Medicin
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 13:08

hello

Kender en person som er under medicinsk behandling. For mig at se virker det
som om personen er KRAFTIG påvirket da han snøvler og roder rundt i sin
tale. Han virker kun påvirket når man taler med ham og kan ikke se det på
hans bevægelser.
Han kører i bil og .........
Har snakket om det med hans "omgangskreds" og INGEN vil rigtig blande sig i
det......."man" lukker øjnene og "ser" det ikke.

Hvad ville du gøre ?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 13:17

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hvad ville du gøre ?

kontakte polisen, og det skulle have været igår !

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Henry

Dato : 21-02-04 13:22

> [...]
> Har snakket om det med hans "omgangskreds" og INGEN vil rigtig blande sig
> det......."man" lukker øjnene og "ser" det ikke.

Ville du blande dig hvis han kørte en uskyldig ned? Hvad skal der til før du
tør?
Du undgår formentligt også konflikter med kammeraterne hvis de har drukket
for meget, eller hvad?

Hvis du er en mand og ikke en mus, så konfronterer du vedkommende med dine
observationer, måske går det op for vedkommende at der er et problem.
Det er også DIT ansvar, ulykker kan ske, TÆNK hvis det var din
familie/venner/bekendte der blev ramt og du kunne have forhindret.... måske
bare ved at tale med personen. Husk, det sker ikke bare for de andre.

Tal direkte med vedkommende, du tør ikke lade være, gør du?

Sat på en spids, sorry!
Henry

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 14:17

> [...]
> bare ved at tale med personen. Husk, det sker ikke bare for de andre.
>
> Tal direkte med vedkommende, du tør ikke lade være, gør du?

Du forfejler fuldstændig dit angreb, det er ikke MIG som gør noget forkert
og jeg har ikke en sk*d ansvar for hvad han gør.
Jeg kan så som den ene ud af en 20-30 mennesker vælge at gøre noget ved det.
Dit fis med mand eller mus kan jeg ikke bruge til noget som helst, her taler
vi om en som jeg kender ganske godt og det er noget andet end bare at sidde
ved tastaturet.
Når SÅ mange i hans omgangskreds intet har gjort (så vidt jeg kan se det),
så ER det fordi det er utrolig svært.
Hvis jeg nævnte de personer som jeg/vi indbydes har drøftet det med så ville
du blive chokeret over hvordan det står til og at INGEN vil "røre" ved det.
Jeg vil 100 % sikkert IKKE tale direkte med ham om det. Jeg har EN gang talt
med ham da jeg skulle køre ham hjem fra en fest og blev truet med tæsk osv.

Fra : John Sahl

Dato : 21-02-04 14:41

Tom wrote:
> [...]
> "røre" ved det. Jeg vil 100 % sikkert IKKE tale direkte med ham om
> det. Jeg har EN gang talt med ham da jeg skulle køre ham hjem fra en

Så må politiet jo gøre det for jer.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Henry

Dato : 21-02-04 14:55

> du

> måske

> Du forfejler fuldstændig dit angreb, det er ikke MIG som gør noget forkert
> og jeg har ikke en sk*d ansvar for hvad han gør.
Nå ikke, se det er jo så der hvor vi er lidt uenige, du omgås problemet, du
ved det er ulovligt/uforsvarligt/vanvittigt at han kører bil, det er fandme
din pligt at gøre noget ved det.

> Jeg kan så som den ene ud af en 20-30 mennesker vælge at gøre noget ved
det.
Jeg er da ligeglad med de hvad de andre ikke gør, det handler om hvad du
_gør_.

> [...]
taler
> vi om en som jeg kender ganske godt og det er noget andet end bare at
Jep, det er nemlig det der gør forskellen, du stiller spørgsmålet men du kan
ikke lide svaret for det giver dig dårlig samvittighed, jeg har været der og
jeg har talt med en sådan person og er også blevet truet med tæsk.

> Når SÅ mange i hans omgangskreds intet har gjort (så vidt jeg kan se det),
> så ER det fordi det er utrolig svært.
Ja det er svært, men det er også svært at begrave en bekendt, hvad vil du
helst.

> Hvis jeg nævnte de personer som jeg/vi indbydes har drøftet det med så
ville
> du blive chokeret over hvordan det står til og at INGEN vil "røre" ved
det.
Næ.

> Jeg vil 100 % sikkert IKKE tale direkte med ham om det. Jeg har EN gang
talt
> med ham da jeg skulle køre ham hjem fra en fest og blev truet med tæsk
osv.
Det er jo nok heller ikke det fedeste tidspunkt at tage emnet op hvis han er
skidefuld og på rulleskøjter.

Alternativt kan du jo, som jan skriver, melde ham til politiet, men du skal
heller ikke tro at det er nemt eller annonymt, jeg måtte i retten og der
står du ansigt til ansigt med manden, og det selvom han blev taget på fersk
gerning, (der var godt nok også en problematik omkring at han skulle hente
sit barn, i fuld tilstand......) - men der er ingen vej uden om, gør noget,
lad være med at lade stå til ligesom de "andre".

Kald det bare angreb og forsvar dig, det helt meneskeligt, men du spurgte
selv og sandheden kan være ubehagelig, og så jan også skriver det kan kun gå
for langsomt.

