Andet multimedie
bentjuul 3670
Billedfremviser?
Fra : Linnea

Dato : 20-02-04 19:23

En af mine venner efterspørger en billedfremviser, som han har haft på en
anden på før den nuværende Windows Billed- og Faxfremviser i WindowsXP.

Således beskriver han det selv:
"I det program, hvori billederne dukkede op automatisk, kunne jeg -
antagelig via Filer eller en menuknap - se billedets egenskaber, bl.a.
height og width, og ændrede man tallet under det ene, skiftede også det
andet. På den måde kunne jeg ændre billedets størrelse til enten at udnytte
skærmen helt eller til evt. at gøre billederne små, så jeg kunne se flere
eller mange på en gang. Og så var der vistnok en menuknap, ved hjælp af
hvilken jeg kunne bestemme, om billederne skulle lagres oven på hinanden
eller ved siden af hinanden. Blev de lagret oven på hinanden, var de det
lidt forskudt, så de blå titellinier var synlige. Klikkede man på en
titellinie, kom det billede øverst, og ved at holde museknappen nede, kunne
man flytte billederne væk fra stakken og på den måde evt. lave to stakke ved
siden af hinanden. Fint f.eks. til at udvælge de bedste billeder. Blev
billederne lagret ved siden af hinanden, fandt pc'en plads til dem fordelt
over skærmen. Og så kunne man i øvrigt selv flytte rundt med dem. Fint til
at lave en bestemt rækkefølge eller til at lave "albumblade".

Jeg har foreslået ACDSee, men det lever ikke op til det ovenfor beskrevne.
For forsøgets skyld installerede jeg lige Irfanview, men det virker heller
ikke oplagt. Er der nogen, som udfra det ovenfor beskrevne, kan gennemskue,
hvad der kan være tale om?

Mvh
Anette Linnea