Køb af ny bil - Budget ~ 300.000 Dkr.
Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-02-04 15:09

Hej

Min gode far skal ud og købe ny bil i en meget nær fremtid. Jeg har fulgt
gruppen her on and off i et godt stykke tid, men mener ikke jeg har nok styr
på hvilke vi skal have et nærmere kig på. Han har ikke den store passion for
biler, men værdsætter kvalitet.

Der stilles følgende krav til den (fabriks)nye bil:

~ 300.000 Dkr (Han kan strække sig hvis der er noget ekstraordinært
fantastisk til lidt flere penge)
~ skal køre omkring 25.000-45.000 om året, oftest lange ture
~ skal være med automatgear
~ skal være en dieselhakker

Vi havde egentlig tænkt os at gå de gængse mærker igennem for hver deres
tilbud i ovennævnte prisklasse, men det er svært at danne sig et rationelt
indtryk på baggrund af en prøvetur eller to, samtidig med at vi nok ikke når
dem alle.

Jeg ved at der er en del herinde der ved meget om mange mærker i lige netop
denne prisklasse. Derfor vil jeg meget gerne høre hvis der er biler man
absolut skal holde sig fra og modsat, hvilke der klart vil være værd at
undersøge nærmere.

Jeg ved holdninger er subjektive, men jeg vil alligevel gerne rådføre mig
med folk, som ved mere om emnet end jeg.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-04 16:29

Morten Holberg Nielsen wrote:
> Der stilles følgende krav til den (fabriks)nye bil:

Skal den være fabrikny?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-02-04 16:56

meddelelse news:c12kne$80g$1@sunsite.dk...

> Skal den være fabrikny?

Jep, han vil ikke lave brugtkøb.

Fra : Pedersen

Dato : 19-02-04 18:13

Hvad men en VW Touran 2,0 TDI PD Highline med DSG automatgear.

Den kan på gule plader sagtens holdes under 300.000 kr.

Automatgearet er ifølge en ny FDM test verdens bedste.

Selv om den er på gule plader er den fuldt udstyret som en på hvide plader.
Den har næsten alt i udstyr og kører rigtigt godt.

Prøv en tur i en.

Mvh Tim

Ps: iøvrigt ikke så underligt at bilsalget af gulpladebiler over 2 t til
private næsten er fordoboblet det sidste år.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-02-04 18:33

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> Hvad men en VW Touran 2,0 TDI PD Highline med DSG automatgear.
>
> Den kan på gule plader sagtens holdes under 300.000 kr.

Jeg ser nu at min oprindelige post var alt for mangelfuld. Derfor tilføjer
jeg lige dette:

Den skal være på hvide plader.

Derudover skal det være en alm. sedan (4 eller 5 dørs er underordnet)

Men tak for dit bud Pedersen.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-02-04 22:31

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en meddelelse news:4034f355$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> jeg lige dette:
>
> Den skal være på hvide plader.
>
> Derudover skal det være en alm. sedan (4 eller 5 dørs er underordnet)

Hvad med en Octavia tdi - den fås også med aut. (i hvert fald
som st.car) til under 300000 eller en 406 hdi til 313000.

/Jakob

Fra : Henry

Dato : 19-02-04 21:08

> [...]
> fantastisk til lidt flere penge)
> ~ skal køre omkring 25.000-45.000 om året, oftest lange ture

Hvis du finder noget nyt med TD og aut. gear, personbil på hvide plader til
under 300kkr så må du endeligt sige til, har selv været på udkik men endte
på over 500kkr. Jeg havde dog et par ekstra krav, AC, tågelyger, varme i
sæder og st. car.

Jeg endte med en frikørt taxa, tilgengæld har den alt hvad jeg ville have og
der er masser af km tilbage i den selvom den har rundet 250kkm.

Good luck
Henry

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-02-04 21:18

Henry wrote:

> Hvis du finder noget nyt med TD og aut. gear, personbil på hvide
> plader til under 300kkr så må du endeligt sige til,

Lupo 3L?

Til Morten..
Hvad med fx C5 2,0 HDI aut? Står vist til 330k.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 19-02-04 23:13

meddelelse news:c135m6$1n7$1@sunsite.dk...

> Lupo 3L?
>
> Til Morten..
> Hvad med fx C5 2,0 HDI aut? Står vist til 330k.

Jep, lige netop C5 og Octavia er med inde som must trys. Min far er varm på
C5'eren og min mor syntes godt om Octavia'en. Også 406'eren har vi rundet
som muligheder. Men på lørdag skal vi ud og se hvor mange vi får prøvet.

Andre bud som vi bare skal prøve?

Ford Mondeo?

Mazda 6 er jeg personligt meget frisk på at få prøvet.

Hvad med Renault?

Jeg forsøger at overbevise min far om at prøve alle gængse mærkers ~300K
modeller... Han var ikk meget for det i starten, men har vist overbevist
ham. 300K er mange penge og der er ikk meget ved at finde ud af man hellere
ville have haft en anden bil efter et halvt år. Så hellere prøve alle
alternativer nu.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-04 06:12

> [...]
> overbevist ham. 300K er mange penge og der er ikk meget ved at finde
> ud af man hellere ville have haft en anden bil efter et halvt år. Så

Enig.
Med mindre man skifter bil hvert halve år...

--
Mvh. Morten Fruergaard