Jeg kan iøvrigt fornemme at din puls stiger, det er kun et godt tegn, så
skal du bare lige hidses det sidste stykke op til at du gør noget ved det

mvh
Henry

Fra : Møller

Dato : 21-02-04 16:44

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> du

Klip

Sorry Tom,

Jeg er for det meste enig med dig, men har laver du altså en undladelsessyn,
og det kan man dømmes for.

Hvis jeg i kraft af min viden ikke stopper eller forhindrer en ulykke i at
ske, kan jeg idømmes straf, typisk en bøde.
Spørg du bare sikkerhedsrepresentanten på din "lille" arbejdsplads. Siger §
9 sikkerhedskursus dig noget?
Hvis du ser Jørgen eller Karen kan du jo hilse vi gik næsten i skole sammen
og har nu sommerhus tæt på hinanden., men måske af lidt forskellig
størrelse.

Jeg kan godt se dit dilemma, men jeg har tilbudt en kollega at køre ham
hjem, og så forstod han vist et vink med en vognstang. Men det er svært, det
vil jeg medgi' dig, men den dag politiet herhjemme begynder at tage
blodprøver for at teste for medicin og euforiserende stoffer som flere
steder i udlandet, du skal blot bevæge dig ca. 40 km SV, så vil det blive
lettere, for du vil jo ikke lade en stangberuset person starte sit køretøj.

Jeg håber, at du finder en løsning før det er for sent.
Der er jo den falske måde: anmeld en person for at køre usikkert, som om han
var beruset, så kommer politiet hjem til personen, og hvis hans fremtoning
er som du beskriver, så kan de vel godt sige: æ klok æ tol og då er anholt,
nej då det æ it en ø, men det betyder, at nu er du blevet medlem af dansk
bloddonerkorps.

Har Leonard ikke en god ide??

--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 18:59

> Hvis du ser Jørgen eller Karen kan du jo hilse vi gik næsten i skole
sammen
> og har nu sommerhus tæt på hinanden., men måske af lidt forskellig
> størrelse.

Du husker dårligt
Jørgen ser jeg et par gange hvert år, men Karen er hans afdøde mor. Hans
søstre hedder Anne og Eva og dem ser jeg også en gang imellem.

> [...]
køretøj.

> Jeg håber, at du finder en løsning før det er for sent.

Selvfølgelig finder jeg er løsning, ellers kunne jeg jo bare holde mund og
lukke øjnene som ALLE de andre.

Fra : John Sahl

Dato : 21-02-04 19:05

Tom wrote:
> Selvfølgelig finder jeg er løsning, ellers kunne jeg jo bare holde
> mund og lukke øjnene som ALLE de andre.

Ja, så kan du jo også lige som dem, håbe på at det ikke
er en man kender som bliver kørt ihjel af ham

Sat på spidsen, men håber du forstår. Du kan ikke bare
se den anden vej Tom!

Fra : Møller

Dato : 21-02-04 22:46

> sammen
>
> Du husker dårligt
> Jørgen ser jeg et par gange hvert år, men Karen er hans afdøde mor. Hans
> søstre hedder Anne og Eva og dem ser jeg også en gang imellem.

Jeg tror det er en Passer/Pedersen den her men ikke fra Rugevangen skole men
SSS.

Hans mor hedder Bitten
Faderen hed Mads.
Jørgen har et sommerhus på nr. 79 Vurdering er pæn, samt et privat jetfly,
han selv flyver i.
Karin (jeg kom vist til at skrive Karen) har lige moderniseret nr. 75
Henrik og Annemette har nr 81 det hedder vist også "Lille Mads"
Så familien er ret samlet nu.

Har vi det så på plads, det hele startede i et hønsehus på Nord Als.
--
Møller

Og få så lige sat ham den syge der skal have medicin lidt på plads, før han
kommer til at gøre skade på sig selv og andre.

Fra : KB

Dato : 22-02-04 09:55

SSS skulle vel ikke tilfældigvis stå for Sønderborg Statsskole - i dag bare
Sønderborg Gymnasium og HF?

Fra : Leonard

Dato : 21-02-04 22:32

"Møller" <eam@son.dk> wrote:

>Har Leonard ikke en god ide?

Jo, dem synes jeg selv jeg har mange af, men ikke lige i denne tråd...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Brizz

Dato : 22-02-04 13:55

> æ klok æ tol og då er anholt,

Ja også er du Læsø

Kunne ik lade være i dette alvorlige emne...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-02-04 21:27

On Sat, 21 Feb 2004 13:07:54 +0100, "Tom"
> [...]

>Har snakket om det med hans "omgangskreds" og INGEN vil rigtig blande sig i
>det......."man" lukker øjnene og "ser" det ikke.

Tage fat i ham og snakke med ham om det.

Tog engang fat i en af mine kammerater der ville have kørt hjem fra en
fest ude ved mig og bad ham om at træde ud af bilen og række os
nøglerne.

Han var godtnok stædig og blev sur over det og til at starte med havde
han sin kæreste på sin side. Men vi hang i og jeg tror at det tog 30
minutter og en gratis taxa før at de så tog hjem uden bil.

Dette gjorde vi ikke for at være onde ved ham, men mere udfra et
venskabeligt synspunkt,, da vi jo nødigt vil have at der skal ske et
eller andet og så skal læse i avisen dagen efter at han enten er død
eller kommet slemt til skade fordi at der er sket en ulykke.
Flemming Jacobsen