Antal HK
Fra : - Stan -

Dato : 19-02-04 22:48

Er her nogen som skulle vide ca. hvor mange HK en alm. Opel Kadett 1.8 i
Årg. 1990 skúlle have ??????????

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-04 22:51

> Er her nogen som skulle vide ca. hvor mange HK en alm. Opel Kadett 1.8 i
> Årg. 1990 skúlle have ??????????

90 hk - men der findes også en Kadett 1,8 GT med 115 hk fra samme periode.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 00:19

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Antal HK"

> 90 hk - men der findes også en Kadett 1,8 GT med 115 hk fra samme periode.

Nej, Jan... GT'en har 112hk

GSi'en har 115hk

Men der findes også en udgave med 90hk

Disse er selvfølgelig årgangsbestemt... men jeg kan desværre ikke finde hoved og
hale i dem :(

--
Mvh Bjørn

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.104.129)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 00:29

> Nej, Jan... GT'en har 112hk

Ok, Hr Opel-ekspert..

Er der forskel på de to motorer - er det ikke den samme kværn men blor
forskelligt udstyr..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 00:59

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> "Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Antal HK"

> Nej, Jan... GT'en har 112hk
>
> GSi'en har 115hk

Eller 130 Hk, i 1990 kunne den stadig fåes inden der blev monteret kat og
motoren endte på 115 Hk.
Men de aller første GSi'er var vel 1,8 med 112 Hk ?

/Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 07:54

> Eller 130 Hk, i 1990 kunne den stadig fåes inden der blev monteret kat og
> motoren endte på 115 Hk.

Tænker du ikke på 2.0-GTi´eren..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 11:27

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 11:36

> Tænker du ikke på 2.0-GTi´eren..?

Nu er jeg jo ikke den store Opel ekspert men jeg mener at historien er sådan
her.

1,8GSI med 112HK
2,0GSI med 130 HK
2,0GSI med 115 HK Sideløbende med 2,0GSI 16V med 150 eller 156 HK

GT historien kender jeg ikke men svjv har det altid været en 1,8 med 112HK

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-02-04 12:37

> Nu er jeg jo ikke den store Opel ekspert men jeg mener at historien er
sådan
> her.

> 1,8GSI med 112HK
> 2,0GSI med 130 HK

Godt - jeg troede, du mente, der var en 1,8´er med 130 hk, for den havde jeg
aldrig hørt om.

/Jan W Nielsen

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 20-02-04 16:47

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message

> [...]
> Men der findes også en udgave med 90hk
> Disse er selvfølgelig årgangsbestemt... men jeg kan desværre ikke finde

18e = 1,8 gsi = 1985-86 = 115hk
18se = 1,8i gt = 86-89 = 112hk
c18nz = 1,8i = 1990-92 = 90hk

det er så vidt jeg lige husker de 1,8'ere der findes i kadett e'en..

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..