Kurser til nybagte pilfingere
Fra : Beach

Dato : 21-02-04 03:47

Tja... Har aldrig set reklamer for det, og ej hørt at det findes.

Men kunne rigtig godt tænke mig at komme på kursus med min glade Pug
206Hdi i baglommen og lære det basale stylig / mod af biler og derefter
kunne tage den glade op af lommen og så kunne få hjælp til at pille den
lidt fra hinanden og samle den igen "live"

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne gøre mere end bare at køre
rundt i bilen, men jeg tør jo ikke rigtigt at vride og dreje alt for
meget i tingene. Sæt nu skittet går i stykker!

Vil bla. gerne prøve at pille hele instrumenteringen og blæsesystemet
fra hinanden for at rense, vaske ned mm. Men når der ikke lige er nogle
skruger man "bare" skruger ud så er det jo nok ikke lige der man starter
med at vride løs....

Så hvis nogle har hørt om nogle helt andre der har en bror der har været
kæreste med en pige hvis farbror har set at naboen..... Så ville det da
være rigtigt godt. Det forventer jeg så ikke at der er mange der kan
hjælpe med, så nogle der har hørt om oprettelse af kommunale kurser i
den stil???

--
->Yours Faithfully<-
->Beach

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 10:29

> [...]
> kunne tage den glade op af lommen og så kunne få hjælp til at pille den
> lidt fra hinanden og samle den igen "live"

Sådanne kurser findes ikke.

De fleste danskere foretrækker alligevel metervaren fra hylderne så der er
næppe det store marked for sådanne kurser.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 10:29

On Sat, 21 Feb 2004 10:28:56 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Sådanne kurser findes ikke.

OK - så kommer du nok ikke i Jaguarklubben (Mk. II).
Eller Alfa-klubben for den sags skyld...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 10:37

> OK - så kommer du nok ikke i Jaguarklubben (Mk. II).
> Eller Alfa-klubben for den sags skyld...

Jeg bor jo ikke på sjælland
Alene navnet får det også til at lyde som nogle lukkede klubber og da slet
ikke som noget for en gut der kører peugeot.

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 12:22

On Sat, 21 Feb 2004 10:37:07 +0100, "Tom"

>Jeg bor jo ikke på sjælland

Findes skam også ovre ved jer

>Alene navnet får det også til at lyde som nogle lukkede klubber og da slet
>ikke som noget for en gut der kører peugeot.

Du skriver, de ikke findes -> dét er hermed tilbagevist.

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 12:27

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Du skriver, de ikke findes -> dét er hermed tilbagevist.

Huh ?

den slags kursus der blev omtalt var vist :

> [...]
> kunne tage den glade op af lommen og så kunne få hjælp til at pille den
> lidt fra hinanden og samle den igen "live"

Hvor mener du et sådan kursus kan findes

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 13:10

On Sat, 21 Feb 2004 12:27:08 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvor mener du et sådan kursus kan findes

Jeg har eksempelvis deltaget i eet i Jaguar Mk. II klubben.

/Mogens

Fra : Jakenold

Dato : 21-02-04 14:49

_TIL PEUGEOT_

Jakob

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-02-04 16:48

Jakenold wrote:

> _TIL PEUGEOT_

Undersøg det selv. Det findes i Alfaklubben og det findes i
Jaguarklubben, måske findes det også i Peugeotklubben? Grib
knoglen og ring og find ud af det.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-02-04 16:51

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Grib
> knoglen og ring og find ud af det.

Vi bruger ikke telefon...
Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-02-04 17:17

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Vi bruger ikke telefon...

Så gå ind på hi-speed.dk og spørg, der skal nok også sidde nogen
der ved det.. Det er fint nok at spørge andre om hjælp, men at
brokke sig over at man ikke modtager præcis den information man
ønsker er sgu for langt ude. Hjælp til selvhjælp, lær at undersøge
tingene selv..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-02-04 17:21

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi bruger ikke telefon...

> Så gå ind på hi-speed.dk og spørg, der skal nok også sidde nogen
> der ved det.

