SQL Problem i VB
Fra : Mato

Dato : 20-02-04 13:34

Hej
Dette sqlstatement finder lokaler med lokalinr der er = 5.
SELECT lokale.lokalenr as lokalenr, lokale.lokalinr as lokalinr,
lokale.Lokalenavn as Lokalenavn FROM lokale WHERE lokalinr = 5;

Statementet er basis for en liste.

I stedet for at bruge 5 som kriterie vil jeg gerne bruge en værdi fra et
formularfelt. Jeg har prøvet følgende; men det virker ikke:

SELECT lokale.lokalenr as lokalenr, lokale.lokalinr as lokalinr,
lokale.Lokalenavn as Lokalenavn FROM lokale WHERE lokalinr = form.lokinr;

hvor form.lokinr et et felt på formularen.

Hudden gør man det?

Mvh. Tor

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-02-04 16:09

Et rent og skært gæt, da jeg ikke kan se din præcise syntaks. Men normalt
opbygger jeg en SQL-sætning, indeholdende variable værdier således:

sqlStreng= "SELECT lokale.lokalenr, lokale.lokalinr, lokale.Lokalenavn
      FROM lokale       WHERE lokalinr = " & form.lokinr.text & ";"

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.