Dykker Computer
Fra : Diver

Dato : 20-02-04 02:46

Hej dykkere!

Med jævne mellemrum følger vi med i debatten om køb af dykkerudstyr
via on-line butikker. Mange produkter kan købes lige så billigt i
Danmark inkl. dansk moms og garanti. Husk at mange on-line priser er
excl. fragt.
Får du behov for serviceres eller garanti repartitioner har danske
dykkercentre ofte et koncept som er til gavn for begge parter.
Alpha Divings priser på UWATEC dykker computer svare til niveauet på
flere on-line butikker.
Check f.eks. dette link. http://www.alphadiving.dk/computer.htm

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-02-04 06:08

Diver wrote:
> bla. bla. reklame for skod dykkerbutik i midten af ingenting

Du er selvfølgelig klar over at det du skriver er på grænsen til at være i
strid med fundatsen for news groupen. Hvis det nu rent faktisk var tilfældet
at jeres priser matchede diverse online butikker så var det ok, men det her
er tydeligvis et billigt trick for at generere mere trafik til jeres
hjemmeside.

Noget helt andet er at der er 2 måder hvormed jeg kunne finde ud af om det
du siger er sandt og det er ved enten at rejse fra københavn og til et eller
andet sted på djursland eller ved at bestille det over postordre og så lade
prisen være en overraskelse siden i hverken skriver prisen på hjemmesiden
eller vil oplyse den over telefonen.

Det er jo også en ret genial forretnings strategi, på den måde begrænser i
jeres salg til lokalområdet uden nogen form for mulighed for at sælge pr.
postordre eller over internettet selv om man skulle tro det var det i
fiskede efter siden i skriver jeres reklame til hele danmark?!?!

føj
Jonas

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 21-02-04 00:44

Kære Jonas!

Tak for dine kommentarer. Min eneste tanke med denne information er at
informere dykkere om at der findes alternativer til internationale
on-line butikker, endda butikker i Danmark hvor man kan gå ind og "se
og føle på produktet" før man køber det - Uden det koster ekstra.

Jeg kan sagtens følge dit synspunkt med hensyn til kunder, og priserne
kun kommer kunder til gavn i vores lokalområde. Vi har en
kommunikationsstrategi for vores forretning og nærområde. I denne
strategi indgår et område som Sjælland ikke i, når der er tale om
masse kommunikation. I vores lokalområde udsender vi løbende
nyhedsbreve til dykkere og dykkerklubber som både indeholder
produktinformationer og tilbud. I vores forretning er der fuld
synlighed med hensyn til priser. I forretningen informere vi om at
klubber der har indgået aftaler med os, har visse fordele, ligesom vi
oplyser om andre "loyalitets pakker".

Min afsluttende bemærkning er ikke møntet på dig, men et svar til
nogle af de øvrige indlæg.
Problemerne når man følger debatten på dk.fritid.dykning er at mange
dykkere der kommer med indlæg er typiske "shoppere" der ikke kender
betydningen af en "WIN-WIN" situation. Derfor alt den støj om
manglende gennemsigtighed osv. Som en dykker svarede på et indlæg:

"Holdningen er mange steder at hvis en butik ikke ubetinget vil slikke
kunden
i røven. Uanset om der forlanges under-indkøbs-priser, døgnåbent,
gratis
luft, eller servicering af et mærke som butikken droppede for 5 år
siden. Ja
så må det da soleklart være butikken der er urimelig. ...

Måske er verden ikke kun helt som der postuleres på nyhedsgrupperne.
JZC"

Det er ikke altid de personer der råber højest der ubetinget har ret!

Håber vi ses i Vivild

Alpha Diving
Aksel Pedersen

Fra : Indland

Dato : 21-02-04 01:54

> [...]
>betydningen af en "WIN-WIN" situation. Derfor alt den støj om
>manglende gennemsigtighed osv. Som en dykker svarede på et indlæg:

Det er da meget muligt, men hvis man ikke vil stå ved priserne kan de jo
lige så godt være "LOSE-LOSE"

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-02-04 08:21

"Aksel Pedersen" <amp@alphadiving.dk> wrote in message
> [...]
> JZC"
>
> Det er ikke altid de personer der råber højest der ubetinget har ret!

