jungletrekking og påklædning
Fra : Kewtie Pye

Dato : 19-02-04 09:57

Jeg har fået så mange gode råd vedr. vores Ohuket rejse herinde - tak for
det.

Nu har jeg brug for jeres erfaring igen for vi har besluttet at vi skal på
2-dages jungle trekking. Hvilke sko skal jeg have på?
Og påklædning i øvvrigt - hvordan skal den være?

På forhånd tak

Mette

Fra : RH

Dato : 19-02-04 10:49

> [...]
> 2-dages jungle trekking. Hvilke sko skal jeg have på?
> Og påklædning i øvvrigt - hvordan skal den være?

Sørg for at have lange bukser og gerne langærmet trøje på, selv om der er
sikkert er meget varmt. Det må endelig ikke være cowboybukser eller lignende
kraftige bukser - helst noget åndbart stof som f.eks. bomuld.

Mht. sko vil det ideele naturligvis være hvis du har nogle rigtig
"trekking-sko" - men ellers sørg for at det er lukkede sko med en god sål,
som ikke er glat. Jeg har brugt et par kondisko - det er ikke det bedste, da
man nemt kan vride rundt, men det er bedre end at have sandaler på

/Sanne

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 19-02-04 17:04

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 2-dages jungle trekking. Hvilke sko skal jeg have på?
> Og påklædning i øvvrigt - hvordan skal den være?

Hej Mette,

Siden i skal til Phuket går jeg ud fra at i også skal trekke i dette
område - måske Khao Sok? Hvis det er tilfældet, har i noget at glæde jer til
:)
Her er der til forskel fra bjergene i nord aldrig koldt, også fordi man her
ikke kommer op i højderne.
2-dages jungle trekking? Der er utvivlsomt tale om "blød" trekking, og jeg
kan ikke tro at i kommer til at gå mere end et par timer om dagen. Og hvis
det er Khao Sok i skal til, skal i garanteret sejle en god del af tiden.
Jeg ville glemme alt om trekkingstøvler m.m. De fylder og vejer i bagagen og
du sveder tran i dem. Jeg plejer at bruge Teva sandaler, altså den type der
spændes godt fast på foden og med en god skridsikker sål. Dem kan du også
vade i vand med, uden at skulle tage dem af.
Selvfølgelig kan man nemmere vride om på foden med sandaler sammenlignet med
trekkingstøvler, men det kan man altså også når man går hen ad et hullet
fortorv. Og 2-dages "trek" er tit og ofte ikke mere end en rask spadseretur
med indlagt lidt sejllads på en lille bambustømmerflåde og en lille
elefanttur.
Jeg har været på et dusin treks eller så, overvejende den nordlige del og
har aldrig brugt andet end Teva-sandaler. Utroligt nok har jeg flere gange
set vores guides benytte flip-flop strandsandaler, mens de vandrer op og ned
af bakkerne med en mega-rygsæk på nakken, hvordan de så bærer sig ad med
det.
I kommer ganske givet til at bevæge jer af tydeligt markerede stier og jeg
ville absolut ikke bruge andet end korte bukser og T-shirt.
Det er stadig den "kolde" årstid så ingen fare for igler der drysser ned fra
træerne eller sidder i græsset.
Lange bukser og ærmer vil dog være en fornuftig beklædning om aftenen, når
myggene indfinder sig. Ligeledes en solid dosis DEET - mygge"forskrækker".
Det vil være fornuftigt at medbringe lidt af jeres foretrukne
levnedsmidler/drikke, da købmanden ikke lige er om hjørnet :)

God tur.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Kewtie Pye

Dato : 19-02-04 20:54

"Michael Christoffersen" <pescator@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det vil være fornuftigt at medbringe lidt af jeres foretrukne
> levnedsmidler/drikke, da købmanden ikke lige er om hjørnet :)

Det lyder sørme godt! Bare det snart var d. 19. april!
Jeg kigger lige på et par Teva sandaler! Tak!

Mette