Volvo V40
Fra : Stephan Larsen

Dato : 20-02-04 01:45

Står for at købe subj.
Er der nogen af Jer der har lyst til at dele ud af erfaringer gode som dårlige...
Venlig hilsen
Stephan LArsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.243.243.7)

Fra : KASO

Dato : 20-02-04 10:24

"Stephan Larsen" skrev d. 20-02-04 01:45 dette indlæg :
> Står for at købe subj.
> Er der nogen af Jer der har lyst til at dele ud af erfaringer gode som
dårlige...
> Venlig hilsen
> Stephan LArsen

Ny eller brugt? årgang/motorstr.?

OK - V40 findes jo egentlig ikke som ny mere - den hedder V50, men det
kunne jo være, at der stadig var "restlager" af den gl. model....

Jeg lånte i '99 en (dengang) ny V40 2.0, der skuffede mig dybt. Ved lave
omdrejningstal var den ekstremt bovlam (ifht. min Renault 1.6 16V) - og
ved høje omdrejningstal, hvor der skete lidt mere, var den støjende. Den
føltes ikke specielt præcis i styringen og der var knirkeri i kabinen.
Pladsen var desuden stærkt begrænset.

1. generation blev i en FDM brugttest beskrevet som en bil, der var
sendt på markedet før den var færdigudviklet, ejerne solgte med store
tab efter 2-3 år og den fik i det hele taget et meget dårligt skudsmål.
Modellen blev siden faceliftet med store ændringer og angiveligt store
forbedringer, men jeg har ingen erfaringer her. Skal du købe brugt, bør
du derfor finde en model fra EFTER faceliftet - andre kan sikkert
bidrage med flere oplysninger om årgange og andre motorer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Broegger

Dato : 20-02-04 12:36

"Stephan Larsen" <bowseekin@hotmail.com> skrev

> Står for at købe subj.
> Er der nogen af Jer der har lyst til at dele ud af erfaringer gode som

Jeg købte en V40 1,8 i marts sidste år og har ikke oplevet problemer med
den. Den kører som en drøm.
Den har lige været indkaldt for at få sat et spændebånd på benzin
slangen.

Af problemer jeg har er der to. Viskersystemet støjer og rattet knirker.
Begge dele skal rettes når bilen næste gang skal til service, og det
lyder som om Volvo ved hvad der skal til og at det er kendte fejl.

Så jeg kan varmt anbefale den. Den er dog en lille Volvo!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk