Hjælp til css inde i html dokument som all~
Fra : Lars Christensen

Dato : 18-02-04 20:24

Hej,

Jeg har brug for at indholdet i div id="menu" anvender følgende
parametre :

a {text-decoration: none;}
a:hover {color: black; text-decoration: underline;}

I den eksterne css fil er der anvendt andre parametre der skal
gælde for resten af siden.

Hvordan gør jeg det?

HTML 4.01 Strict valideret & valideret css:

http://nflturnering2004.frac.dk/test/standings.htm
http://nflturnering2004.frac.dk/test/style/standings.css

Tak til denne nyhedsgruppe og især Jens G. Clausen der har været
med hjælpsom og tålmodig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-04 20:32

"Lars Christensen" <not@available.com> skrev

> [...]
> a:hover {color: black; text-decoration: underline;}
>
> I den eksterne css fil er der anvendt andre parametre der skal

#menu a:link, #menu a:active, #menu a:visited{
text-decoration:none
}
#menu a:hover{
color: black;
text-decoration: underline
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-02-04 21:00

Fra : pepss

Dato : 18-02-04 20:44

"Lars Christensen" skrev

> [...]
> a:hover {color: black; text-decoration: underline;}
>
> I den eksterne css fil er der anvendt andre parametre der skal

du kan også bruge class på dem men de skal stå sådan
a.menu:hover
*som jeg sys er lidt mærkelig *

p.s. du kan søge i gamle indlæg på google
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.edb.internet.webdesign

det er tit en god hjælp!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Lars Olesen

Dato : 19-02-04 08:38

pepss wrote:

> du kan også bruge class på dem men de skal stå sådan
> a.menu:hover

Hvis det er id, skal du bruge:

a#menu og a#menu:hover

Men jeg ville bruge Erik Ginnerups forslag andetsteds i denne tråd.
Områdestyling (som han bruger) er en rigtig god ide, som gør det let at
overskue sine css-regler senere.

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-04 16:01

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i

> Men jeg ville bruge Erik Ginnerups forslag

Hvad har jeg nu gjort, siden mit navn skal staves forkert? :)

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : from south

Dato : 19-02-04 18:20

Hej Erik
"Erik Ginnerskov" <egin@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i

> Hvad har jeg nu gjort, siden mit navn skal staves forkert? :)

Intet, du er bare så efterspurgt at alle ikke kan huske at stave dit
navn. Men dine vise ord er nu lige så gode af den grund. Mvh Knud