Synsrapport - hvad betyder dette?
Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 20-02-04 09:22

Hej

I den synsrapport der er foretaget på bilen jeg er interesseret i står der
følgende:

Aksel nr. 1 Målt: 524 Venstre: 272 Højre: 252 Skævbremsning 8% Ovalitet -
Venstre: Højre
Aksel nr. 2 Målt: 366 Venstre: 186 Højre: 180 Skævbremsning 3% Ovalitet -
Venstre: Højre

Kan nogen forklare mig hvad dette betyder?

Med venlig hilsen
Ole Slott Jensen

Fra : Mathias

Dato : 20-02-04 09:50

> [...]
> Venstre: Højre
> Aksel nr. 2 Målt: 366 Venstre: 186 Højre: 180 Skævbremsning 3% Ovalitet -

At din bil bremser med 8% forskel på forhjulene, og 3% på baghjulene. Mener
at grænsen er max 12% (hæng mig ikke op på det!), så det skulle ikke betyde
det store.
Dog har jeg oplevet, at bare det at rense bremserne (især tromlebremser) kan
få skævbremsningen ned på 0%.

-Mathias

Fra : Michael Werge

Dato : 20-02-04 09:57

Den forreste højre bremse er en anelse mindre effektiv end den venstre -
helt præcist 8% dårligere. Ligeledes bremser den bagerste højre bremse og
lidt dårligere end den venstre. Jeg mener den tilladte skævbremsning på hhv.
1. og 2. aksel er 30%.
Ovalitet i skiverne vil opleves som en hoppende rysten, men dette er ikke
blevet fundet på bilen.

VH Michael

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-02-04 11:26

"Michael Werge" <michaelwergeFJERNES@mail.dk> skrev

> [...]
> helt præcist 8% dårligere. Ligeledes bremser den bagerste højre bremse og
> lidt dårligere end den venstre. Jeg mener den tilladte skævbremsning på

Set på http://www.bilsyn.dk

Forhjulene må maksimalt bremse 20 % uens og baghjulene må maksimalt bremse
30 % uens.

Mvh.