Kædesamlings-smørelse ?
Fra : Claus Bjerre

Dato : 24-04-01 18:05

Nu har jeg to gange fået nøjagtig den samme besked, nemlig
at samleledet i min nye o-rings kæde blot skal have almindelig
kædesmørelse når ledet samles. Så er mit spørgsmål, kan det
nu passe ?
Det jeg har svært ved at fatte er at noget olie der vel er designet
til bl.a. at være maksimalt klistret også er det rigtige at smøre
et lukket kædeled med ?

Claus Bjerre (kom ikke her...)

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-04-01 15:29

Claus Bjerre" <claus.bjerre@altavista.net> skrev i en meddelelse

> Det jeg har svært ved at fatte er at noget olie der vel er designet

Ikke olie, men fedt!

Rittig
(Kæder er smurt med fedt)

Fra : Claus Bjerre

Dato : 25-04-01 23:23

> Ikke olie, men fedt!

Tak for røflen

Claus Bjerre (oliefedt)

Fra : Claus Bjerre

Dato : 27-04-01 15:13

> Ikke olie, men fedt!

Den sved

> (Kæder er smurt med fedt)

Claus Bjerre (oliefedt)

Fra : Claus Bjerre

Dato : 28-04-01 20:44

> Ikke olie, men fedt!

Den sved

> (Kæder er smurt med fedt)

Claus Bjerre (oliefedt)

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 26-04-01 18:49

> [...]
> Det jeg har svært ved at fatte er at noget olie der vel er designet
> til bl.a. at være maksimalt klistret også er det rigtige at smøre

Jeg har i eftermiddag lige skiftet kæde og tandhjul på en kammerats MC, der
var der i pakken med samleleddet en lille tube fedt til indvendig smøring af
samleleddet. Jeg tror dog at kædespray er væsentlig bedre end ingenting.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100 (Hvor ved han egentlig det fra