/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Må man køre med sit danske EU kørekort i U~
Fra : BS


Dato : 18-02-04 23:07

subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?
mvh DerGolf



 
 
Brian Sørup (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 18-02-04 23:08


"BS" <Nospammer@mail.fi> skrev i en meddelelse
news:4033e18a$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?

Et EU-kørekort er tilstrækkeligt - men et Int.kørekort koster kun 25,-
svjh. og så står teksten på engelsk så amerikanerne kan læse det.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car




Morten Lorenzen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 18-02-04 23:21

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:c10nom$1dagq3$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...

> Et EU-kørekort er tilstrækkeligt - men et Int.kørekort koster kun 25,-
> svjh. og så står teksten på engelsk så amerikanerne kan læse det.

Super! Skal til USA til april og besøge nogle venner :)
Så skal jeg rigtig få brugt mit kørekort.

Der holder bl.a. en 1965 Mustang, 1997 Lotus Esprit V8 bi-turbo, en enkelt
'66 AC Cobra og det andet sjove

-M



Thomas (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 18-02-04 23:29

Hvis du ikke har brugt dit kørekort herhjemme endnu, så vil jeg da anbefale
dig at lade de 3 biler holde,ihvertilfælde de 2 sidste ;)

Mvh

Thomas

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
news:4033e528$0$18943$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:c10nom$1dagq3$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
>
> > Et EU-kørekort er tilstrækkeligt - men et Int.kørekort koster kun 25,-
> > svjh. og så står teksten på engelsk så amerikanerne kan læse det.
>
> Super! Skal til USA til april og besøge nogle venner :)
> Så skal jeg rigtig få brugt mit kørekort.
>
> Der holder bl.a. en 1965 Mustang, 1997 Lotus Esprit V8 bi-turbo, en enkelt
> '66 AC Cobra og det andet sjove
>
> -M
>
>



Morten Lorenzen (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 20-02-04 19:44

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:MGRYb.93490$jf4.5795743@news000.worldonline.dk...
> Hvis du ikke har brugt dit kørekort herhjemme endnu, så vil jeg da
anbefale
> dig at lade de 3 biler holde,ihvertilfælde de 2 sidste ;)

Hehe, har brugt det i 5 år uden problemer :)

-M



Harry Pot (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Harry Pot


Dato : 19-02-04 00:33

Så skal du da helt sikket tage 1 million milliard billeder og Digi film, og
poste herinde når du kommer hjem, eller bliver du banned fra nettet i al
evighed ))))))))))))))))))))))))))))))))))


/Niels


>
> Der holder bl.a. en 1965 Mustang, 1997 Lotus Esprit V8 bi-turbo, en enkelt
> '66 AC Cobra og det andet sjove
>
> -M
>
>



Morten Lorenzen (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 20-02-04 19:44

"Harry Pot" <thomsen_69@(remove)hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4033f669$0$22790$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Så skal du da helt sikket tage 1 million milliard billeder og Digi film,
og
> poste herinde når du kommer hjem, eller bliver du banned fra nettet i al
> evighed ))))))))))))))))))))))))))))))))))

Skal se hvad jeg kan gøre :)

-M



Lars Ehlers (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 19-02-04 22:14

On Wed, 18 Feb 2004 23:20:35 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>Super! Skal til USA til april og besøge nogle venner :)
>Så skal jeg rigtig få brugt mit kørekort.
>
>Der holder bl.a. en 1965 Mustang, 1997 Lotus Esprit V8 bi-turbo, en enkelt
>'66 AC Cobra og det andet sjove

Få lige dine venner til at checke deres forsikringspolice for at se
om, der står noget om regler for udlån af bil til en udlænding. Det er
ikke sikkert, det overhovedet er nævnt, men bare for at være på den
sikre side.


--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Morten Lorenzen (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 20-02-04 19:46

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9l9a30tjhhd4bel81avji83r654rn4cmp5@4ax.com...

> Få lige dine venner til at checke deres forsikringspolice for at se
> om, der står noget om regler for udlån af bil til en udlænding. Det er
> ikke sikkert, det overhovedet er nævnt, men bare for at være på den
> sikre side.

Vi skal til bryllup, han er amerikaner, hun er dansker. - Hun triller
lystigt rundt i hans biler fra tid til anden, så jeg tror det er ok.

Men BTW, Sean har sagt at der er kommet en ny Lamborghini forhandler i
Dallas, og har foreslået at vi skal prøve enten en Diablo eller
Murcielago. - Tror du det bliver et problem for mig at køre med mit danske
kørekort?

-M



Thunderbird [7100] (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 19-02-04 19:52

On Wed, 18 Feb 2004 23:08:29 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

>
>"BS" <Nospammer@mail.fi> skrev i en meddelelse
>news:4033e18a$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?
>
>Et EU-kørekort er tilstrækkeligt - men et Int.kørekort koster kun 25,-
>svjh. og så står teksten på engelsk så amerikanerne kan læse det.

Hvor lang tid gælder det så?
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Jørn Ibsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Jørn Ibsen


Dato : 18-02-04 23:14

"BS" <Nospammer@mail.fi> wrote in message
news:4033e18a$0$27467$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?
> mvh DerGolf

Det internationale kørekort anbefales i USA. Man skal dog ikke blive
overrasket, såfremt de er fuldt tilfredse med at se EU-kortet. Husk i
øvrigt nyt pas med maskinlæselig kode....

Mvh. JIB


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Lars Ehlers (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 19-02-04 04:51

On Wed, 18 Feb 2004 23:07:05 +0100, "BS" <Nospammer@mail.fi> wrote:

>subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?

Burde ikke være et problem. Jeg fik endda "ombyttet" mit danske
kørekort til et midlertidigt amerikansk kørekort i.f.m. flytning
herover, men den praktiske køreprøve slap jeg ikke for

--
Lars Ehlers, San Francisco
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Martin Sand. (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 19-02-04 12:50

Lars Ehlers wrote:
> men den praktiske køreprøve slap jeg ikke for

Nåh, du mener de 4 meters frem- og tilbagekørsel som en US-prøve består af?

Og så endda med aut.gear... hehe

MVH Martin



Lars Ehlers (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 19-02-04 22:27

On Thu, 19 Feb 2004 12:49:38 +0100, "Martin Sand."
<feedback56@hotmail.com> wrote:

>Nåh, du mener de 4 meters frem- og tilbagekørsel som en US-prøve består af?
>
>Og så endda med aut.gear... hehe

Ja, det virker underligt at ankomme til køreprøven i bil, og derefter
tage prøven i den samme bil Vi kørte vel 10 minutter rundt omkring
i kvarteret, jeg fik 96 (ud af 100) point....



--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Martin Sand. (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 20-02-04 13:04

Lars Ehlers wrote:
> Ja, det virker underligt at ankomme til køreprøven i bil, og derefter
> tage prøven i den samme bil Vi kørte vel 10 minutter rundt omkring
> i kvarteret, jeg fik 96 (ud af 100) point....

Er det fordi du allerede har et kørekort, at den amerikanske prøve kun tager
10 minutter? Eller er det så nemt at tage kørekort "over there" som man
hører? F.eks. at man ikke behøver en kørelærer, sålænge man kan lære alle de
teoretiske og praktiske regler af f.eks. et familiemedlem?

MVH Martin



Lars Ehlers (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 20-02-04 19:34

On Fri, 20 Feb 2004 13:03:39 +0100, "Martin Sand."
<feedback56@hotmail.com> wrote:

>Er det fordi du allerede har et kørekort, at den amerikanske prøve kun tager
>10 minutter? Eller er det så nemt at tage kørekort "over there" som man
>hører? F.eks. at man ikke behøver en kørelærer, sålænge man kan lære alle de
>teoretiske og praktiske regler af f.eks. et familiemedlem?

Nej, den eneste fordel jeg havde ved at have et dansk kørekort, var et
midlertidig kørekort. Jeg måtte op til samme teori- og køreprøve som
alle andre. Og betale de $12 som kortet kostede Min kone fik
byttet hendes kørekort fra Connecticut, hun slap for den praktiske
køreprøve, men hun slap ikke for teoriprøven....

Man behøver ikke en kørelærer, faktisk er det sjældent man ser en
skolevogn. De fleste teenagere tager køreundervisning som et fag i
skolen.


--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Martin Sand. (21-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 21-02-04 11:27

Lars Ehlers wrote:
> Nej, den eneste fordel jeg havde ved at have et dansk kørekort, var et
> midlertidig kørekort. Jeg måtte op til samme teori- og køreprøve som
> alle andre. Og betale de $12 som kortet kostede Min kone fik
> byttet hendes kørekort fra Connecticut, hun slap for den praktiske
> køreprøve, men hun slap ikke for teoriprøven....
>
> Man behøver ikke en kørelærer, faktisk er det sjældent man ser en
> skolevogn. De fleste teenagere tager køreundervisning som et fag i
> skolen.

Guds eget land! *suk*
Lyder næsten for godt til at være sandt... nu er det vist snart på tide at
jeg får bestilt den flybillet og kommer over og tjekker det ud med egne
øjne!
Kan man som turist deltage i en skytteforening, og "gå amok" med fx. en Uzi
på et lukket område? Jeg har set en dokumentar i TV, hvor en gruppe
hårdkogte fyre var til skydetræning med alt fra en Colt til
panserværnsgranater! Det kunne da være sjovt bare én gang... *GG*

MVH Martin



Lars Ehlers (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 24-02-04 01:05

On Sat, 21 Feb 2004 11:26:43 +0100, "Martin Sand."
<feedback56@hotmail.com> wrote:

>Guds eget land! *suk*
>Lyder næsten for godt til at være sandt... nu er det vist snart på tide at
>jeg får bestilt den flybillet og kommer over og tjekker det ud med egne
>øjne!

