Sygate Personal Firewall Pro
Fra : Peter

Dato : 20-02-04 16:43

goddag
Jeg har afprøvet alle de firewalls som MS anbefaler, og fundet dem
ubrugelige. Bl.a. fanger de for lidt bagdøre, giver dårlig netinfo og kan
ikke tilpasset på en ordentlig måde. Derudover indeholdt de spyware og efter
en afinstallation funkede inetforbindelsen ikke mere.

Så fandt jeg sub, og blev positivt overrasket. Den fangede alle de bagdøre
som Microsoft selv har lagt ind, og er det mon derfor at MS ikke anbefalede
den Ingen af de andre har fanget at MS intellitype, MS intellimouse, mv,
samt en masse services ringer hjem til MS - SELVOM autoupdate i hver apps
osv er disablet.

Kan kun anbefale sygate. Hver netservice har en visning af den kommunikation
den foretager - detaljeret. Fedt for os der vil vide alt hvad vores PC
sender og modtager

Jeg har bare et lille prob med lokalnet mellem W2K og XPpro. Når sygate er
enablet i XP så kan der ikke bruges NetBIOS fra W2K da servicen og portene
blokeres af sygate på XP uanset jeg vælger "allow all" på de implicerede
services, som "NT Kernel & System" og "NDIS User mode I/O Driver". På denne
måde burde der jo ikke blokeres for 137-139.

Når jeg browser fra W2K med NetBIOS så kommer en meddelelse fra sygate på
XP'en med at der er blokeret for "NT Kernel & System", men jeg havde jo sat
netop denne service til "Allow All".

Ved at køre sygate i "normal" kan man svare ja til at "NT Kernel & System"
kan bruge portene 137-139, men der blokkes alligevel.

Det hele virker hvis selve sygate firewall'en sættes til "Allow All".

Nogen der ved om det er en fejl i Sygate P F Pro, eller om det er mig der er
et uvidende fjols ?

MVh

Fra : Spangkuk

Dato : 20-02-04 18:15

[SNIP]

Er det den de kalder "Managed Personal Firewall" på
deres hjemmeside ?

Spang

Fra : Jens

Dato : 20-02-04 22:28

"Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå> wrote in message
| [SNIP]
| Er det den de kalder "Managed Personal Firewall" på
| deres hjemmeside ?
| Spang

http://smb.sygate.com/free/default.php

Rigtig god firewall - hvis man kan finde ud af at konfigurere den
Jens

Fra : Spangkuk

Dato : 21-02-04 06:50

"Jens" <Skriv_i_gruppen@Så_andre_kan_læse_med> skrev i en meddelelse

> http://smb.sygate.com/free/default.php
>
> Rigtig god firewall - hvis man kan finde ud af at konfigurere den
> Jens

Merci

Spang

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-02-04 14:35

Jens wrote:
> Rigtig god firewall - hvis man kan finde ud af at konfigurere den

Findes der en god konfigurationsbeskrivelse derude?

Fra : Mads Berg

Dato : 21-02-04 10:46

Har du prøvet at klikke netbios protection i fanebladet security i options?
Og husk at sætte krydser i fanebladet network neighborhood?