Stærke krydderier
Fra : Splinten

Dato : 19-02-04 20:11

Er det en myte at stærke krydderier som f.eks. chili, ingefær og hvidløg i
maden giver en bedre forbrænding - og dermed et større vægttab ?

splinten

Fra : Ditte Hansen

Dato : 19-02-04 20:26

Hej

Jeg fik at vide at chili, hvidløg og andre kryderier er gode for
forbrændigen, hos DDV.
Så det er nok ikke bare en myte.

Hilsen Ditte

Fra : Heidi

Dato : 19-02-04 20:33

Ditte Hansen wrote:
> Hej
>
> Jeg fik at vide at chili, hvidløg og andre kryderier er gode for
> forbrændigen, hos DDV.
> Så det er nok ikke bare en myte.

Jeg har til gengæld læst et eller andet sted, at det ikke virker hvis
man bruger det hele tiden. Når kroppen har vænnet sig til det stærke, så
skulle virkningen aftage. Ved dog ikke om det passer.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 21:50

> [...]
> Er det en myte at stærke krydderier som f.eks. chili, ingefær og hvidløg i
> maden giver en bedre forbrænding - og dermed et større vægttab ?

Jeg ved ikke med andre stærke krydderier, men jeg ved at chili sætter
forbrændingen op på grund af et stof det indeholder. Samtidig er det også
godt for alt andet i kroppen.

Mvh
HP

Fra : insideout

Dato : 19-02-04 22:28

"Splinten" <dband@nomail.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en myte at stærke krydderier som f.eks. chili, ingefær og hvidløg i
> maden giver en bedre forbrænding - og dermed et større vægttab ?

Det er ikke noget jeg tror på og hvis der skulle være en effekt så er den
sikkert så lille at det ikke er hver at rode med. Brug hellere tiden på de
ting der virkelig virker og har en god effekt det taber man sig af .
Den ligner lidt den med at drikke meget koldt vand fordi kroppen så skal
bruge energi på at varme kroppen op igen, det er sku´ da for latterligt.

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 05:46

"insideout" <nytliv@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den ligner lidt den med at drikke meget koldt vand fordi kroppen så skal
> bruge energi på at varme kroppen op igen, det er sku´ da for latterligt.

Du kan evt. læse om det her: http://www.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?CID=34
eller søg på google, der er masser af hits på ord som chili og forbrænding.

Mvh
HP

Fra : insideout

Dato : 24-02-04 16:57

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg skrev ovenstående og det holder jeg fast i, når man skal tabe sig 65
kilo skal der mere til end en gang chili .

> Du kan evt. læse om det her:
http://www.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?CID=34
> eller søg på google, der er masser af hits på ord som chili og
forbrænding.

Arne Astrup har opbrugt sin tillids hos mig, når han åbner kæften kan jeg
ikke lade være med at tænke på af hvem han nu får penge af for at sige det
han gør.

Nu skal du ikke diskutere med mig om det har en effekt eller ej for som jeg
også skrev kan det godt have en lille effekt men at bruge det som et middel
til at tabe sig på er i mine øjne totalt til grin.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 17:05

"insideout" <nytliv@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
middel
> til at tabe sig på er i mine øjne totalt til grin.

Hvis det er mig du hentyder til når du skriver, at "Du ikke diskutere med
mig om det har en effekt eller ej" så giver jeg dig helt ret! Ved ikke om
det har effekt og hvis det har, tror jeg det er en meget lille effekt. Det
er absolut ikke noget man kan bruge som et slankemiddel *G*

Mht. Arne Astrup, aner ikke hvem manden er, har læst hans navn nævnt herinde
et par gange, men har aldrig undersøgt hvem han er.

Mvh
HP

Fra : insideout

Dato : 24-02-04 17:19

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
> det har effekt og hvis det har, tror jeg det er en meget lille effekt. Det
> er absolut ikke noget man kan bruge som et slankemiddel *G*

Helt ok så er vi jo enige og jeg må have misforstået et eller andet i dit
indlæg.

> Mht. Arne Astrup, aner ikke hvem manden er, har læst hans navn nævnt
herinde
> et par gange, men har aldrig undersøgt hvem han er.

Arne Astrup er den mand der i mange år blev betalt (jeg tror det var
Danisco) for at fortælle os at sukker ikke feder, han er også ophavsmand til
dvs. slanke pulvere og slanke piller.

Jeg ved godt at han nu er ude af det meste (blev tvunget til det for at
beholde sit job og troværdighed) men for mit vedkommende er det forsent og
jeg har mange andre jeg kan lytte til.

Mvh
Henrik

Fra : Sorgenfri

Dato : 21-02-04 11:06

"Splinten" skrev:
> Er det en myte at stærke krydderier som f.eks. chili, ingefær og hvidløg i
> maden giver en bedre forbrænding - og dermed et større vægttab ?

Jeg vil kommentere det ud fra et foredrag, jeg har været til med professor,
Arne Astrup. Han sagde (blandt en hel masse andet!), at krydderier som
ingefær, chili og kanel lige præcis øger forbrændingen. Ad hvilke veje det
sker, ved jeg ikke.

Så det er altså umiddelbart kanel i stedet for hvidløg - sidstnævnte menes
dog at have sundhedsfremende indvirkning på cholesterolbalancen.

Mvh. Sorgenfri