Jeps, bare se at komme afsted. Lej en convertible, læn dig tilbage og
"cruise"

>Kan man som turist deltage i en skytteforening, og "gå amok" med fx. en Uzi
>på et lukket område? Jeg har set en dokumentar i TV, hvor en gruppe
>hårdkogte fyre var til skydetræning med alt fra en Colt til
>panserværnsgranater! Det kunne da være sjovt bare én gang... *GG*

Ja, hvorfor ikke? Jeg har dog aldrig prøvet den slags våben, men jeg
har da besøgt en lokal skydebane, hvor man kan prøve en rigtig Colt
revolver og moderne halvautomatiske våben. Der er en lov i Californien
omkring de mere millitære våben (f.eks. AK47 og Uzi), de kræver en
speciel tilladelse at eje. men det er vel muligt at prøve dem sammen
med en erfaren instruktør.


--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Klaus Rejkjær (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 19-02-04 08:03

> subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?
> mvh DerGolf
>
Du kan bare bruge dit Danske kørekort. Jeg har lejet både motorcykler og
biler der ovre, og aldrig haft problemer. Heller ikke kørsel i venners biler
har været et problem. Tværtimod kan det "sjove" kørekort til tider redde dig
ud af mindre forseelser - du er jo åbenlyst turist.

MVH Klaus



Kasper Hansen [8270] (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 19-02-04 08:15

> Heller ikke kørsel i venners biler
> har været et problem. Tværtimod kan det "sjove" kørekort til tider redde
dig
> ud af mindre forseelser - du er jo åbenlyst turist.

Lige hvad jeg skulle til at sige. Jeg kan da huske at min fars danske
kørekort reddede ham fra en fartbøde eller to da vi var i USA for mange år
siden. De kunne simpelthen ikke lige overskue hvad de skulle stille op med
det danske kort. Det samme gælder forøvrigt i England (hvor min far bor i
øjeblikket), hvor de kører med et klippekort system. Både ham og min stedmor
er sluppet fra flere fartbøder, fordi de simpelthen ikke har anet hvordan de
skulle "klippe" i et dansk kørekort :)

/Kasper Hansen



Ted (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Ted


Dato : 19-02-04 13:04


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:403462fb$0$209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Heller ikke kørsel i venners biler
> > har været et problem. Tværtimod kan det "sjove" kørekort til tider redde
> dig
> > ud af mindre forseelser - du er jo åbenlyst turist.

---------------------------------

Jeg fik engang en lille bøde ved en bro i USA.
( hvor jeg ikke havde penge til broen af en eller anden grund )

på bøden stod sådan her :

Name : Teddy Nøraa det var jo næsten rigtigt, der manglede bare
efternavnet.
Adress : 3480 Fredensborg. ikke helt korrekt.
Zip : kørekortnr. !! hehe..,,,
City : Abildtrup.!! hehe...det er mit efternavn
Phone number : mit dk. cpr nr. hehe..

Bør det nævnes at jeg aldrig har modtaget bøden...

Teddy
www.smallblock.dk






Martin Sand. (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 20-02-04 13:05

Ted wrote:
> Name : Teddy Nøraa det var jo næsten rigtigt, der manglede bare
> efternavnet.
> Adress : 3480 Fredensborg. ikke helt korrekt.
> Zip : kørekortnr. !! hehe..,,,
> City : Abildtrup.!! hehe...det er mit efternavn
> Phone number : mit dk. cpr nr. hehe..

*LOL*



Jan Mikkelsen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 19-02-04 13:17

BS wrote:
> subj. eller SKAL man anskaffe sigf et international kørekort?
> mvh DerGolf
>
>

På EU kortet står skidtet jo allerede lidt på engelsk .. og desuden aner
de ikke hvad de skal stille op med det internationale kort når de ser
det. Jeg er blevet stoppet et par gange .. og hver gang har betjenten
bare kigget underligt på det int. kort, og spurgt om ikke jeg har et
"rigtigt" drivers license

/Jan

Martin Sand. (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 20-02-04 13:07

Jan Mikkelsen wrote:
> På EU kortet står skidtet jo allerede lidt på engelsk .. og desuden
> aner de ikke hvad de skal stille op med det internationale kort når
> de ser det. Jeg er blevet stoppet et par gange .. og hver gang har
> betjenten bare kigget underligt på det int. kort, og spurgt om ikke
> jeg har et "rigtigt" drivers license

På mit EU-kørekort fra oktober 1998 står skidtet ikke på engelsk. Tror du
ikke, at du tænker på et pas...?

MVH Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408681
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste