Hjælp til validering af kode HTML 4.01 str~
Fra : Lars Christensen

Dato : 20-02-04 00:26

Hej,

Jeg kan ikke få denne side valideret 100% pga. jeg anvender en
java applet ticker. Hvordan koder jeg siden så den kan valideres
100%?

http://nflturnering2004.frac.dk/test190204/main.htm

En anden ting er, at tickeren kun virker lokalt på min PC når jeg
tester siden. Er der nogen der kan sige hvorfor?

Mvh.
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 20-02-04 00:59

Lars Christensen wrote:
> Hej,
>
> Jeg kan ikke få denne side valideret 100% pga. jeg anvender en
> java applet ticker. Hvordan koder jeg siden så den kan valideres
> 100%?

Applet skal ikke brukes mer. Du må bruke object i stedet.
http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#edef-APPLET

> http://nflturnering2004.frac.dk/test190204/main.htm
>
> En anden ting er, at tickeren kun virker lokalt på min PC når jeg
> tester siden. Er der nogen der kan sige hvorfor?

Din fil heter Main.text, mens du refererer til main.txt i din URL...

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Lars

Dato : 20-02-04 01:06

> Inger Helene Falch-Jacobsen wrote:
> Applet skal ikke brukes mer. Du må bruke object i stedet.
> http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#edef-APPLET

Tak for dit hurtige svar og linket...Jeg går straks ind og læser mere
om emnet.

>Inger Helene Falch-Jacobsen wrote:
>Din fil heter Main.text, mens du refererer til main.txt i din URL...

Det er de små ting der tæller! Tak fordi du lige kunne spotte den
lille detalje......fremover anvender jeg kun små bogstaver.

Fra : Lars Christensen

Dato : 20-02-04 17:59

Hmm....har forsøgt at kode java tickeren om ved at bruge <object> for at
kunne validere koden. Det virker bare ikke. Hvad gør jeg galt?

http://www.nflturnering2004.frac.dk/test190204/main.htm

Tidligere kode:
<applet code="TickerLine.class" width=642 height=13>
<param name=TickerFont value="ticker/Verdana.gif">
<param name=BackgroundColor value=" #F5F5DC">
<param name=TickerDelay value="70,2000">
<param name=TickerRect value="90,1,642,13">
<param name=TickerUrl value="ticker/main.txt">
<param name=Repetition value="0">
</applet>

Object kode:
<object codetype="application/java" classid="TickerLine.class"
height="13" width="642">
[...]
</object>

Fra : Froggy

Dato : 21-02-04 00:09

"Lars Christensen" <not@available.com> skrev i en meddelelse
> Hmm....har forsøgt at kode java tickeren om ved at bruge <object> for at
> kunne validere koden. Det virker bare ikke. Hvad gør jeg galt?
>
> http://www.nflturnering2004.frac.dk/test190204/main.htm

--------------------------------

Hmmm, kom til at tænke på om det måske var simplere med den lidt "antikke"
<marque>tekst ind her</marque> kommando -evt i en table (selv om nogen ikke
kan li' det -så virker det altså fint i "table"), så den ikke fylder hele
siden -så kan du også sætte små logoer o.lign ind -se eksempel på:

http://home.no/sjov/test/

-og det virker i både InternetExplorer og Netscape

Froggy

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-02-04 02:19

Froggy wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> http://home.no/sjov/test/
>
> -og det virker i både InternetExplorer og Netscape

Tak for tippet Froggy, men jeg ville foretrække at bruge den ticker jeg har
fundet.

Jeg er gået væk fra tabel-design, og med et godt resultat til følge, så jeg
jsynes ikke at <marque> vha. tables er en god løsning.

Det er bare ærgeligt at jeg ikke få tickeren til at virke med <object>, men
jeg må jo gøre det forkert for det skal kunne lade sig gøre!