problemer med formular HJÆLP
Fra : PH

Dato : 24-04-01 15:14

jeg har lavet en hjemmeside i FP2000 hvor man kan lave en skole-rapport
online.
Man skal udfylde nogle formularer og får så sit resultat online som man så
kan printe.
Jeg har 2 problemer:

1) når man indtaster noget og trykker send, så sker der ikke noget første
gang, anden gang virker det fint. Hvad skyldes det...
2) når man får "resultatet" står der:
Form Confirmation
Thank you for submitting the following information:

øverst, og Return to the form. nederst.
hvordan får man det væk

www.geocities.com/easy2fillin/index.htm

klik på fysik, det er den eneste der er lavet på...

Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 04-05-01 09:19

PH wrote:

> [...]
> hvordan får man det væk
>
> www.geocities.com/easy2fillin/index.htm
>
> klik på fysik, det er den eneste der er lavet på...

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue dit første problem, men mon ikke det
hænger sammen med det andet
Åbn siden i FrontPage, og højreklik inde i formularen. Klik derefter på
"Egenskaber for formular". I denne dialogbox, har du markeret "Send til"
foroven, eller "Send til andet" ca. midt på siden?

Hvad angår dit andet problem: Mens du er i dialogboxen
"Egenskaber for formular" klik på knappen "Indstillinger" i nederste
venstre hjørne. Klik derefter på det tredje faneblad "Bekræftelsesside".
Der skal stå noget fornuftigt i det øverste felt, nemlig navnet på den
side,
som du selv har lavet, og som indeholder den rapport brugeren skal se,
fx. "resultat.htm". Hvis der ikke står noget, viser FrontPage en
standard-
side, nemlig den vi får at se nu.

Tilbage til dialogboxen "Egenskaber for formular": Du har vel ikke
skrevet
"rapport.htm" i "Filnavn" under "Send til"? Der skal det nemlig ikke
stå!
Der skal i stedet stå navnet på en txt-fil, som FrontPage bruger til at
opbevare dataene i, fx. "rapport.txt". (du kan også lade feltet stå
tomt,
og få tilsendt resultatet i en e-mail, eller du kan udfylde begge dele,
og få både e-mail og txt-fil - men det er en anden historie).

Prøv at rette det, og lad os høre hvordan det går! Hvis det stadig ikke
virker, så giv os nogle flere detaljer, især hvordan du har udfyldt
"Egenskaber for formular"-felterne.