Test af Volvo XC90 D5 AWD
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 20:47

G'aften i stuerne,

Jeg har haft den kæmpe fornøjelse at teste en XC90 D5 i et døgn. Selve
artiklen må I vente med at læse på www.volvoentusiasterne.dk , når den er
færdig. Men indtil da, kan I se 4 fotos af den i news:dk.binaer.motor (jeg
tog vel 40-50 fotos af den i alt...).

Kort beskrevet: Dén bil er alt hvad man har brug for. Den havde alt i
udstyr, inkl. navi m. fjern- og ratbetjening, multijustérbart el-sæde,
læder, 2-zonet aut. klima, surroundanlæg o.s.v. Den var bemærkelsesværdig
fast og direkte i køreegenskaber, - slet ikke så stor og slatten som man
måske kunne tro. Momentet fra den femcylindrede diesel var rigeligt, selv om
den ikke var en raket. Automatgearet (5-trins) skiftede bare helt genialt og
havde manuel styring... suk... jeg savner den allerede!

--
Venligst, Lars Vestman
www.vaid.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-02-04 21:40

> Jeg har haft den kæmpe fornøjelse at teste en XC90 D5 i et døgn.

Lyder lækkert, Lars.

I det rigtig nordsvenske er man helt vilde med den bil - men dér er et da
også lige det rigtige køretøj.

Bilen har gode køreegenskaber, efter hvad man læser, og i øvrigt synes jeg,
den har den muskuløse og maskuline front, som bilen fortjener.

Faktisk en meget fed bil, selvom den er en delvis offroader..

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-02-04 21:51

> [...]
> fortjener.
>
> Faktisk en meget fed bil, selvom den er en delvis offroader..

OG så er det jo en Volvo. Volvo S60R har også 4-hjulstræk, men er laaangt
federe end XC90 IMO :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 22:37

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> OG så er det jo en Volvo. Volvo S60R har også 4-hjulstræk, men er laaangt
> federe end XC90 IMO :)

De to kan jo heller ikke sammenlignes!

--
Venligst, Lars Vestman
www.vaid.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-02-04 22:42

> De to kan jo heller ikke sammenlignes!

Det er begge Volvo'er, har begge min. 1 turbo, har begge 4-hjulstræk, har
begge det FEDE Volvo design (det er toppen IMO), koster begge DKK 1 mio....
hvad ellers? :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 22:47

> Det er begge Volvo'er, har begge min. 1 turbo, har begge 4-hjulstræk, har
> begge det FEDE Volvo design (det er toppen IMO), koster begge DKK 1
mio....
> hvad ellers? :)

Øhh... OK, du får ret og jeg får fred. ;o]

Nej, det er selvf. rigtigt, men køreoplevelsen kan ikke rigtig være mere
forskellig, hvis man holder sig inden for Volvos modeller. I øvrigt koster
den "kun" godt en ½ mio. på gule plader inkl. moms, og 780.000 på hvide (m.
standardudstyr). Men en T6..... eller den kommende V8... [savle_ralle.avi]

--
Venligst, Lars Vestman
www.vaid.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 22:34

> I det rigtig nordsvenske er man helt vilde med den bil - men dér er et da
> også lige det rigtige køretøj.

Det tror jeg gerne. Man skulle bo i Sverige, sku' man!

> [...]
> den har den muskuløse og maskuline front, som bilen fortjener.
> Faktisk en meget fed bil, selvom den er en delvis offroader..

Ja, jeg synes den kører helt fantastisk. Støjsvag, komfortabel og med en
rigtig lækker lyd. Ved visse omdrejninger lyder den som en V8'er )
Designet kan jeg rigtig godt li', dog med lidt tvivl om bagenden. Der er
lidt for meget højbenet ladeport over den, men den ser man jo ikke når man
kører i den...

--
Venligst, Lars Vestman
www.vaid.dk

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 23:17

> Det tror jeg gerne. Man skulle bo i Sverige, sku' man!

Og det GØR man også...kan huske da jeg købte min passat ved en Volvo
forhandler sidste februar stod der også en XC90 2.5 T. Grundpris 386000 og
med ret så meget udstyr 415000. selvfølgelig med 5 sæder

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 23:20

> Og det GØR man også...kan huske da jeg købte min passat ved en Volvo
> forhandler sidste februar stod der også en XC90 2.5 T. Grundpris 386000 og
> med ret så meget udstyr 415000. selvfølgelig med 5 sæder

Og kan se nu jeg zoomer ordentlig ind på billedet at man får bla. Læderstue,
metallak, audio high performance højtaler sæt, regnsensor, fjernbetjening i
ratet til radio, luft kvalitet system til Acc for de sidste kroner op til
415000....gid jeg havde haft de sidste 310000 kroner..så havde jeg sq købt
sådan en

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 19-02-04 23:25

> sidste kroner op til 415000....gid jeg havde haft de sidste 310000
> kroner..så havde jeg sq købt sådan en

Det er vist ikke bilen du er flyttet til Sverige for hvis du kører Passat -
hehe ;)

Fra : Brizz

Dato : 19-02-04 23:33

> Det er vist ikke bilen du er flyttet til Sverige for hvis du kører
Passat -
> hehe ;)

Nej det er det ikke. Men en dag kommer jeg til at køre i en bil som lugter
lidt af det argument Men hvilken ved jeg sq ikke endnu.
Jo det skulle lige være en M5'er eller en M3 cabrio. Holder desværre ved
siden af sådan en hver dag. Noget depri at se på sådan en hver dag man
sætter sig ind i sin diesel slæde og triller afsted.
Men er lidt afhængig af brændstof økonomi da jeg kører min. 150 km hver dag.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Leonard

Dato : 19-02-04 23:27

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote:

>Man skulle bo i Sverige, sku' man!

Gør du ikke næsten det ?

--
Leonard
5300 Kerteminde

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 00:06

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Gør du ikke næsten det ?

Jo, der er ikke meget galt Vel ikke mere end 30 km i fugleflugtslinie,
og jeg har udsigt til broen hver dag, når jeg er på arbejde. Det er
deprimerende så mange fede Volvoer man ser på svenske plader (m. sprit i
bagagerummet). I dag holdt jeg ved tanken lige ved lufthavnen, og var glad
for "min" XC90, og så kommer der selvfølgelig en XC90 T6 på svenske plader
op ved siden af... :o|

--
Venligst, Lars Vestman
www.vaid.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-04 06:15

Jan W Nielsen wrote:
> Faktisk en meget fed bil, selvom den er en delvis offroader..

Grrrr 8o|

--
Mvh. Morten Fruergaard