antal point for en halv sunset sandwich
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-02-04 21:37

Hejsa

Ja, som ny bruger af ww, har jeg for tiden nogen spørgsmål ( de spørgsmål
jeg ikke lige kan vente med at få svar på inden jeg kommer derhen næste gang
).

Er der nogen der ca ved hvor mange point en halv sandwich med tun fra sunset
( eller ligende steder ) gir'?

Alt det grønne der er i den er jo 0 point, men brødet og tunen?

Håber nogen kan gi' mig et ca svar

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 22-02-04 14:16

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ca ved hvor mange point en halv sandwich med tun fra
sunset
> ( eller ligende steder ) gir'?
>
> Alt det grønne der er i den er jo 0 point, men brødet og tunen?

Hvis du ser det hver for sig, er det meget nemmere at overskue:

Hvor meget brød er der? Svarende til 2 skiver toastbrød eller ½ flüte?

Hvor meget tun? svarende til ½ eller 1 hel dåse?

Kik så i din pointsguide efter værdierne for disse og skriv det evt. ned på
din favoritliste, så du kan huske det til en anden gang.

Håber du ellers er glad for WW og ideerne? Hvor går du for resten henne?

Kærlig hilsen

Ninett

--
konsulent hos Weight Watchers - Når livet er for fedt til slankekure.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-02-04 18:02

Hej Ninett
"Ninett Green" <ninett@greenshus - no spam - .dk> skrev i en meddelelse
> Kik så i din pointsguide efter værdierne for disse og skriv det evt. ned

> din favoritliste, så du kan huske det til en anden gang.

Tak for din hjælp. Da der ikke kom nogen svar lige med det samme, regnede
jeg også ca point på den måde, men tak alligevel

> Håber du ellers er glad for WW og ideerne?

Lige Pt er jeg glad for mit valg, men har jo kun været på den 1 uges tid,
men det virker rigtig fornuftigt, håber så bare det virker. Jeg overholder i
hvert fald mine point.

>Hvor går du for resten henne?

Jeg går inde ved Nørreport station, på noget der hedder vendersgade. Går du
selv hos dem?

Mange venlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 22-02-04 21:21

> Hej Ninett

> Tak for din hjælp. Da der ikke kom nogen svar lige med det samme, regnede
> jeg også ca point på den måde, men tak alligevel

Var så lidt, jeg hjælper gerne
> Jeg går inde ved Nørreport station, på noget der hedder vendersgade. Går
du
> selv hos dem?

Det kan man vist godt sige, jeg er nemlig konsulent i Haslev, Næstved,
Vordingborg og Nykøbing F. *SS*

Kærlig hilsen, Ninett

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-02-04 21:55

> Det kan man vist godt sige, jeg er nemlig konsulent i Haslev, Næstved,
> Vordingborg og Nykøbing F. *SS*

Ahhhh hvor dejligt, så må jeg måske godt spørge dig hvis der lige pludselig
kommer spørgsmål op som ikke kan ventes med at blive besvaret til jeg kommer
derind igen?

Har allerede et ( skal nok lade vær' med at bombedere dig med spørgsmål,
men jeg er meget ny ) hvordan kan det være der står at light saftevand er 0
point, men i den udvidet bog jeg har købt, så der at ribena light gir' ½
point for 2 dl. ? hvis ikke jeg havde købt denne bog, ville jeg jo med go'
tro drikke løs af ribena light, og så få en masse point uden at vide det.

mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 22-02-04 22:05

> [...]
> tro drikke løs af ribena light, og så få en masse point uden at vide det.

Desværre er der så mange spørgsmål, der må svæve hen i det uvisse. Men det
bedste du kan gøre for dig selv er at slappe lidt af med fokuseringen på
pointsene, ½ point for 2 dl Ribena, hvor mange giver det, når det er
fortyndet??

Programmet handler i realiteten ikke så meget om at tælle points, men om at
ændre sine vaner, få hjælp til at opretholde motivationen og at lære at
holde vægten, når man har opnået den ønskede vægt.

Kærlig hilsen, Ninett

Fra : insideout

Dato : 22-02-04 22:37

"Ninett Green" <ninett@greenshus - no spam - .dk> skrev i en meddelelse

Hej Ninett

Den 24 jan. ville du da starte på DDV hvad blev da af det?

> Programmet handler i realiteten ikke så meget om at tælle points,

Her er jeg dybt uening med dig, når man er ny på ww handler det netop om at
tælle point og overholde dem ellers taber man sig ikke. Hvis man kender
formlen som ww bruger til at udregne point på en vare så er der jo netop
lagt op til at man tænker i point og man finder hurtigt ud at at fedt bliver
straffet og kostfibre bliver belønnet.
Det er jo derfor man har valgt at fiberrige grønsager og frugt skal være
gratis mens andet det enten indeholder meget frugtsukker eller fedt skal
koste. Dette er ikke noget man får forklaret hos ww og sikkert også med god
grund da det kan virke teknisk på mange.
Derfor kommer der mange af disse ? som f.eks Bolette også stiller og sidst
jeg var i min klasse var der også en der ikke kunne forstå at man gratis
kunne spise en appelsin men et glas appelsin juice koster, men det er jo
fordi man belønner at man får fibre når man spiser en hel appelsin det gør
man ikke med et glas juice, men det er selvfølgelig ikke hele sandheden for
der er jo stadig gratis princippet som jeg før har talt om og som jeg er
enig i bare man ikke prøver at bilde folk ind at det ikke koster at
overdrive .
Når man via point tælling har lært gode prudukter at kende og har lært
hvilken terlerken størrelse man kan spise altså har en visuel fornemmelse så
er det på tide at prøve at droppe det med at tælle point men ikke før.

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : insideout

Dato : 22-02-04 22:06

> [...]
> tro drikke løs af ribena light, og så få en masse point uden at vide det.

Fordi noget bliver kaldt "Light" er det ikke ensbetydende med at det ikke
indeholder energi men da F.eks Fun Light saftevand er sukkerfri og heller
ikke indeholde frugtsukker så er der ingen energi = 0,0 kcal.
Ribena indeholder med garanti frugtsukker også selvom den bliver kaldt for
light.
Et godt tip til dig er, kik på vare deklarationen og kun den, kik kun på
indhold i gram og ikke % hvis den også er der vi bliver nemlig snydt i hoved
og røv med alle disse forskellige udtryk som fedt energi procent,
fedtfattigt, light osv osv.

Mvh
Henrik