Radeon 9600 XT
Fra : Michael Mortensen

Dato : 19-02-04 11:51

Jeg har lige købt et Radeon 9600XT grafikkort og nu fryser min computer hver
gang jeg starter et spil. Jeg kan spille i ca. 2 min. og så fryser
computeren og jeg er nød til at genstarte. Har opdateret alle tænkelige
drivere, både til grafikkortet og til bundkortet, har endda opdateret bios,
men har stadigt samme problem. Er der nogen som har en idé om hvad jeg skal
gøre? Jeg har følgende bundkort: Aopen AK79D-400VN.

Fra : Colzen

Dato : 19-02-04 13:37

Jeg har lige haft samme problem med mit GeForce3 og det viste sig at gpu'en
blev for varm.
Kører køleren på kortet?

Mvh
Colzen

Fra : Michael Mortensen

Dato : 19-02-04 14:57

Ja køleren kører på kortet.

Fra : Carsten JvT

Dato : 19-02-04 13:55

Hvor kraftig er din PSU?? Det kunne godt lyde som om at dit grafik kort
suger så meget strøm ud af din PSU, at der ikke er nok til resten af
systemet (eller omvendt) og din PC derfor går ned.

Carsten

www.badazz-danes.dk - Spiller du Ghost Recon? Kig forbi
www.mc-onsdagsklubben.dk - MC klubben

Fra : Michael Mortensen

Dato : 19-02-04 14:58

Min PSU er på 400W så det burde vel være nok.

Michael

Fra : Martin Franch

Dato : 19-02-04 19:11

Er der nogen som har en idé om hvad jeg skal
gøre?

Hej - har selv et tilsvarende kort og har også problemer med stabillitet.
Start med at slå 8X AGP fra i ati driveren og kør med 4X AGP...
Mvh Martin Franch

Fra : Martin Franch

Dato : 19-02-04 21:21

Er der nogen som har en idé om hvad jeg skal
gøre?
Vær også opmærksom på refreshrate - tilsyneladende har det hjulpet hos mig
af sættet rr ned til 60 hz i 1280x1024...

Fra : Michael Mortensen

Dato : 19-02-04 21:50

Hej Martin

Har allerede sat den ned i 4xAGP og kører med 60 hz
Det hjælper desværre ikke. :(

Michael

Fra : N´far

Dato : 19-02-04 22:24

> Hej Martin
>
> Har allerede sat den ned i 4xAGP og kører med 60 hz
> Det hjælper desværre ikke. :(
>
> Michael
>
> "Martin Franch" <nospam@nospam.dk> wrote in message

Hvis jeg laver en Google search efter " ATI fryser " får jeg 956 hits.
Læs evt. lidt der. Kan da næsten kun være noget med driveren så...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-02-04 11:40

> Har allerede sat den ned i 4xAGP og kører med 60 hz
> Det hjælper desværre ikke. :(

har selv lige købt 9600 xt og ingen problemer - jeg ville helt sikkert bytte
kortet hvis det ikke funkede - det burde ikke være nødvendigt at slå alt
muligt fra for at det skal køre. mit modtager alt hvad jeg byder det - mine
spil kører 1280x1024 og AA og alt hvad jeg ellers kan tilbyde.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian Lund

Dato : 20-02-04 09:05

> [...]
skal
> gøre? Jeg har følgende bundkort: Aopen AK79D-400VN.

Har du slået AGP fastwrites og VPU recover til/fra?

Brian

Fra : Martin Franch

Dato : 20-02-04 09:24

En mulighed jeg har læst andre foreslå er at sætte "hard acceleration" en
tak ned ( under fanen troubleshoot )...
Mvh Martin Franch

Fra : [NH]7H

Dato : 23-02-04 10:31

Har selv haft samme problem i COD og Ghost Recon.

Slå "hurtig skriv" (fast write) fra under indstillinger, avanceret.

Bo

Fra : Martin Franch

Dato : 25-02-04 09:54

Jeg har lige købt et Radeon 9600XT grafikkort og nu fryser min computer
hvergang jeg starter et spil.

Hej - er din strømforsyning potent nok ? Det er ikke sikkert at en 300 W er
nok ( vist især ikke hvis det ikke er en kvalitets PSU )...
Mvh Martin Franch