touring glas til gs500e
Fra : Jayhawk

Dato : 24-04-01 15:41

Er der nogen der har erfaringer, gode eller dårlige, med at sætte et touring
glas i kåben på en gs500?
Jeg har problemer med at mit hoved er præcis der hvor luftstrømmen kommer
ræsende hen over kåben, når jeg kører på motorvej, om som i garanteret alle
ved så er det en sur oplevelse.

Så.. er der en mærkbar effekt ved de forhøjede touring glas med buk for
oven? Ehm.. en POSITIV effekt altså
Og ødelægger de aerodynamikken så meget at ens tophastighed går meget ned?

Fra : Simon Jensen

Dato : 24-04-01 20:04

Snip.

Jeg lider også under samme problem.
Da jeg har skiftet arbejdsplads er jeg nu tvunget til at ræse på motorvejen
hver dag og er i samme situation som dig.
Udover at man er ved at blæse af, selv ved næsten lovlige hastigheder, så er
mine trommehinder ved at sprænges af vindstøjen, så det er meget vigtigt at
huske propperne .
En god og ikke mindst støjsvag hjelm står på min ønskeseddel.

Hvor pokker kan man købe sådan et touringskåbeglas ????..

Simon Jensen

GS 500E

Fra : Jayhawk

Dato : 24-04-01 20:15

Ja som du siger så kan man end ikke køre de lovlige 110 på motorvejen uden
at få for meget vind.
Faktisk er der mindre vindgener på en cykkel uden nogen form for kåber, men
det er naturligvis hvad man kan vente siden kåben jo bare flytter vinden...
hen på hjemen i vores tilfælde.

Anyway.. min mc er til service nu og jeg beder dem bare smide det andet glas
på i samme omgang.. i'm a lazy bastard, eh?

Så også et indlæg lidt længere tilbage om kåbeglas til en anden mc. Den
havde et link til en sælger.

Spørgsmålet om hvor godt glasset er, står dog stadig... Kan det anbefales
eller er det salgsgas når de siger det gør en forskel?

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 24-04-01 23:28

> Hvor pokker kan man købe sådan et touringskåbeglas ????..

Her: http://www.axesstrading.se/
Jeg har selv købt et der. Og jeg har kun gode erfaringer med det.
Svenskeren der har shoppen læser udmærket dansk og giver en god
behandling.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 (og et meget stort glas)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-04-01 20:45

"Jayhawk" skrev:
-klip-
> Jeg har problemer med at mit hoved er præcis der hvor luftstrømmen kommer
> ræsende hen over kåben, når jeg kører på motorvej, om som i garanteret
> [...]
Indtil du finder noget bedre kan du jo bare hive kåbeglasset af
--
mvh Jes Vestervang
gsxr250

Fra : Henrik K

Dato : 25-04-01 07:51

Hejsa !

Jeg har lige skiftet kåbeglas på min SV. Jeg købte glasset hos Holtug MC/ST.
Heddinge/SJ. Det tog ca. ½ time at skifte glasset.

mvh, Henrik