Jorden rundt på ca. 3 måneder
Fra : gribben

Dato : 18-02-04 22:04

Vi er i gang med at planlægge en rejse jorden rundt og vores MEGET
foreløbige plan er:

Malaysia: Langkawi,
Thailand: Koh Samui evt./også Bangkok,
Singapore,
Cairns + en ø på Barrier Reef - hvilken en skal vi vælge?
Brisbane,
Newcastle/ Sydney Privat besøg
The train: Indian Pacific fra Sydney to Melbourne,
New Zealand,
Cook Island,
Los Angeles,
Miami,
Cruise i Caribien,
Miami,
Danmark.

Er der nogen der har forslag til, hvad vi Skal opleve også på New Zealand,
jeg har ikke mulighed for at gå/vandre ret meget.

gribben

Fra : RH

Dato : 18-02-04 23:54

> [...]
>
> Er der nogen der har forslag til, hvad vi Skal opleve også på New Zealand,
> jeg har ikke mulighed for at gå/vandre ret meget.

Det vil hjælpe lidt, hvis du skriver hvor gamle er i og om I har tænkt jer
at flyve fra sted til sted i f.eks. Australien??

/Sanne

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 19-02-04 06:59

Zealand,

> Det vil hjælpe lidt, hvis du skriver hvor gamle er i og om I har tænkt jer
> at flyve fra sted til sted i f.eks. Australien??

Og hvilke interesser i har. Så lidt mere info så kan vi bedre hjælpe. Se
evt. vores hjemmeside, da vi også har rejst 3 måneder rundt om jorden.

mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : gribben

Dato : 19-02-04 15:35

> [...]
> Brisbane,
> Newcastle/ Sydney Privat besøg
> The train: Indian Pacific fra Sydney to Melbourne,

Vi er til den tid 60 år og er meget interesseret i "alt i havet", "alt hvad
der flyver" samt natur i det hele taget, jeg ikke er særlig godt gående, men
vil gerne opleve så meget som muligt alligevel.
Vi har planer om at flyve rundt alle steder.
Din hjemmesiden er mægtig god og oplysende Pernille, men vi er nok den mere
forsigtige type, der foretrækker at vide hvor vi skal bo, især på øerne i
Asien.
Jeg tror ikke, vi er egnet til at stå trætte kl. et eller andet midt om
nattet og ikke vide, hvor sengen er.

Vi har allieret os med Australsk-New Zealandsk Venskabsforening og valgt
Quantas/British Airways, men det er jo ingen skade til at søge oplysninger
andre steder også.

Fra : RH

Dato : 19-02-04 17:28

> [...]
> Quantas/British Airways, men det er jo ingen skade til at søge oplysninger

Når I er meget interesserede i naturen, vil jeg måske anbefale, at I
springer Singapore over. Efter min mening er Singapore "bare" en
international storby og I vil få meget mere ud af at tilbringe tiden nogle
af de andre steder I har nævnt, da I i forvejen får massere at nå på
forholdsvis kort tid.

Det er svært at sige, hvilken ø på Great Barrier Reef I skal vælge, da det
kommer an på temperament og budget. I kunne også vælge at bo i Cairns og
tage på dagsture til forskellige øer derfra. Der findes rigtig mange lækre
ture at tage på, og øerne er meget forskellige. Hvis I kan lide at snorkle,
er det også helt fantastisk at tage med en sejlbåd ud til det ydre rev, hvor
man ser vidunderlig smuk natur, koralrev og tonsvis af smukke farvestrålende
fisk (vi så endda to hajer, da vi snorklede). Green Island er en lille bitte
ø, som er hyggelig hvis man gerne vil have et fantastisk smukt sted at bade
med forholdsvis lavt vand - Fitzroy Island er en bedre ø, hvis man er til
snorkling, men der skal man nok være ret godt gående for at komme rundt.

