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden."
Hvad mener du med "til tiden" Jeg fik stillet ventiler sidste sasson, det
er ca 5000 km siden. Burde jeg få dem stillet igen. Olien bliver
selvfølgelig skiftet, og der kommer et org. filter på
Mvh
Christian W Nielsen
VF500FII
| |
Henry (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Henry |
Dato : 23-02-04 20:27 |
|
>
> > Lige et par tips til din VF'er
>
> > 1. Brug altid god MC olie men vær forsigtig fuldsyntetisk, det kan give
> > koblingsproblemer.
> > 2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden.
> > 3. Brug ALTID originalt Honda oliefilter, uanset hvad en eller anden
> > forhandler forsøger at pakke dig på.
> > 4. Lad den den ikke stå og varme op på sidestøtte ben.
> > 5. Lad den ikke stå og varme op mere end et par minutter, køre hellere
> > straks men kør pænt de første km til olie er varm.
> > 6. Lad den ikke gå for lavt i omdrejninger (pga. olietryk).
>
> Hej Henry.
>
> Gode Tips.
>
> Men angående:
> "2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden."
>
> Hvad mener du med "til tiden" Jeg fik stillet ventiler sidste sasson, det
> er ca 5000 km siden. Burde jeg få dem stillet igen. Olien bliver
> selvfølgelig skiftet, og der kommer et org. filter på
Ja selvfølgeligt skal du stille dem igen men du kan nok godt vente lidt ,
de skal stilles med det interval som står i servicebogen (hvis du ellers har
en) det er vist 12000km for sådan en som din med stilleskruer, men hæng mig
nu ikke op på det.
http://www.vfr.dk/Encyklop/Service/Service_VF500F_1984.htm
mvh
Henry
| |
Christian (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 23-02-04 20:45 |
|
>> Hej Henry.
>>
>> Gode Tips.
>>
>> Men angående:
>> "2. Skift olie, og stil.ventiler osv til tiden."
>>
>> Hvad mener du med "til tiden" Jeg fik stillet ventiler sidste sasson, det
>> er ca 5000 km siden. Burde jeg få dem stillet igen. Olien bliver
>> selvfølgelig skiftet, og der kommer et org. filter på
> Ja selvfølgeligt skal du stille dem igen men du kan nok godt vente lidt ,
> de skal stilles med det interval som står i servicebogen (hvis du ellers har
> en) det er vist 12000km for sådan en som din med stilleskruer, men hæng mig
> nu ikke op på det.
> http://www.vfr.dk/Encyklop/Service/Service_VF500F_1984.htm
> mvh
> Henry
Okay må bare lige høre en forhandler om det. Men han har jo også en vis
interesse i det da jo det koster omkring 2500 på en VF'er
| |
Henry (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Henry |
Dato : 23-02-04 22:03 |
|
> > Ja selvfølgeligt skal du stille dem igen men du kan nok godt vente lidt
,
> > de skal stilles med det interval som står i servicebogen (hvis du ellers
har
> > en) det er vist 12000km for sådan en som din med stilleskruer, men hæng
mig
> > nu ikke op på det.
>
> > http://www.vfr.dk/Encyklop/Service/Service_VF500F_1984.htm
>
> > mvh
> > Henry
>
> Okay må bare lige høre en forhandler om det. Men han har jo også en vis
> interesse i det da jo det koster omkring 2500 på en VF'er
Okay, rolig nu, jeg skrev jo at du kunne vente lidt (en underdrivelse), du
kan vente 7000km endnu hvis det kun er 5000km siden du sidst fik stillet
ventiler.
mvh
Henry
| |
Brian Bjørn (21-02-2004)
| Kommentar Fra : Brian Bjørn |
Dato : 21-02-04 16:34 |
|
On Sat, 21 Feb 2004 14:01:56 +0000 (UTC), cwinn@mail1.stofanet.dk
(Christian) wrote:
>Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre?
Mandag den 1. marts kl. 7.30. Ikke et sekund senere, og det er kun
fordi forsikringen ikke dækker endnu, at jeg har holdt mig i skindet
den sidste gode uges tid.
--
Brian Bjørn
| |
Lars T. Thomsen (22-02-2004)
| Kommentar Fra : Lars T. Thomsen |
Dato : 22-02-04 15:32 |
|
Hej Christian,
> Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre? (man er jo begyndt at se
> mc'ere dagligt i Aalborg)
Tænkt?! - Min MC sæson startede vistnok i sidste uge. Jeg bor i Aalborg og
har f.eks. *lige* været på weekendbesøg hos min familie i Skanderborg (ca.
130 km hver vej). Vil nok sige, at 2-3 graders varme er lidt i underkanten,
men det var nu alligevel et par dejlige solrige køreture.
> Jeg ved godt at sasonen offisielt begynder 1. marts.
Officielt er vel så meget sagt, for det kommer vel an på, hvilken forsikring
man har. Er man helårsdækket (som jeg er), så starter MC sæsonen jo ikke
nødvendigvis d. 1. marts, men derimod dén dag, hvor MC'en endelig bliver
hevet op af kælderen og det ellers er forsvarligt/sjovt, at rulle hjulene!
> Men er der ikke stadig salt på vejene der?
Jo, det håber jeg da! For ellers kan man jo ikke så fast på de ellers
nattefrosne og -glatte veje.
> Jeg glæder mig
> sindsygt til at komme ud og køre igen, specielt når der er skyfrit og
> lækker sol som i dag. Men også da jeg skal bruge MC'en som
> transportmiddel på arbejde. Er ved at være træt af bussen!!
Så er det vel hér, hvor man opvejer MC vs. bus og træffer et valg på
grundlag af komfort og sarthed. Rent personligt, ville jeg måske vise en
smulge sarthed, hvis jeg ejede en Viffer med nylakeret kåbe og fælge.
Men hvem siger, at vejret den 1. marts er så meget bedre, end det herlige
(men dog kølige) vejr, som vi pt. har?
Hilsen
Lars
| |
Mikkel Christensen (23-02-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 23-02-04 08:46 |
|
cwinn@mail1.stofanet.dk (Christian) writes:
> Hvornår har i tænkt jer at begynde at køre?
Lige så snart kåbe+tank er lakeret og monteret. Kaskoen dækker først
fra 1/3, men jeg tvivler på at plastikken er færdig inden, så det er
vist et teoretisk problem.
> (man er jo begyndt at se mc'ere dagligt i Aalborg)
Ja, og det er ikke med til at gøre sagen bedre
--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003
| |
|
|