?: opstart af vb-appl.medfører: starter fø~
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 21-02-04 08:48

Hej Alle

Jeg har et problem:

Jeg har flere programmer - source fra www-planet-source-code.com.

Når jeg forsøger at starte dem op, giver det mig en fejl. Jeg har sat en
breakpont i main - altså 1 sted jeg kommer ind i sourcen.

Fejlen er, at den forsøger at starte

- windows-installer run-mode
- HP Photo and Imaging 1.0 - Scanjet 3500c Series open mode
- HP Photo and Imaging 1.0 - Scanjet 3500c Series close mode (Jeg closer
installationen manuelt)

Dette sker ca. 5 gange.

Jeg har flere appl., hvor dette sker. Det sker ikke ude på mit arbejde
(VB6,0 SP3). Det sker både ved run i VB-IDE (VB6,0) og som exe-fil.

Jeg kører XP pro og har forskellige ting (lang liste) installeret. Jeg kører
VB-6,0 (ved ikke, om jeg har SPs installeret, hvor ser jeg det)

Er der nogen, som har en fornemmelse af hvad der er sket

Hilsen Michael

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 21-02-04 16:26

hvis jeg forstår det rigtigt hvad du skriver i subjekt og noget af teksten.
så er det "windows installer setup starter og vil installer noget til din
scanner, når du starter et program"

det problem hade jeg nemlig med en HP 8290 scanner og det bliv løst ved at
installer en patch fra
HP's hjemmeside.. der var også nogen ting i eventlog over nogen filer som
var overskravet og der
for forsøgt windows at fix fejlen

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-02-04 23:51

Michael Svarre Hansen skrev:
> Jeg kører VB-6,0 (ved ikke, om jeg har SPs installeret,
> hvor ser jeg det)

Du kan se det i VB IDE'ens splash-screen og - som i stort set ALLE andre
Microsoft-programmer - i Help, About.

Jeg vil kraftigt anbefale at opdatere med Service Pack 5. Selv dén er
tudse-gammel efterhånden, men den retter dog op på en hel del fejl.

-------
Tomas