Bratislava
Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 18-02-04 21:47

Hej allesammen

Jeg skal afsted til Bratislava i tiden omkring påske. Hvornår er endnu ikke
fastlagt, men det finder jeg ud af i denne uge.

Men mit spørgsmål lyder - hvad er den billigste måde at komme til Bratislava
på primært ved flyvning? Jeg ved, at Sterling flyver til Prag for ca. 500kr
one-way, men derfra er der 3-4 timers togkørsel til Bratislava, hvilket jo
også koster. Flyver nogle af billigselskaberne til Wien eller måske direkte
til Bratislava?

Min storebror, som i øjeblikket er bosat dernede, valgte at flyve med
Ryanair til Stansted og videre derfra med et andet selskab til Bratislava -
tror jeg nok. Det var noget besværligt grundet opholdet i Stansted, der var
på 6-7 timer om natten! En sådan løsning kan i hvert fald ikke være
billigere end Sterling, og også grundet komfort en løsning jeg gerne vil
undgå.

Håber I kan hjælpe!

Mvh.
Søren

Fra : John

Dato : 28-02-04 20:07

"Søren Beltofte Sørensen" <soeren[mit_rotwein]@beltofte.dk> skrev i en
meddelelse news:4033cf37$0$95029$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> one-way, men derfra er der 3-4 timers togkørsel til Bratislava, hvilket jo
> også koster. Flyver nogle af billigselskaberne til Wien eller måske

Hej

En togbillet fra Prag til Bratislava koster ikke ret meget, så det vil nok
være den nemmeste løsning.
Generelt er både tog og bus billige transportmidler på de kanter.
I øvrigt fedt at Sterling er begyndt at flyve til Prag. Det var da også på
tide at et lavprisselskab begyndte på det

Mvh

John

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 29-02-04 00:34

"John" <jk7410@hotmail.com> wrote:

> En togbillet fra Prag til Bratislava koster ikke ret meget, så det vil nok
> være den nemmeste løsning.

Ja, det tyder det på. Jeg skal afsted i påsken, og er Sterlings priser - om
end dyrere end almindelige hverdage - ganske udmærkede. I øvrigt har jeg
fundet ud af, at min storebror gennem sit arbejde kan skaffe togbilletter og
hoteller til lokale priser, hvilket er noget billigere end touristpriser

> Generelt er både tog og bus billige transportmidler på de kanter.
> I øvrigt fedt at Sterling er begyndt at flyve til Prag. Det var da også på
> tide at et lavprisselskab begyndte på det

Ja, så afgjort. Og Sterling gør det jo til en meget fornuftig pris, hvis man
planlægger turen god i forvejen mhp. at flyve på de billigste dage. Tak for
det Sterling. Og tak for dit svar. I øvrigt har jeg fundet ud af, at SAS
flyver til Wien for ca. 1400kr t/r. Men skal man kun bruge en billet den ene
vej, er prisen ca den samme...

Mvh.
Søren B.