Hey, hold mig venligst ude for en tråd der startede som en butiks specifikke
spam. Jeg forsvarede nogen som ikke kunne tillade sig / ikke ville svare
igen på kontant vis her på gruppen.
Denne tråd startede med spam og er derfor uinteressant for mig.

Jeg vælger _selv_ mine indlæg, og står ved dem.

JZC
God fornøjelse med dykningen, uanset hvor den foregår.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-02-04 10:42

Aksel Pedersen wrote:
> Kære Jonas!
>
> Tak for dine kommentarer. Min eneste tanke med denne information er at
> informere dykkere om at der findes alternativer til internationale
> on-line butikker

Det er også fint, bortset fra at din butik ikke er et alternativ.. og det
burde være indlysende selv for dig..

/jonas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 20-02-04 07:43

"Diver" <ilnp@alphadiving.dk> wrote in message
> Hej dykkere!
<snip>
> Alpha Divings priser på UWATEC dykker computer svare til niveauet på
> flere on-line butikker.

*** PLOINK ***

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 20-02-04 08:16

"Diver" <ilnp@alphadiving.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dykkercentre ofte et koncept som er til gavn for begge parter.
> Alpha Divings priser på UWATEC dykker computer svare til niveauet på

Det kan jo komme an på en prøve. Godt nok vil i ikke oplyse priser hverken i
telefon ellr på jeres hjemmeside, men hvis jeg kigge på en meget brugt
on-line butik
www.kentdiving.co.uk så koster Aladin Air Z Nitrox 437 £ incl forsendelse
svarende til 4854 Kr. Hvad koster den i Allingåbro ? Med hensyn til
service og reperation, hvad er så forskellen på om jeg skal sende den til
Allingåbro eller til "London"

Allan Hansen

Fra : Christian

Dato : 20-02-04 10:56

Alpha diving skrev
> Alpha Divings priser på UWATEC dykker computer svare til niveauet på
> flere on-line butikker.
> Check f.eks. dette link. http://www.alphadiving.dk/computer.htm

Fair nok! Men så skal jeg helt til Allingåbro (hvor det så end er) for
at hente varen og her finder jeg først ud af hvad varen koster.......

snip start fra hjemmeside
"Vores priser kan konkurrere med internationale on-line butikker!
Vi oplyser ikke priser pr telefon!"
Snip slut

Kom igen! Det kan I gøre meget bedre. Hvad med lidt gennemsigtighed?
Hvis I er så gode med priserne (og service) så oplys dem og folk vil
bestille fra jer i stedet..

Hilsen
Christian

Fra : JSC

Dato : 20-02-04 11:41

"Christian" <christian_due@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> snip start fra hjemmeside
> "Vores priser kan konkurrere med internationale on-line butikker!
> Vi oplyser ikke priser pr telefon!"
> Snip slut

De må vel føre klart i kategorien "Årets tåbeligste indlæg"
eller hvad med "Maksimal negativ reklameeffekt".

/Jørgen

Fra : CC

Dato : 20-02-04 18:27

"JSC" <JSC@nospam.dk> wrote in message

> De må vel føre klart i kategorien "Årets tåbeligste indlæg"
> eller hvad med "Maksimal negativ reklameeffekt".
>
> /Jørgen

Enig, det var dog den mest tåbelige reklame jeg længe har set!!!

/Claus

Fra : Praest

Dato : 16-03-04 16:01

"JSC" <JSC@nospam.dk> wrote in message news:<4035e432$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> De må vel føre klart i kategorien "Årets tåbeligste indlæg"
> eller hvad med "Maksimal negativ reklameeffekt".
>
> /Jørgen

uhada dette her er for mig at se en god måde at tvære de få personer
helt ud.
de personer som vil gøre lidt godt for os dykkere ved at de vil ofre
egne penge og tid på at starte noget som kan konkurere med alle de
store og ikke få ret meget for det.
Jeg har jagtet nettet tyndt efter gode tilbud og som samtidig ydede en
god servise og som virkede troværdige og jeg har også været i butikken
i Allingåbro og mødte der et par mennesker som sætter service og god
behandling frem for næsten alt andet og deres priser holder hvad de
lover.
og så skal man jo også lige huske at det ikke er en internet-butik men
at de bruger nettet til at oplyse om gode tilbud og andet der kan have
relevans for dykkere og det uden at tænke på om det er besværret værd.
jeg vil takke de mennesker som tør satse på os og tro på os og at
dykning bør være for alle og ikke kun dem der har mange penge.