Ellers synes jeg næsten at det er dumt at bestille disse ture hjemmefra, da
I vil se mange flere muligheder når først I kommer til Australien. Der er
brochurer overalt på hoteller og hostels, og udbudet er enormt. Cairns er
faktisk kun en by hvor folk tager ud på revet fra - der er ikke rigtig andet
interessant i byen. Og selv om I er de mere forsigtige typer, skal I
overhovedet ikke være nervøse for ikke at booke disse ture hjemmefra - man
beder bare personalet på det sted man bor, om at booke den tur man vil på
(man kan som regel booke fra den ene dag til den anden), og så bliver man
enten kørt til havnen af hotellet/hostellet eller hentet af firmaet man skal
på tur med.

Når I befinder jer i Cairns ville det også være oplagt at tage en tur i
regnskoven - der findes en hyggelig lille regnskovsby lige "bagved" Cairns,
som hedder Kuranda. Der er rigtig hyggeligt. Ellers findes der mange ture op
til regnskoven nord for Cairns (Cape Tribulation).

Hvis I ellers kan lide at sejle, synes jeg at I burde tage på et "cruise" på
The Whitsundays i stedet for at besøge Brisbane, da der faktisk ikke er
noget særligt at se i Brisbane (igen fordi du skriver at I mest er
interesseret i naturen). Det er en helt fantastisk oplevelse at tage på et
3-dages cruise mellem disse smukke øer. The Whitsundays er en ø-gruppe
bestående af 74 koral-øer og der er virkelig smukt - et besøg på Whitehaven
beach (som betegnes som en af verdens 10 smukkeste strande) er som regel
inkluderet i alle de hundredevis af forskellige cruises man kan tage på.
Sådan en tur koster ca. 1000 - 1500 kr for tre dage, og det inkluderer alt
mad, lån af snorkeludstyr osv. Der er som regel en kok med ombord, som
sørger for alle måltider.

Så vil jeg bare lige slutte af med at sige, at jeg kun har meget dårlige
erfaringer med Miami, da det er en meget kriminel by. Så jeg ville tilbringe
så lidt tid som muligt i den by.

Håber I kan bruge dette til lidt - held og lykke med planlægningen

/SAnne

Fra : gribben

Dato : 19-02-04 18:33

> [...]
tilbringe
> så lidt tid som muligt i den by.
>
> Håber I kan bruge dette til lidt - held og lykke med planlægningen

Tusind tak for dine informationer og ønsker.
Vi vil tage dine gode råd ad notam og måske vælge Tampa i stedet for Miami
som udskibningshavn for vores cruise i Caribien.

gribben

Fra : RH

Dato : 19-02-04 18:50

> Tusind tak for dine informationer og ønsker.
> Vi vil tage dine gode råd ad notam og måske vælge Tampa i stedet for Miami
> som udskibningshavn for vores cruise i Caribien.

Hvis I har den mulighed, ville jeg klart vælge Tampa i stedet for Miami
er ikke ligefrem en hyggelig og afslappende by, s¨det fortryder I sikkert
ikke.......

/Sanne
der er ret misundelig

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 20-02-04 16:56

> [...]
> Quantas/British Airways, men det er jo ingen skade til at søge oplysninger

Hej igen

hvorfor ikke tage en tur omkring Ecuador? I har valgt en hel del "dyre"
steder og jeg formoder derfor, at penge ikke er en udpræget mangelvare *s*.
Så vil jeg da anbefale Galapagos øerne. De kan ikke blive en del af jeres
jorden rundt billet, men I kan flyve dertil fra Ecuador. Det er dog ikke
helt billigt! Den største naturoplevelse jeg har haft er dog i Bolivia hvor
man rejser over andesbjergene. Det er højt men nemt. Man sidder i en jeep
hele vejen (3 dage).

I er til natur, men jeg vil alligevel foreslå Tokyo. Det er nemt at komme
rundt, og der er metrostationer alle steder. Man behøver derfor ikke gå ret
meget...

Må jeg også foreslå USA? Det er et fremragende land fsva. natur. Alt er
desuden indrettet til handicappede og dermed også til personer der er
dårligt gående. Her kunne en togtur også være en ide. Det er absolut ikke
krævende men en imponerende oplevelse..... I kan f.eks. flyve til San
Francisco (der er meget!! bedre end LA) og så tage toget til f.eks. Chicago
evt. med et stop i Utah eller fra LA til Orlando som I oprindeligt også
planlægger. Det er også nemt at køre bil i USA så det var også en mulighed.

