K&N og slip-on på FAZER ?
Fra : Kenneth Egholm

Dato : 24-04-01 14:37

Hej alle MC-tosser.

Jeg går med tanken om at få lidt federe lyd ud af min FZS 600 FAZER. Jeg har
kigget hos louis.de og fundet:
1. K&N luftfilter til 85 DM
2. Slip-on dæmper HURRIC til 399 DM

Så er det lige at jeg spørger ?

1. Så skal den vel dyses om ?
2. Hvad koster dette - hvis jeg nu selv monterer potten og luftfilteret ?
3. Hvor kan jeg få det gjort (dyset om og måling) i Århus området?
4. Lyder priserne ikke OK ?
5. Er der nogle gode argumenter for IKKE at gøre dette ?

--
MVH Kenneth Egholm
Fazer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-04-01 14:47

Rulning og indysning kan du få gjort hos Rydberg i Aidt, lidt nord for
Hammel. Det koster ca. 1000,- Min har kørt forrygende siden.
Han har effektkurver på nettet, måske der er en Fazer. Kig på
www.rydbergsmc.dk

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Asger Steffensen

Dato : 24-04-01 19:10

"Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote in message
> Hej alle MC-tosser.
>
> Jeg går med tanken om at få lidt federe lyd ud af min FZS 600 FAZER. Jeg
> [...]
Yep.

> 2. Hvad koster dette - hvis jeg nu selv monterer potten og luftfilteret ?
Ca. en tusse +/-, vil jeg tro.

> 3. Hvor kan jeg få det gjort (dyset om og måling) i Århus området?
Kør ned til Franz Kroons Eftf. på Nørrebrogade i Århus. De har lavet
Yamaha'er i 30(?) år, og er særdeles kompetente.

> 4. Lyder priserne ikke OK ?
Hvis det originale luftfilter og lydpotte ikke er slidt op synes jeg det er
dyrt, men den argumentattion holder vel ikke...

> 5. Er der nogle gode argumenter for IKKE at gøre dette ?
Ja, det er penge ud af vinduet, hvis ikke tingene er slidt op (som nævnt).
Fazeren fungerer fint med standard potte og filter. Desuden behøver du ikke
skifte luftfilter hvis du blot vil have mere lyd.

MEN hvis du alligevel gør det, så tag i det mindste skridtet fuldt ud, og få
den på rullefelt og omdyset som du selv er inde på.

Asger
ZX-10 (med standard potter og luftfilter :)

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 17:00

Kenneth Egholm <kenneth@egholmnet.dk> skrev i en
> [...]
> 2. Slip-on dæmper HURRIC til 399 DM
> Så er det lige at jeg spørger ?
> 3. Hvor kan jeg få det gjort (dyset om og måling) i Århus området?

I gamle dage i Øst-tyskland var valget altid meget nemmere (deri at det
var enten eller); men denne luksus skal du ikke nyde!

Mine varmeste anbefalinger følger Finn Villadsen, ved FV-motor i Borum!
Han ved hvad det drejer sig om og har lavet nogle af den enkleste/bedste
optimeringer/dysninger som jeg har oplevet.
Han er en stille mand der ikke slår så mange gnister af som Rydbergs
mekaniker(e); men jeg er sikker på at han til enhver tid vil kunne finde
et par HK mere end Aidt'erne :-/

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 27-04-01 18:18

> Han er en stille mand der ikke slår så mange gnister af som Rydbergs

Jow tak! Kørte et par omgange med ham på Vandel, og var henne og checke hans
KTM ud... Den var forresten for fed... Men ellers en yderst flink mand, der
nok har check på motorer.
Har også testkørt en TZR han har lavet, og den gik som en drøm i motoren.

/Rune