Vi bruger ikke at gå her...;)

>. Det er fint nok at spørge andre om hjælp, men at
> brokke sig over at man ikke modtager præcis den information man
> ønsker er sgu for langt ude. Hjælp til selvhjælp, lær at undersøge
> tingene selv..

Vi er 100% enige...

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-02-04 20:26

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Vi bruger ikke at gå her...;)

Lol.. Okay, *kør* hen til din lokale Peugeotpusher og hør om du
kan få en adresse på en dansk Peugeotklub. *Kør* derefter hen og
snak med en i den pågældende klub..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-02-04 19:43

On Sat, 21 Feb 2004 03:47:11 +0100, Beach <news@freestyle.dk> wrote:

> [...]
>være rigtigt godt. Det forventer jeg så ikke at der er mange der kan
>hjælpe med, så nogle der har hørt om oprettelse af kommunale kurser i

Hvor findes sådanne "rode med motor og bil" kursus så for os andre der
ikke har bil?, og nej jeg har ikke tænkt mig at begynde på mekaniker
uddanelsen.
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens...

Dato : 24-02-04 19:58

On Tue, 24 Feb 2004 19:42:49 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Hvor findes sådanne "rode med motor og bil" kursus så for os andre der
>ikke har bil?, og nej jeg har ikke tænkt mig at begynde på mekaniker
>uddanelsen.

Jeg tror, TS vil gi' mig ret i, at Alfa-klubben kan være et godt
udgangspunkt (medlem -> garage-snak-møderne)

/Mogens

Fra : Beach

Dato : 29-02-04 02:49

Det mest kedelige er vel nok at folk ikke kan holde den tråd de skriver i.

Har bidt lidt mærke i at Thomas skriver:
--->snip--->
Det er fint nok at spørge andre om hjælp, men at brokke sig over at man
ikke modtager præcis den information man
ønsker er sgu for langt ude. Hjælp til selvhjælp, lær at undersøge
tingene selv..
--->snap--->

Nu er det jo ikke "bjørn" der har opretteet spørgsmålet, og ej heller
ham der egentlig skal "overtage" hvad det er -.-->JEG<--.- søger hjælp
til. Det lyder lidt som om der er nogle der ude der brokker sog over
hvad jeg søger, selv om det ikke er mig der ikke kan finde ud af at tage
brug af en telefon!

Ved, den kører længere ud end jeg ønsker at deltage i, men kan forstå på
jeres blabla at der ikke findes det jeg søger. Længere er den vel ikke.

Jeg søger jo ikke klubber som hjælper mig med at dekantere en alfa hvis
det er en pug jeg gerne vil lege med.

Det jeg håbede at finde var små steder (eller kurser mod betaling) som
kunne hjælpe mig i samme stil som den gang i start 80érne hvor man købte
en knallert og trillede den ned til xxx som lagde plads til at man kunne
pille hele dyret fra hinanden og samle det igen.

Det eneste jeg har fået ud af denne tråd er nok, at jeg enten skal
"prøve" at flå det hele fra hinanden og så skubbe den kære op på
værkstedet for at få dem til (mod betaling) at klistre det hele sammen
igen når jeg finder ud af at jeg kommer lidt for sent på arbejde. 2.
løsning er at finde en klub som aldrig har leget med franske biler, se
med på hvordan de skilder deres biler fra hinanden eller... 3. løsning,
opgive at få lov til at lege med min kære med mindre jeg skifter konen
ud med en Børge med hård på brystet.

Jeg har kikket alle ting igennem på alle pug... klubberne´s sites og har
stadig ikke fundet nogle "kurser" der lugter i den retning jeg søger

Surt show, men må jo finde en værkstedsmand og blive "gode venner" med
ham alene fordi jeg skal bruge hans viden. Surt for ham, surt for´mig
og......... Tja... Egentlig bare surt

//Beach

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-02-04 08:09

Beach <news@freestyle.dk> skrev :

Snippet en masse uforståeligt noget om utilfredshed.....