Jeg vil tilslutte mig kommentarerne om Miami, men i SKAL se Key West..

Hvis I er den forsigtige type, så kan I med stor fordel bestille første
overnatning (i alle ankomstbyer) hjemmefra evt. via nettet. Det gør vi
altid! Det er surt at ankomme til en storby en sen eftermiddag og ikke vide
hvor man skal sove.

Mvh

Kennet

Fra : gribben

Dato : 21-02-04 00:38

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor ikke tage en tur omkring Ecuador? I har valgt en hel del "dyre"
> steder og jeg formoder derfor, at penge ikke er en udpræget mangelvare
*s*.

Det har du ret i meeen Jeg er jo fra Jylland og der "holder man lidt
igen".

> [...]
hvor
> man rejser over andesbjergene. Det er højt men nemt. Man sidder i en jeep

Det er det, der er et af problemerne, det vil aldrig gå godt for mig i en
jeep i 3 dage - brækket hofte, brækket knæ, samme ben.

> I er til natur, men jeg vil alligevel foreslå Tokyo. Det er nemt at komme
> rundt, og der er metrostationer alle steder. Man behøver derfor ikke gå
ret
> meget...

Det er absolut ikke sagen.

>I kan f.eks. flyve til San Francisco (der er meget!! bedre end LA)

Det har vi faktisk også besluttet, men USA er kun en stopover for os - tro
det eller ej og iøvrigt er det for koldt at bevæge sig østpå, på det
tidspunkt vi er der (dårlig undskyldning?).

> Jeg vil tilslutte mig kommentarerne om Miami, men i SKAL se Key West..

Jeg er enig også med hensyn til Key West (vi har set filmen), men hvis
cruisen nu udgår fra Miami!

> [...]
> overnatning (i alle ankomstbyer) hjemmefra evt. via nettet. Det gør vi
> altid! Det er surt at ankomme til en storby en sen eftermiddag og ikke

Nu har jeg surfet rigtig meget rundt for at se på både hjemmesider
(rejsebeskrivelser) og tilbud på de professionelle sider i alle afskygninger
inkludsiv priser (ja, så velhavende er vi altså heller ikke), og min
konklusion er indtil nu:

Selvom vi bestiller online, kan det ikke holde vand i forhold til
Venskabsforeningens priser i Australien.
Måske har jeg bare ikke fundet de rigtige steder?

Nu er det jo ikke kun Australien det handler om (vi har været der for ca. 11
år siden) men også New Zealand, hvor jeg er helt på bar bund men også de øer
i hhv. Malaysia, Thailand samt Cook Island.

Men som beskrevet det er stadig en råskitse (alles ønskedrøm eller??), og vi
er modtagelige for gode råd og forslag.

Mvh og foreløbig tak
Gribben

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 21-02-04 12:02

">
> Selvom vi bestiller online, kan det ikke holde vand i forhold til
> Venskabsforeningens priser i Australien.
> Måske har jeg bare ikke fundet de rigtige steder?

Jeg har ikke været i Australien, men i forhold til, hvordan det fungerer i
andre vesteuropæiske lande, så har du nok ret. Det afhænger dog meget af
sæsonen. I USA f.eks. er priserne uden for sæsonen MEGET lavere hvis man
bare dukker op, mens det i højsæsonen godt kan betale sig at bestille
hjemmefra via et bureau. I østen er det alt for dyrt at bestille hjemmefra.
Evt. kan man bestille direkte på hotellets hjemmeside, men min erfaring er,
at det ofte er lige så billigt eller billigere hvis man kommer ind fra
gaden.

> [...]
øer
> i hhv. Malaysia, Thailand samt Cook Island.

Cook Island ved jeg ikke så meget om, men da vi var jorden rundt læste jeg
en del om stillehavets øer. Vi tog til Samoa som var helt perfekt. Billigere
end de fleste andre stillehavsøer, smuk og med fantastisk vejr. Det er
desuden ikke så overrendt som Fiji og (til dels) Rarotonga. Nu interesserer
I jer en del for natur. Der skal man huske, at mange stillehavsøer er meget
små og ikke rig på natur (ud over det der er i havet!).

