airport problemer
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 21-02-04 08:41

Nu var jeg lige så glad for min ny mac. -- g4 - 750 mb ram.

Men - Så her til morgen ville jeg installere de medfølgende airport kort, så
jeg kan komme trådløst på nettet. Nedtur.

Jeg satte kortet i, startede op, og så ville maskinen ikke åbne cd-drevet.
Heller ikke efter genstart med museknappen eller luk op tasten nede.
Så pillede jeg kortet ud igen, og så kunne jeg fint lukke drevet op.

Herefter ville jeg forsøge at installere softwaren til airport. Her krævedes
der en kode til root.
Den har jeg ikke, men satte installations dvdén i, og fik nulstillet koden
(tror jeg nok).
Det hjalp ikke, jeg kan heller ikke installere kortet.

Nej hvor er det træls, - er der nogen, der har et forslag????

Svend Erik

Fra : Michael Holm

Dato : 21-02-04 10:17

Svend Erik Jørgensen <nospamsvejorg@esenet.dk> wrote:

> [...]
> Det hjalp ikke, jeg kan heller ikke installere kortet.
>
> Nej hvor er det træls, - er der nogen, der har et forslag????

du har OS X 10.?.? - så behøver du ikke installeret noget ekstra airport
software... er det 10.3.2 du har eller 10.2 ? men det lyder lidt
underligt med "kode til root"
mener at huske en (jonas ?) havde problem med en bærbar, som blev løst
da han fik skubbet det rigtigt hårdt på plads... ?! hvad er det for en
G4 ?

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-02-04 23:28

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> mener at huske en (jonas ?) havde problem med en bærbar, som blev løst
> da han fik skubbet det rigtigt hårdt på plads... ?! hvad er det for en
> G4 ?
Ikke Jonas, men Thomas....
Og her var problemet ikke Airportkortet, men processorkortet som næsten
skulles bankes på plads med en hammer (don't try this at home kids!).

/Thomas

--
All hail the black kitty!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-02-04 18:12

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Ikke Jonas, men Thomas....
> Og her var problemet ikke Airportkortet, men processorkortet som næsten
> skulles bankes på plads med en hammer (don't try this at home kids!).
>
> /Thomas
Jeg blander mig lige

Jeg husker det altså også som Jonas, der var aktuel i dén sag, blev vist
efterfølgende drillet lidt af MRK.....:-/

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 22-02-04 18:36

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg blander mig lige
>
> Jeg husker det altså også som Jonas, der var aktuel i dén sag, blev vist
> efterfølgende drillet lidt af MRK.....:-/

Hæ, hvem bli´r ikke det?.......drillet, altså
M.

Fra : Morten

Dato : 22-02-04 23:04

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg husker det altså også som Jonas, der var aktuel i dén sag, blev vist
> efterfølgende drillet lidt af MRK.....:-/

det kan jeg ikke forstille mig, men jeg er meget imponeret over Karls
finger muskulatur.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Karl Antz

Dato : 22-02-04 23:28

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> det kan jeg ikke forstille mig, men jeg er meget imponeret over Karls
> finger muskulatur.

det manglede da osse bare - jeg kommer nemlig fra et hjem med klaver
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-02-04 00:11

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg husker det altså også som Jonas, der var aktuel i dén sag, blev vist
> efterfølgende drillet lidt af MRK.....:-/
Ved nærmere eftertanke tror jeg du har ret.
Den sag jeg huskede, drejede sig ikke om montering af airportkort, men
udskiftning af harddisk i min Pismo. Peter Kiil fik mig til at indse at
kontrolleret vold kan hjælpe....
Og jeg tror aldrig, jeg er blevet drillet af MRK!

/Thomas