ADSL, G4 og serial port
Fra : Jonas Voss

Dato : 24-04-01 17:54

Jeg ved at dette emne blev taget op i en tråd for ikke så lang tid siden.

Jeg får installeret ADSL (fra WOL) om et par dage og har fået routeren
(Cisco 677). Nu kan jeg så læse mig til, at jeg skal slutte routeren til
G4'eren via et DB-9 stik, som G4'eren ikke besidder. Hvad gør man så?

MVH Jonas
--
There's a fine line between fishing and standing on the shore looking like
an idiot. -- Steven Wright

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 24-04-01 18:02

Hej Jonas,

Jeg har ADSL hos CyberCity. Jeg har samme router. Den kobler med til
10/100/1000 ethernet stikket. Vælge TCP/IP: "bruger DHCP Server". Og vupti
du på nettet.

Mvh.

Dennis Højsholt

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-04-01 18:18

Dennis Højsholt [dennis@hojsholt.dk] skrev:

> [...]
>
> Jeg har ADSL hos CyberCity. Jeg har samme router. Den kobler med til
> 10/100/1000 ethernet stikket. Vælge TCP/IP: "bruger DHCP Server". Og vupti

Det lyder sgu' banjo!! Tak skal du ha'

MVH Jonas
--
What's another word for Thesaurus?
­ Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-01 19:52

In article <B70B81EB.4784%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Det lyder sgu' banjo!! Tak skal du ha'

Du er dog på skideren hvis ikke du kan lave ændringer i routeren via
ethernetstiket (og, naturligvis, hvis du får brug for det).

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-04-01 20:49

Martin Edlich [newsspam2@mail.edlich.dk] skrev:

> Du er dog på skideren hvis ikke du kan lave ændringer i routeren via
> ethernetstiket (og, naturligvis, hvis du får brug for det).

Se, det var lidt min fornemmelse. Det er nemlig noget med, at man skal
konfigurere routeren for at den kan vise andet end worldonlines sider. Måske
jeg skulle stille spørgsmålet i WOL's egen ADSL-NG (har lige fundet ud af,
at en sådan eksisterer).

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 24-04-01 21:16

> [...]

> jeg skulle stille spørgsmålet i WOL's egen ADSL-NG (har lige fundet ud af,

Prøv nu først at få det til at fungere og se om det giver probs...
Hos mig var det intet problem at komme igennem. Et par bekræftelser og
jeg var på.

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-04-01 22:07

Martin Edlich wrote:

> Du er dog på skideren hvis ikke du kan lave ændringer i routeren via
> ethernetstiket (og, naturligvis, hvis du får brug for det).

Jeg har også en Cisco 677 og hved hjælp af MacTelnet (kan ikke huske URL) så
kan jeg sagtens konfigurere den via mit Ehternet kort.

MVH Mark

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-01 22:23

In article <3ADE0201.75E2ABF2@tv.dk>, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
wrote:

> Jeg har også en Cisco 677 og hved hjælp af MacTelnet (kan ikke huske URL) så
> kan jeg sagtens konfigurere den via mit Ehternet kort.

Så er der jo ingen is på koen.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-04-01 22:29

> Så er der jo ingen is på koen.

Næh, der er styr på lortet [i modstæning til lort på styret]

Takker og bukker.

--
MVH Jonas

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.
­ Steven Wright

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-04-01 22:27

Mark S. Rasmussen [mark@tv.dk] skrev:

> Jeg har også en Cisco 677 og hved hjælp af MacTelnet (kan ikke huske URL) så
> kan jeg sagtens konfigurere den via mit Ehternet kort.
>
> MVH Mark

Det er sgu' rart, jeg forstod bare på Cisco-manualen
[http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/c600s/c677/677inop
/04chap02.htm#xtocid253014], at man skulle konfigurere det over
serial-porten, men det er sikkert kun på PC

--
MVH Jonas

I'm moving to Mars next week, so if you have any boxes...
-- Steven Wright

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 08:19

> [...]
> /04chap02.htm#xtocid253014], at man skulle konfigurere det over
> serial-porten, men det er sikkert kun på PC

Nu må jeg hellere lige dele en ret træls erfaring. I starten da jeg lige havde
fået mit ADSL og sat min Cisco 677 router op (via ethernet :)), da fik jeg et
problem. Lige pludselig virkede nettet bare ikke. Jeg havde ingen kontakt
overhovedet. Så ringede jeg til min udbyder og spurgte hvad jeg gjorde (jeg
nævnte at jeg havde Mac). Det var da let nok fik jeg som svar. Jeg skulle bare
lige skrive "Set NVRam Erase" og så "Write". Med det samme jeg gjorde det mistede
jeg kontakten til min router og den var fuldstændig død. Så klagede jeg og så
sagde supporteren "nåååh ja, det kan man jo ikke på mac" - og det var efter jeg
havde gjort det. Hvis man sletter routeren fuldstændigt så er den eneste måde at
konfigurere den fra start ved hjælp af en seriel port på en PC. Ethernet virker
perfekt så længe man ikke "nulstiller" routeren.

MVH Mark

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-04-01 14:12

> [...]

> konfigurere den fra start ved hjælp af en seriel port på en PC. Ethernet
> virker perfekt så længe man ikke "nulstiller" routeren.

Det vil jeg huske, tak for rådet.
--
MVH Jonas

I have taken more good from alcohol than alcohol has taken from me. [Winston
Churchill]

Fra : MacMac

Dato : 24-04-01 18:41

I brevet "B70B7E22.E99%dennis@hojsholt.dk" skrev Dennis Højsholt
(dennis@hojsholt.dk) den 24/04/01 19:01:

> Jeg har ADSL hos CyberCity. Jeg har samme router. Den kobler med til
> 10/100/1000 ethernet stikket. Vælge TCP/IP: "bruger DHCP Server". Og vupti
> du på nettet.

Det er nu kun 10/100, men det er i øvrigt fuldstændig underordnet da den kun
kan levere op til 8 Mbps
- bortset fra at det selvfølgelig er lækkert at den virker på rene 10 eller
100 Mbps netværk.

- Morten