Bike to bike kommunikationsradio
Fra : Jens Ole

Dato : 18-02-04 21:44

Hej NG

Jeg går og overvejer at investere i radioudstyr der giver mulighed for at
kumunikere når man er på farten.

Jeg har i forvejen et par af de velkendte PMR radioer med 8 kanaler med 40
subkanaler.

Jeg har fundet et par steder på internettet f.eks. www.motocom.dk som sælger
styrebokse til intercom men også til bike to bike kommunikation men er ikke
blevet meget klogere!!

Grundlæggende kunne det være kanon at kunne koble mobilen, PMR radio,
lydudgang fra navigationsudstyret og så måske også intercom på et "fælles"
system.

Er der nogen på NG der har erfaringer hermed:

-Hvilke produkter kan anbefales?
-Særlige faldgruber?
-Hvilke leverandører kan anbefales i DK?
-Hvilke installatører kan anbefales i Storkøbenhavn?
-Andet der er godt at vide inden man investerer?

På forhånd tak!

Mvh
JO
Dragstar 1100 XVS

Fra : Bjørn S

Dato : 18-02-04 22:02

"Jens Ole" <bogus_23@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Grundlæggende kunne det være kanon at kunne koble mobilen, PMR radio,
> lydudgang fra navigationsudstyret og så måske også intercom på et "fælles"

Jeg vil da tro at Motocom er seriøs, uden erfaring med butikken, men hans
hjemmeside og produkter ser da overbevisende ud.

OT, og dog : Jeg HAR sæt lyset vedrørende headsæt/mikrofon til MC, en
øreplug (kunne f.eks være formstøbt, og dermed støjdæmpende) med indebygget
højttaler, og en mikrofon som består af en lille firkantet dut som rører
kraniet inde i øret, og opfanger det du siger med en meget god gengivelse,
upåvirket af udenfrakommende larm. Det fungerer til en rock-koncert, så mon
ikke det duer til vindstøj på en MC også
Jeg kender desværre ikke producentnavn, men et søg på Google under earmic
giver endel hits.
Hvilke radio det kan bruges på, og om det er fuld duplex vet jeg ikke noget
om.
Den jeg så er "meget hemmelig" Men mon ikke de bruger noget lignende,
f.eks til Roskildefestivalen ?

--
/Bjørn

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-02-04 09:21

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote:

>Jeg kender desværre ikke producentnavn
Det kunne være fx. Nextlink http://nextlink.to/

Jeg har desværre ikke prøvet (endnu), men konceptet virker smart.

--
Kåre

Fra : DJ

Dato : 19-02-04 10:08

"Kåre Nejmann" <nospam@kan.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være fx. Nextlink http://nextlink.to/

Nogen der har en ide om prisen på deres produkter?

Dannie

Fra : Bjørn S

Dato : 19-02-04 10:13

Kåre Nejmann wrote:

> Det kunne være fx. Nextlink http://nextlink.to/

> Jeg har desværre ikke prøvet (endnu), men konceptet virker smart.

Ja, det ligner meget den jeg så, den "hudfarvede" i midten.
Kan se de forhandles her hjemme, så man kan jo ringe og blive klogere.
Det smarte i det var jo at man både havde høreværn, mikrofon og højttaler
i samme enhed, så kan man måske få en tilsvarende uden mikriofon i det
andet øre, hvis man vil ha stereo. Dog tror jeg prisen er pebret

--
/Bjørn

Fra : Gorba

Dato : 19-02-04 14:13

"Jens Ole" <bogus_23@hotmail.com> wrote in message news:<h3QYb.12037$jf6.3425@news.get2net.dk>...
> [...]
> -Hvilke leverandører kan anbefales i DK?
> -Hvilke installatører kan anbefales i Storkøbenhavn?
> -Andet der er godt at vide inden man investerer?

Hej Jens.

> -Hvilke produkter kan anbefales?
Hvis du kan nøjes med 2 ting af gangen (mobil-PMR, mobil-navigation
eller PMR-navigation) kan følgende anlæg bruges.
http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=246

Hvis du vil ha' alle 3 ting tilkoblet på en gang skal du bruge
følgende:
http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=65

> -Hvilke installatører kan anbefales i Storkøbenhavn?
http://www.motocom.dk/default.asp?Action=Menu&Item=112

Har selv lige købt intercom hos motocom.dk (model basic plus og fik en
PMR med i handlen).
http://www.motocom.dk/Default.asp?Action=Details&Item=49

Held og lykke

Gorba