Msado25.tbl
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 18-02-04 21:57

Hej NG
Jeg forsøger hvis en eller anden kender dette problem, når jeg
med PDW vil installere mit program på en anden maskine, da
får jeg følgende fejlmeddelelse:

An error occurred while registering the file 'C:\Windows\System\msado25.tbl'

Hvad gør jeg galt og hvor skal jeg lede efter løsningen.

Jeg benytter XP og VB6.0 sp5 og Access 2000

m.v.h.
Ole J. hansen

Fra : Harald Staff

Dato : 19-02-04 00:38

Hei Ole

Komponenten er en lille del av den avsindig altforstore MDAC -her versjon 2.5- som man
henter gratis fra http://msdn.microsoft.com/data/ -så installasjonen savner trolig en
annen komponent fra samme pakke. Det beste er å installere hele mdac eventuelt separat,
pdw forstår neppe omfanget av den.

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 19-02-04 10:03

Hej igen.
Først tak til Harald, jeg forsøger det du skrev, men jeg mener nu nok,
at jeg har kørt denne pakke.
Jeg glemte at skrive, at jeg har være på Microsoft Hjemmeside og fundet
nogle løsningsmuligheder ved at ændre i Setup.lst filen, dette har jeg også
prøvet uden det ønskede resultat.
Bare der var en løsning.
m.v.h.
ole

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-02-04 10:22

On Wed, 18 Feb 2004 21:57:18 +0100, "Ole J. Hansen"
> [...]

>får jeg følgende fejlmeddelelse:
>
>An error occurred while registering the file 'C:\Windows\System\msado25.tbl'

1. Findes filen rent faktisk i den pågældende sti?
2. Den konto som er aktiv under installation, har den
admin-rettigheder?

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 19-02-04 12:13

"Morten Snedker" <morten@spammelam.dbconsult.dk> skrev i melding

'C:\Windows\System\msado25.tbl'

> 1. Findes filen rent faktisk i den pågældende sti?

Godt poeng. Skal den ikke hete
C:\Windows\System32
?

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-02-04 14:02

On Thu, 19 Feb 2004 12:13:28 +0100, "Harald Staff"
<innocent@enron.invalid> wrote:

>"Morten Snedker" <morten@spammelam.dbconsult.dk> skrev i melding

>'C:\Windows\System\msado25.tbl'

>Godt poeng. Skal den ikke hete
>C:\Windows\System32?

Joh, ifølge dit først indlæg forsøger den at registrere

C:\Windows\System\msado25.tbl

Findes filen ikke dér, ja så kan den jo dårligt registreres....

mvh /Snedker

---
http://dbconsult.dk

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-02-04 10:23

On Wed, 18 Feb 2004 21:57:18 +0100, "Ole J. Hansen"
<ojh@nospamhansen.mail.dk> wrote:

PS: Som Harald er inde på, så har jeg også valgt ved mine
applikationier at installere MDAC seperat - det giver ofte det mest
gnidningsløse resultat.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 19-02-04 20:07

Hej Morten og Harald
Jeg har nu installeret MDAC, og ganske rigtigt så var det
problem væk, men sædvaneligvis dukker et ny op, og også
her, nu kører en del af programmet på en anden maskine, men
ved nogle af functionerne får jeg Run-time 13.
Det kunne være sjovt, hvis man på et eller andet tidspunkt
kunne få dette til at køre.

m.v.h.
ole

Fra : Morten Snedker

Dato : 19-02-04 23:50

On Thu, 19 Feb 2004 20:06:42 +0100, "Ole J. Hansen"
<ojh@nospamhansen.mail.dk> wrote:

>men ved nogle af functionerne får jeg Run-time 13.
>Det kunne være sjovt, hvis man på et eller andet tidspunkt
>kunne få dette til at køre.

Det er lettere at hjælpe hvis du poster koden som fejler, gerne med en
indikation af linien i koden, som det går galt med.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 20-02-04 10:41

Hej Morten
Dit spørgsmål medfører, at jeg opdager, at jeg har formuleret mig
forkert.
Problemet er: Jeg har en form med en del knapper, bl.a. udskriv rapport,
når jeg trykker på denne knap, får jeg fejlen Run-time 13
jeg når ikke at komme til nogen kode som jeg kan se.
Jeg har oprettet rapporten med DataEnvironment.Dsr.
Når jeg kører systemet på udviklingsmaskinen, så vises rapporten
fint, men rapporten vil ikke komme frem, når jeg har installeret systemet
på en fremmed maskine..
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Morten Snedker

Dato : 20-02-04 16:19

On Fri, 20 Feb 2004 10:41:24 +0100, "Ole J. Hansen"
> [...]

>Når jeg kører systemet på udviklingsmaskinen, så vises rapporten
>fint, men rapporten vil ikke komme frem, når jeg har installeret systemet

Det var straks anderledes - en af de rigtig trælse fejl at støde på.

Jeg antager, at du ved hvilken funktion det er, som fejler. Så jeg
ville nok vælge at lægge nogle flere checkpoints ind.

Måske kunne du lade din fejlhåndtering konstatere, hvilken linie det
er, som der fejler.

Ex. sætte en variabel ind:
iError = iError + 1

Sætte den ind flere steder i koden. I din fejlhåndtering kan du så
have noget lignende

MsgBox "Tæller=" & iError & vbNewline & vbNewline & err.Description

Dette kræver dog at du har en egentlig fejlhåndtering, hvilket din
Run-time error tyder på du IKKE har. Det er, undskyld mig,
kludeprogrammering. (Og undskyld hvis jeg tager fejl).

Men det vil give et fingerpeg om, hvor i koden du skal søge fejlen.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 20-02-04 16:54

Hej Morten
Tak for dit svar, og du har så evig ret, jeg har ikke
fejlhåndtering i mit program, men det er vel så simpelt,
at jeg endnu ikke har fået det til at gå ned, men jeg vil
arbejde videre med dit svar.
Er der nogen der har erfaring med, om Crystal Report er
mere sikker i denne situation.