>Surt show, men må jo finde en værkstedsmand og blive "gode venner" med
>ham alene fordi jeg skal bruge hans viden. Surt for ham, surt for´mig
>og......... Tja... Egentlig bare surt

Som du har kunnet læse dig frem til - mener "folket" ~ de andre
skriblere ikke at have set noget der ligner det du efterlyser.

En ting der undrer lille mig, er at ingen har fundet på den ide, at
foreslå dig at købe en Haynes manual til din bil ;)

Men en sådan i hånden, og en smule ildhu - er dit problem næppe ret
stort.

Kan du eventuelt lokkes til at fortælle lidt mere om hvad det er du
gerne vil , ser du - jeg er nemlig lidt i tvivl om du vil lære at
adskille hele bilen, a'la et Mecano sæt, og så samle den igen, eller
om du bare vil lære de mest basale ting omkring det at pudse/pleje
bilen selv.

(Har du iøvrigt været forbi gruppens hjemmesider, og set lidt på nogle
at de løjerlige ting der sker der ?)

Fra : Beach

Dato : 02-03-04 03:02

jan@stevns.net skrev:
> Som du har kunnet læse dig frem til - mener "folket" ~ de andre
> skriblere ikke at have set noget der ligner det du efterlyser.

Det ser jo desværre nok sådan ud

> [...]
> adskille hele bilen, a'la et Mecano sæt, og så samle den igen, eller
> om du bare vil lære de mest basale ting omkring det at pudse/pleje
Tja, det er næsten både og *S*
Til at starte med ville jeg gerne ture skille dørbeklædining og alt
anden i den stil ad for at pudse pleje dæmpe mm. Har nogle raslelyde jeg
kan læse mig til er typisk for pug. 206.
På (lang) sigt vil jeg også gerne lære lidt mere om de dybere ting såsom
at pille ved motor for at kunne pudse / rense her.
Som sagt så er jeg total grøn og bliver sgu lidt bange når jeg ikke kan
finde en ærlig skruge at skruge ud. Det samme gælder motoren, der er jo
ikke engang plads til at gemme et frimærke hvis jeg også vil have
hjælmen ned på plads igen
Checker lige op på dit forslag med Haynes manual....

> (Har du iøvrigt været forbi gruppens hjemmesider, og set lidt på nogle
> at de løjerlige ting der sker der ?)

Holder øje med hvad der sker, og vil da møde op når der sker noget i
nærheden af hjemmet når vi får opholds-temp udendørs igen. Ville jo bare
gerne kunne sætte mig bare lidt ind i hvad hulen de andre snakker om når
de har ???? ved deres biler / motor

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-02-04 13:10

Beach wrote:

> Det mest kedelige er vel nok at folk ikke kan holde den tråd de skriver i.

Folk holder da fint tråden, bortset fra at Bjørn nægter at
telefonere, så drejer hovedparten af indlæggene i tråden sig om
muligheden for at skrue på bil.

> [...]
> til. Det lyder lidt som om der er nogle der ude der brokker sog over
> hvad jeg søger, selv om det ikke er mig der ikke kan finde ud af at tage

Min kommentar er hverken rettet mod dig eller Bjørn, den er rettet
mod Jakenold. Hvad angår det med at "overtage" en tråd, så tror
jeg du skal øve dig lidt på hvordan usenet fungerer. Du har selv
deltaget med 2 indlæg i tråden her, det oprindelige for en uges
tid siden og så det du kommer med her. Jeg plejer at sammenligne
dk.fritid.bil med et stort bord befolket af "biltosser". Stiller
du dit spørgsmål i en forsamling, så vil folk komme med
forskellige bud på et svar til dit spørgsmål, men følger du ikke
selv op på tingene og holder emnet på sporet, så vil snakken
hurtigt drive i andre retninger. Jo mere du selv følger op på
tingene, fortæller os hvad der kan bruges og hvad der ikke kan,
des større er chancen for at vi gider beskæftige os med
problemstillingen..

> Ved, den kører længere ud end jeg ønsker at deltage i, men kan forstå på
> jeres blabla at der ikke findes det jeg søger. Længere er den vel ikke.

Det mener jeg så ikke er en korrekt konklussion, men det må du
selv afgøre.

> Jeg søger jo ikke klubber som hjælper mig med at dekantere en alfa hvis
> det er en pug jeg gerne vil lege med.

Jep, men det at ingen kender til en PUG klub der gør det samme er
jo ikke ensbetydende med at tingene ikke findes..

<http://www.lautrupgaard.dk/senior.htm> ??

> Jeg har kikket alle ting igennem på alle pug... klubberne´s sites og har
> stadig ikke fundet nogle "kurser" der lugter i den retning jeg søger

Det er ikke altid at den slags står på hjemmesiderne.. Når jeg
kigger på gadebilledet, så er der masser af stylede PUG'er, jeg
har ikke fantasi til at forestille mig at ingen af dem er
medlemmer af en PUG klub, samt at de alle er så enspænderagtige at
de ihvertfald ikke gider have selskab mens de skruer.. Måske
findes der ikke noget med et fast kursusnummer, men der *er* folk
der skruer og styler, og det må være muligt at komme i kontakt med
dem, måske via nettet, måske via et klubliv, det kan være du skal
finde dem på "Striben", hvem ved.. Det eneste jeg ved er at du med
garanti ikke finder dem ved at konkludere at det er umuligt..

> Surt show, men må jo finde en værkstedsmand og blive "gode venner" med
> ham alene fordi jeg skal bruge hans viden. Surt for ham, surt for´mig

Har du overvejet at man god kan være venner med folk af andre
grunde end lige at man har brug for deres viden? Det kan sagtens
tænkes at du "falder i hak" med vedkommende og får noget mere
givende ud af det..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Beach

Dato : 02-03-04 03:25

Thomas Strandtoft skrev:

> Folk holder da fint tråden, bortset fra at Bjørn nægter at
> telefonere, så drejer hovedparten af indlæggene i tråden sig om
> muligheden for at skrue på bil.

Fik bare lidt opfattelsen af at du troede det var mig der var debil og
ikke ville hverken det ene eller det andet

> så tror
> jeg du skal øve dig lidt på hvordan usenet fungerer. Du har selv
> deltaget med 2 indlæg i tråden her, det oprindelige for en uges
> tid siden og så det du kommer med her.

Ved godt at man skal være hurtig, spec. her i dk.fritid.bil, det er så
bare ikke alle der kan nå at læse og svarre på alt det man har gang i
inden for få timer

> <http://www.lautrupgaard.dk/senior.htm> ??

Ikke dårligt, vil da høre dem hvad de kan tilbyde.

> [...]
> finde dem på "Striben", hvem ved.. Det eneste jeg ved er at du med
> garanti ikke finder dem ved at konkludere at det er umuligt..

Konkludere kun at det er umuligt at betale sig fra det på et kursus med
ligesindet tumber. Har jeg skrevet andet er det en skrivefejl *S*

> [...]
> grunde end lige at man har brug for deres viden? Det kan sagtens
> tænkes at du "falder i hak" med vedkommende og får noget mere

OK, nu har jeg måske formuleret mig lige så tosset som du tager det

Vi er alle mennesker og jeps, det er da muligt at vi falder i hak selv
om vi måske ikke har andet at snakke om en dytten. Grunden til min
udtagelse er nok at de mennesker jeg dagligt omgås taler i tåger når de
kommer ind med deres lastbiler i firmaet.

Har flere gange forsigtigt spurt til hvad fanden de mener med blabla. og
så kan jeg jo godt se de griner lidt af mig i hjørnerne.

Senest i fredags hvor der var en af chaufførene der snakkede om at han
havde fået lavet en intercoler et eller andet på sin Ford (privatbil).
Nu har jeg så fundet ud af hvad en intercooler er, men det vidste jeg
sgu ikke i fredags

Føler lidt det er svært at lære fra andre med mindre man har sat sig ind
i nogle ting, som måske vil tage mig 110 år, med mindre en manual eller
underviser kan sætte mig ind i det som folket i dag leger med på deres
biler.

Kender det jo fra computeren hvor jeg er med helt fremme, og måske selv
snakker sort hvis du bliver inviteret!

--
->Yours Faithfully<-
//Beach