Venligst Per Præst

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-03-04 17:55

"Praest" <praest@moerkes.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> i Allingåbro og mødte der et par mennesker som sætter service og god
> behandling frem for næsten alt andet og deres priser holder hvad de

Når man nu hverken kan få priser på produkterne på hjemmesiden eller oplyst
pr telefon fra denne fantastiske konkurencedygtige biks der yder denne gode
service og gode behandling kan du så hjælpe mig. Lagde du mærke til hvad en
Aladin Air Z Nitrox kostede ?

Allan Hansen

Fra : Indland

Dato : 16-03-04 20:38

> [...]
>service og gode behandling kan du så hjælpe mig. Lagde du mærke til hvad en

Det er årets absolut bedste indtil videre, hatten af !

Fra : Praest

Dato : 18-03-04 16:28

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message news:<c37bgu$2jih$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> service og gode behandling kan du så hjælpe mig. Lagde du mærke til hvad en

Ja da....og jeg valgte at købe sådan en og prisen var den samme som
alle andre steder på nettet når de køre det de kalder gode tilbud så
det er bare frem med lommeregneren. og så sparede jeg forsendelse og
vente tid. og fik samtidig en god indføring hvordan den virkede og det
uden at spørge om et kursus i brugen.
det blev bare vist og så fik jeg oven i købet at hvide at hvis jeg fik
problemer med betjeningen kunne jeg bare hendvende mig for hjælp. det
kalder jeg service.

Venligst Per Præst

Fra : Allan Hansen

Dato : 18-03-04 16:57

> [...]
> det blev bare vist og så fik jeg oven i købet at hvide at hvis jeg fik
> problemer med betjeningen kunne jeg bare hendvende mig for hjælp. det

Jamen hvorfor har www.alphadiving.dk så ikke bare bekræftiget at de sælger
Aladin Air Z Nitrox for ca. 4854 Kr. ligesom mange andre internetbutikker ?
Fortæl os lige helt præcis hvad du gav. Alphadiving med den gode service og
priser der kan konkurrere med internetbutikkerne sælger i øvrigt en brugt
Oceanic VT pro for 5995 Kr, hvor en ny kan fås under 5400 Kr hos
internetbutikkerne. Besyndelig prispolitik !

Allan Hansen

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 18-03-04 20:33

Kære Allan!

Du har måske lagt mærke til at kursen på dolleren er faldet gennem det
sidste år. Det er hoved årsagen til at ny prisen på VT-Pro er faldet,
men vi skal heller ikke lægge skjul på at Oceanic med deres nye
prisliste har reduceret prisen. Endelig er den oplyste pris inkl.
software og interface.

Alpha Diving er ikke ejer af computeren men vi vil gerne sælges en af
vores divemasters dykkerudstyr.

For vores vedkommende er der ikke yderligere i denne sag, vi bruger
ikke tid på at kæmpe mod vindmøller.

Aksel Pedersen

Fra : Nyheder

Dato : 20-02-04 23:26

UDDRAG FRA WWW.FS.DK

Prismarkedsføring

Forbrugerombudsmandens vejledning
Februar 2002
Pris og kvalitet er noget, der altid interesserer forbrugerne. De
erhvervsdrivendes prisoplysninger indgår da også som en vigtig del af
markedsføringen for varer og tjenesteydelser.

Målet med denne vejledning er at sikre en mere reel priskonkurrence mellem
de erhvervsdrivende ved at hjælpe dem til at anvende korrekte prisangivelser
i markedsføringen. Forbrugerne har krav på sandfærdige, klare og utvetydige
oplysninger om priser og andre faktiske forhold.

Husk at prismarkedsføring bedømmes med udgangspunkt i det helhedsindtryk,
den umiddelbart giver forbrugerne. Ordvalg, annoncens opsætning og samspil
mellem forskellige markedsføringsmidler skaber helhedsindtrykket.

Grundlæggende for al erhvervsmæssig aktivitet er forbudet i
markedsføringslovens § 1 mod handlinger, der strider mod god
markedsføringsskik.

Af særlig relevans i forbindelse med prismarkedsføring er
markedsføringslovens § 2, stk. 1:

Om særtilbud bestemmes det i markedsføringslovens § 2 a, stk. 3