Eksterne data i pivottabel
Fra : JJX

Dato : 20-02-04 14:49

Jeg får leveret data i en textfil, filen overskrives dagligt med nye
oplysninger (altså samme variabler, men nye - og et varierende antal -
rækker).
Jeg bruger Excel2002 og XP Prefessional.
Jeg vil gerne skrue en makro sammen i visual Basic som
1) opdaterer to pivottabeller i et regneark ("TABEL") i en excel-fil på
baggrund af data i textfilen
2) laver en kopi af arket "TABEL", og navngiver kopien med dags dato

Formålet med dette er at have historiske data tilgængelige i et
overskueligt format, men samtidig med mulighed for specifikation via
dobbeltklik i tabellen - også i de historiske ark.

Problemet opstår i forbindelse med kopieringen af arket "TABEL" med
tilhørende pivottabel. Når arket er kopieret og omdøbt, og jeg går
tilbage til det oprindelige ark for at opdatere forespørgslen opdateres
den i både "TABEL"-arket og arkiv-arket, og så er formålet med at gemme
ark jo mildt sagt ikke tilgodeset. Så jeg har brug for en eller anden
kodestump eller indstilling, der 'afbryder' opdateringen af tabellen i
arkiv-arket. Den skal dog samtidig bevare de underliggende data af
hensyn til ønsket om mulighed for specifikation.

http://www.kandu.dk/