/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hmmmm, hvor mange dage kan en 2 takter kør~
Fra : Moller


Dato : 19-02-04 18:48

Hejsa,
Ja, jeg var lidt uheldig :( her den ene dag da jeg skal hjem fra arbejde
ser jeg der er en olieplet under min kære MZ :( og jeg tjekker straks efter
hvad der kan være sket, da den har ikke drypper efter alle pakninger er
skiftet osv.

Det viser sig så at olien kommer inde fra oliepumpen af, så jeg skruer
straks dækslet af for at se det frygtlige :( olieslangen mellem pumpen og
Cyll, er hoppet af ... ææææv, men på den anden side slangen var helt stiv,
og er nok den som stammer fra 92 da den blev lavet, så jo jo...

Nå, men i dag for jeg så en ny slange, og monteret den... men i
mellemtiden har jeg så luret lidt for derhjemme ligger der to stks. olie
klatter (begge rød olie) og ude på arbejdet ligger der en ca. 5 cm fra den
som jeg opdagde det ved, så jeg må ha kørt i ca. 2 dage uden at der har
været kommet olie i maskineriet... så nu er det jeg står som et
spørgsmålstegn, burde den ikke ha sat sig, eller brændt et leje af eller
bare et eller andet ??? eller kan sådan en MZ virkelig klare at køre uden
olie i længere tid af gangen ??? især da jeg både har været i lyngby og
tilbage + på arbejdet, så det er nok 30-35km der er kørt på den i det
tidsrum... og den ligger altid med 5,5k-6,5k omdr. så den blir ikke
behandlet pænt.

Men den køre nu, og kan stå i tomgang uden problemer, og om 11 dag
startes Banditten for første gang i år, og så skal MZ'en ind og ha bygget
sin kåbe på osv... og den nye motor(20% ekstra kubic osv.) så mon ik den kan
holde indtil da :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251CDi
Suzuki GSF 1200 S



 
 
Hekto (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-02-04 19:35

In article <4034f672$0$89805$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Nå, men i dag for jeg så en ny slange, og monteret den... men i
> mellemtiden har jeg så luret lidt for derhjemme ligger der to stks. olie
> klatter (begge rød olie) og ude på arbejdet ligger der en ca. 5 cm fra den
> som jeg opdagde det ved, så jeg må ha kørt i ca. 2 dage uden at der har
> været kommet olie i maskineriet... så nu er det jeg står som et
> spørgsmålstegn, burde den ikke ha sat sig, eller brændt et leje af eller
> bare et eller andet ??? eller kan sådan en MZ virkelig klare at køre uden
> olie i længere tid af gangen ??? især da jeg både har været i lyngby og
> tilbage + på arbejdet, så det er nok 30-35km der er kørt på den i det
> tidsrum... og den ligger altid med 5,5k-6,5k omdr. så den blir ikke
> behandlet pænt.
>
Mon ikke bare den har været utæt, på een eller anden måde? - og så
først knækket da du piller dækslet af?
Nok er det en MZ ... men alligevel!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-02-04 19:50


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a9f203c58b5e9a7989699@news.tele.dk...
> In article <4034f672$0$89805$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
> says...
> > Nå, men i dag for jeg så en ny slange, og monteret den... men i
> > mellemtiden har jeg så luret lidt for derhjemme ligger der to stks. olie
> > klatter (begge rød olie) og ude på arbejdet ligger der en ca. 5 cm fra
den
> > som jeg opdagde det ved, så jeg må ha kørt i ca. 2 dage uden at der har
> > været kommet olie i maskineriet... så nu er det jeg står som et
> > spørgsmålstegn, burde den ikke ha sat sig, eller brændt et leje af eller
> > bare et eller andet ??? eller kan sådan en MZ virkelig klare at køre
uden
> > olie i længere tid af gangen ??? især da jeg både har været i lyngby og
> > tilbage + på arbejdet, så det er nok 30-35km der er kørt på den i det
> > tidsrum... og den ligger altid med 5,5k-6,5k omdr. så den blir ikke
> > behandlet pænt.
> >
> Mon ikke bare den har været utæt, på een eller anden måde? - og så
> først knækket da du piller dækslet af?
> Nok er det en MZ ... men alligevel!!!

hæhæ :) den var hoppet af studsen på oliepumpen, ikke knækket.... og
slangen kommer ind via et hul i blokken, og derved røres slangen ikke når
man tager dækslet af :) ... en anden ting var at slangen var helt tom for
olie, så det var rendt ud af den (fyldte den nye slange med olie inden den
blev monteret så den hurtigere fik det ind i systemet.

Men jo, havde selv den tanke i første omgang, men da alle fire oliepøler
var med 2 takts olie, tror jeg den har kørt de to dage (oliepumpen er 100%
tæt når slangerne er monteret, eller ville den jo stadig dryppe nu her efter
monteringen og jeg har motoren i gang... tjekkede efter om den skulle ha
sådan et problem.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Hekto (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-02-04 19:57

In article <403504d7$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Men jo, havde selv den tanke i første omgang, men da alle fire oliepøler
> var med 2 takts olie, tror jeg den har kørt de to dage (oliepumpen er 100%
> tæt når slangerne er monteret, eller ville den jo stadig dryppe nu her efter
> monteringen og jeg har motoren i gang... tjekkede efter om den skulle ha
> sådan et problem.
>
Det er sq meget godt gået!!!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 19-02-04 20:34

Hekto wrote:
> In article <403504d7$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
> says...
>> Men jo, havde selv den tanke i første omgang, men da alle fire
>> oliepøler var med 2 takts olie, tror jeg den har kørt de to dage
>> (oliepumpen er 100% tæt når slangerne er monteret, eller ville den
>> jo stadig dryppe nu her efter monteringen og jeg har motoren i
>> gang... tjekkede efter om den skulle ha sådan et problem.
>>
> Det er sq meget godt gået!!!

Det vil jo faktisk sige at man så har kørt rundt og spildt en masse
penge på dyr 2-taktsolie når den kan klarer sig uden

/Jens Kwak KR-1



Moller (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-02-04 20:40

> > Det er sq meget godt gået!!!
>
> Det vil jo faktisk sige at man så har kørt rundt og spildt en masse
> penge på dyr 2-taktsolie når den kan klarer sig uden

Jeg vil nok våge at påstå at jeg roligt kan skrue lidt ned for
doseringen :) uden at frygte den pluselig sætter sig ... hæhæ

VH
Lars Molnit
P.S. Jeg vil nok ikke regne med en KR-1 holder lige så længe uden
olie... men det er også nogen helt andre kræfter jo :)



Hekto (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-02-04 20:42

In article <40350f91$0$27444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Det vil jo faktisk sige at man så har kørt rundt og spildt en masse
> penge på dyr 2-taktsolie når den kan klarer sig uden
>
Fik lige en tanke!
Har den en utæt pakdåse?? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-02-04 10:34


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a9f3000f43c9d2098969b@news.tele.dk...
> In article <40350f91$0$27444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> > Det vil jo faktisk sige at man så har kørt rundt og spildt en masse
> > penge på dyr 2-taktsolie når den kan klarer sig uden
> >
> Fik lige en tanke!
> Har den en utæt pakdåse?? ;0)

hæhæ :) det tvivler jeg stærkt på, da det jo vil medføre mere røg i
benzinen, og min MZ har næsten ingen synlig røg (pånær når jeg hiver i
oliekablet så den for ekstra olie)... men motoren blev også påmonteret
sidste forår efter en total renovation medførende skift af alle lejer +
pakdåser + nyreniveret krumme osv..

VH
Lars Molnit
Som nu efter at ha kørt et døgns tid på den igen ikke kan finde nogen
steder den drypper fra, og laver ikke kraftig røg :) Delo Olie styre for
vildt.



Hekto (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-02-04 13:45

In article <4035d420$0$89807$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> hæhæ :) det tvivler jeg stærkt på, da det jo vil medføre mere røg i
> benzinen, og min MZ har næsten ingen synlig røg (pånær når jeg hiver i
> oliekablet så den for ekstra olie)
>
..... måske ved du nu hvorfor? =
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-02-04 15:55


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1aa01f9beb2a69a698969d@news.tele.dk...
> In article <4035d420$0$89807$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
> says...
> > hæhæ :) det tvivler jeg stærkt på, da det jo vil medføre mere røg i
> > benzinen, og min MZ har næsten ingen synlig røg (pånær når jeg hiver i
> > oliekablet så den for ekstra olie)
> >
> .... måske ved du nu hvorfor? =

Jeg er helt lost med hvad du mener... hvis det er en pakdåse, så der
kommer motorolie i, vil der jo komme en sort røg... ikke en hvid rød som
totakts olien laver, men min ryger kun synligt hvis man hiver i oliekablet
uden at dreje gassen, og derved for ekstra olie i benzinen... at den så
stinker af 2 takts olie konstant, det er jo charmen i en 2 takter :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Hekto (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-02-04 16:00

In article <40361f74$0$89805$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Jeg er helt lost med hvad du mener... hvis det er en pakdåse, så der
> kommer motorolie i, vil der jo komme en sort røg... ikke en hvid rød som
> totakts olien laver, men min ryger kun synligt hvis man hiver i oliekablet
> uden at dreje gassen, og derved for ekstra olie i benzinen... at den så
> stinker af 2 takts olie konstant, det er jo charmen i en 2 takter :)
>
>
Hvis ikke olien kommer fra en utæt pakdåse, og 2T-olien er løbet ved
siden af, så har den ingen olie fået, og derfor været meget røgfri!!!
;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-02-04 16:51


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1aa03f447edccb0a98969e@news.tele.dk...
> In article <40361f74$0$89805$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
> says...
> > Jeg er helt lost med hvad du mener... hvis det er en pakdåse, så der
> > kommer motorolie i, vil der jo komme en sort røg... ikke en hvid rød som
> > totakts olien laver, men min ryger kun synligt hvis man hiver i
oliekablet
> > uden at dreje gassen, og derved for ekstra olie i benzinen... at den så
> > stinker af 2 takts olie konstant, det er jo charmen i en 2 takter :)
> >
> >
> Hvis ikke olien kommer fra en utæt pakdåse, og 2T-olien er løbet ved
> siden af, så har den ingen olie fået, og derfor været meget røgfri!!!
> ;0)

Ved alm. drift i forvejen, hvor der ikke løber olie ud af siden eller
noget så ryger den sådan set ikke noget synligt... så det er ik kun da
slangen var hoppet af at den ikke røg... og jo jeg hælder olie på :)

VH
Lars Molnit



Jens Blaabjerg (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 19-02-04 22:21

Moller wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> hæhæ :) den var hoppet af studsen på oliepumpen, ikke knækket....
> og slangen kommer ind via et hul i blokken, og derved røres slangen
> ikke når man tager dækslet af :) ... en anden ting var at slangen var
> helt tom for olie, så det var rendt ud af den (fyldte den nye slange
> med olie inden den blev monteret så den hurtigere fik det ind i
> systemet.

Kunne man ikke forestille sig at hele det rum hvor pumpen sider har været
fyldt med olie?
Så har pumpen jo været nedsænket i oliebad og har derfor virket fint det
første stykke tid...
Jeg ved ikke hvor tæt dette kammer er? På en RD ville den ikke kolde, da der
er hul i bunden af dækslet, men måske på en MZ?

Jens



Moller (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-02-04 10:41

> Kunne man ikke forestille sig at hele det rum hvor pumpen sider har været
> fyldt med olie?
> Så har pumpen jo været nedsænket i oliebad og har derfor virket fint det
> første stykke tid...

Jamen jamen :) pumpen virkede fint, det var nemlig den som pumpede olien
ind i rummet hvor den sad, da det var slangen mellem pumpen og over til
Cyll. som var hoppet af... ikke slangen fra olietanken til pumpen(og så
ville jeg nok tjekke efter at skifte pumpen da sådan en ikke kan lide at
pumpe luft).

> Jeg ved ikke hvor tæt dette kammer er? På en RD ville den ikke kolde, da
der
> er hul i bunden af dækslet, men måske på en MZ?

Olien rendte ud under kanten af dækslet (ingen pakning eller noget) så
det er lige så utæt som RD'en..

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S ... så er der kun 10 dage til :) Wruum, tøf tøf tøf
dut dut... nu kommer toget med Moolllerrr... :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste