Overnatninger i Tyskland og Frankrig
Fra : RacingBabe

Dato : 24-04-01 14:18

Nu er sommerferieplanlægningen ved at være godt igang, og så var det jeg
tænkte om der ikke var nogen her i gruppen, der kender nogle
overnatningsteder/campingpladser i Tyskland og Frankrig. Meget gerne med
links til stederne.

Jeg har selvfølgelig kigget på www.mctc.dk

Det vi har brug for i Tyskland er dog kun overnatningssteder, hvor man kan
evt. kører et kort stykke fra motorvejen og bare kan "købe" en seng for
natten. Gerne hvor man må komme sent og så billigt som muligt.

Derudover søges der MC-venlige campingpladser i Frankrig (syd). Moto kender
jeg, men der skal vi kun være noget af tiden.

På forhånd tak.

/Jeanne Maria Fjorback
SV650S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-04-01 14:53

Der ligger et sted i Tyskland ikke langt fra Luxemburg, hvor man kan
overnatte gratis i telt eller få en køjeplads for en slik. Jeg husker ikke
lige adressen, men den kan jeg vende tilbage med.
Der er kommet en ny MC-camp lige syd for grænsen mellem Frankrig og Spanien,
linket finder du under ferie på vores hjemmeside. Måske den kunne være
interessant, jeg har ikke set om den er kommet på MCTC's side.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jakob Barfod

Dato : 24-04-01 16:46

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænkte om der ikke var nogen her i gruppen, der kender nogle
> overnatningsteder/campingpladser i Tyskland og Frankrig. Meget gerne med

Hej Jeanne.

Vi tog selv en udskrift fra mctc.dk med, da vi tog til Frankrig sidste
sommer. Et sted, vi kan anbefale, er Les Olivettes (se på
http://www.mctc.dk/eurocamp/frankrig/f.htm) - især, hvis man kan tysk, for
det er værtsparret. På trods af anmeldelserne på mctc.dk var vi de første
danskere, der nogensinde havde besøgt dem. De ligger langt uden for lands
lov & ret, men området er fedt. Da vi ankom en sen aften, var vi slemt i
tvivl om, om stedet overhovedet fandtes, men så kører vi rundt om et par
gårde, og lige pludselig er vi på deres gårdsplads, hvor der står 20-30 mcer
under et halvtag, og hvor gæsterne sidder bænket om et langbord i haven og
spiser grillmad. Vi bliver budt velkommen af de overraskede værter (som kun
er vant til tyskere, der har reserveret i forvejen) og bænker os med en øl
på husets regning. Fed afslutning på en lang touring-dag. Deres madpriser er
(så vidt jeg husker) ikke de laveste, men standarden er høj, og værterne er
en fornøjelse!

Et andet sted, vi kan anbefale i Sydvestfrankrig for mc'ister er Inge &
Bruno Laroches private camping i Monestiés. Det er et sted med halvpension,
hvor man slår teltet op i deres have. Forvent at blive inddraget i familiens
byggeprojekter - eller i det mindste historierne om dem. Flinkere værtinde
end Inge (som er dansk) findes ikke. Deres site:
http://www.sydfrankrigsferie.dk.

God tur. Det kan være, vi ses, hvis i skal afsted i starten af august. Kig
efter en sort & grå GSX750F med teksten "(-; dk.fritid.motorcykel " under
nummerpladen. Du kender jo skrifttypen

--
Jakob
GSX750FN (alive & kicking)