Vindue kan ikke scrolles!
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 20-02-04 22:55

Harddiskens vindue er pludselig blevet 'unscrollable'.
Det er jo ret irriterende, for så kan jeg jo ikke se alle mapperne!

Hvad kan det skyldes - og (især): Hvad kan jeg gøre ved det??

Det er en Performa 6200 med OS 8.1

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 22-02-04 10:17

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Det er jo ret irriterende, for så kan jeg jo ikke se alle mapperne!
>
> Hvad kan det skyldes - og (især): Hvad kan jeg gøre ved det??

Nå, det var der ikke mange bud på - 'museumsafdelingen' holder måske
vinterferie? :)

Men så kan jeg da selv tilføje lidt: Jeg har nu prøvet diskførstehjælp,
hvor en kontrol afslørede
"Missing file record for file thread, 8863, 897", samt 6 andre 'file
threads' - hvad så end det måtte betyde(?)
Endvidere:
"Volume Bit Map needs minor repair, 0, 0" og
"Master Directory Block needs minor repair, 1, 0"

Så reparerede jeg disken - og alt blev meldt OK.

Jeg genstartede + genopbyggede skrivebord - men HD-vinduets lodrette
'rulleskakt' var stadig inaktiv! (Den vandrette fungerer OK)

Men mystisk er det hele: Da jeg ændrede HD-vinduets visning fra
'symboler' til 'liste', virkede det lodrette scroll igen!!

Summa summarum: Jeg kan nu atter se samtlige objekter på HD, så mit
væsentligste problem er løst/omgået - men jeg er dybt mystificeret!

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-02-04 18:10

> [...]

> Summa summarum: Jeg kan nu atter se samtlige objekter på HD, så mit
> væsentligste problem er løst/omgået - men jeg er dybt mystificeret!

Jeg oplevede en gang nøjagtigt det samme i Mac OS 8.1. Jeg tror det var
mappen med udvidelser. Også jeg kunne se alt i liste-visning. Jeg fandt
ikke nogen løsning. (Nå, jo. Jeg købte en iBook med MacOS X...)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.