Vi har nogle Israelske venner, der har rejst meget i stillehavet. I følge
deres udsagn, er Bora Bora i Fransk Polynesien den smukkeste ø i hele
Stillehavet.

> Men som beskrevet det er stadig en råskitse (alles ønskedrøm eller??), og
vi
> er modtagelige for gode råd og forslag.

Jeg er også kommet i tanke om Ft. Lauderdale. Smukt sted lige nord for
Miami. Måske et sted at stoppe inden Jeres cruise i stedet for Miami? Ligger
nok lidt langt fra Everglades hvis I vil en tur derned, men absolut muligt
at nå til Miami på kort tid. Har også en stor lufthavn, så der er fly fra
LA/SF til Ft. Lauderdale. Jeg ved ikke hvornår I skal afsted, men 18 grader
i Januar er vel ikke så galt?

Mit sidste råd er, at der også findes engelsksprogede nyhedsgrupper. De er
ofte meget anvendelige. Der er en, der hedder rec.travel.australia.

mvh

Kennet

Fra : gribben

Dato : 21-02-04 20:00

> [...]
er,
> at det ofte er lige så billigt eller billigere hvis man kommer ind fra
Ok det vil vi så overveje, men vil først se hvad vores bureau kan tilbyde,
vi har jo stadig vores surfer-resultater og kan reagere der fra.

> [...]
Billigere
> end de fleste andre stillehavsøer, smuk og med fantastisk vejr.

Det kan jeg se på jeres hjemmeside, men det I gjorde, er vi for
magelige/gamle til, vi vil Altid have vores eget badeværelse

> Nu interesserer I jer en del for natur. Der skal man huske, at mange
stillehavsøer er meget
> små og ikke rig på natur (ud over det der er i havet!).

Ja, så fanatisk er vi altså heller ikke, bare det at ligge i en hængekøje og
fundere er jo natur(lig), men i ordet natur er også alt, hvad der sker
omkring én et fremmed sted - nå nej, det er nok kultur

> Vi har nogle Israelske venner, der har rejst meget i stillehavet. I følge
> deres udsagn, er Bora Bora i Fransk Polynesien den smukkeste ø i hele
> Stillehavet.

Det må jeg så undersøge.

> [...]
> at nå til Miami på kort tid. Har også en stor lufthavn, så der er fly fra
> LA/SF til Ft. Lauderdale. Jeg ved ikke hvornår I skal afsted, men 18

Vi skal afsted ca. begyndelsen/midt i november 2004 og regner med USA ca.
februar 2005 og 18 C er ikke dårligt
Jeg har lige modtaget et tilbud på kr.7000/2 personer/1 uge med all
inclucive cruise i Caribien afgang fra Miami , så det er vel heller ikke så
galt.
Som sagt er USA kun en stop over for os,

> Mit sidste råd er, at der også findes engelsksprogede nyhedsgrupper. De er
> ofte meget anvendelige. Der er en, der hedder rec.travel.australia.

Jeg har aldrig i mit liv læst så mange rejsebeskrivelser og fået så meget
hjælp som på nuværende tidspunkt. Tusind tak.

Mvh

Elly

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 26-02-04 03:42

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message

> [...]
er,
> at det ofte er lige så billigt eller billigere hvis man kommer ind fra

Det kommer da helt an på hvor man skal hen. Nu nævnes Thailand og det har
jeg da nogen erfaring med jeg har feks lige været der i 3 uger (primært
Bangkok). min erfaring med hoteller er at det er meget billigere at bestille
på nettet end det er at gå ind på hotellet og bestille der. Vi havde bestilt
1 hotel hjemmefra til de første 6 dage og så skulle vi elers finde resten
dernede det viste sig at de hoteller jeg mødte op på personligt var en del
dyrere end jeg kunne finde dem på nettet.

Men bestil ikke på hotellets hjemmeside der findes rigtigt mange portaler
hvor man får værelset til nogle helt andre priser (med enkelte undtagelser).

Om det gælder for andre lande også kan jeg ikke sige da jeg ikek har
erfaring med andet end Thailand.

Thomas

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 20-02-04 16:57