E-Mail
webnoob 5265
[Agent 2.0] To spørgsmål.
Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 17:29

Hep!,

Har lige to nye spørgsmål.

1) Jeg er muse bruger (TM). Jeg klikker mig igennem tråde og
meddelelser. Det irriterer mig at jeg skal dobbeltklikke på en besked
for at hente body..

Jeg gider ikke hente alle bodies altid, så det er ikke en løsning.

Jeg gider heller ikke have dobbeltklik på midterste museknappe

Er der en måde?

2) I XNews er jeg vant til "scores". Kan jeg gøre noget tilsvarende i
Agent, så jeg lettere kan følge de tråde jeg selv deltager i?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Henning

Dato : 18-02-04 18:11

On Wed, 18 Feb 2004 17:29:21 +0100, Palle Jensen
<palle.jensen@tiscali.invalid> wrote:

> [...]
>for at hente body..
>
>Jeg gider ikke hente alle bodies altid, så det er ikke en løsning.

Sæt en grænse på ex. 100 linier og brug Space til at hoppe til næste
ulæste indlæg?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 19:57

Den Wed, 18 Feb 2004 18:11:00 +0100, skrev Henning
<newsmail@mailme.invalid> :

>Sæt en grænse på ex. 100 linier og brug Space til at hoppe til næste
>ulæste indlæg?

Desværre.. Jeg har vænnet mig til at bruge tastaturet til stort set
alt andet end newsgroups... Jeg bruger kun musen..

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-02-04 22:11

Palle Jensen skrev:

> Desværre.. Jeg har vænnet mig til at bruge tastaturet til stort set
> alt andet end newsgroups... Jeg bruger kun musen..

Outlook Express.

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 23:55

Den Wed, 18 Feb 2004 22:10:44 +0100, skrev "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> :

>Outlook Express.

Huh?

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-02-04 02:14

Palle Jensen <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev:

>Hep!,

G'aften

>1) Jeg er muse bruger (TM).

Find en anden newsklient!

>Det irriterer mig at jeg skal dobbeltklikke på en besked
>for at hente body..

Det skal du heller ikke nødvendigvis.

>Jeg gider ikke hente alle bodies altid, så det er ikke en løsning.

Tjah, en basal indstilling er online/offline defaults. Jeg har det
sidste, måske af gammel vane. Jeg beder den hente headers, så kører
jeg dem igennem med N og markere dem jeg vil hente, med M. Derefter
bladrer jeg igennem med mellemrumstasten.

>2) I XNews er jeg vant til "scores". Kan jeg gøre noget tilsvarende i
>Agent, så jeg lettere kan følge de tråde jeg selv deltager i?

Du kan markede tråden med "watch" (brilleknappen eller W) så henter
den automatisk body i første hug. Omvendt kan du ignorere en tråd med
kappen eller I.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-02-04 10:42

Peter Loumann wrote in

> Find en anden newsklient!

- I må altså meget undskylde, men at opfordre mig til at finde en
anden news klient er altså lidt tåbeligt! Jeg er udemærket tilfreds,
men fordi jeg stiller et spørgsmål skal jeg skifte klient? Ingen
klient i hele verden vil leve 100% op til præcis de ting man gerne
vil. Og at anbefale OE er nærmest en fornærmelse..

> [...]
> så kører jeg dem igennem med N og markere dem jeg vil hente, med
> M. Derefter bladrer jeg igennem med mellemrumstasten.

- Men det var så ikke det jeg spurgte om. Jeg ved godt I er gode til
at bruge de indstillinger der falder Jer lettest, men jeg spørger om
det ikke er muligt at klikke én gang på et indlæg og så hentes det?
Kan ikke se hvorfor det er nødvendigt at dobbeltklikke?!

> Du kan markede tråden med "watch" (brilleknappen eller W) så
> henter den automatisk body i første hug. Omvendt kan du ignorere
> en tråd med kappen eller I.

- Det ved jeg. Men er det ikke en automatisk måde at gøre det på?! If
header contains: "Palle Jensen" Then mark as "Watch". Noget i den
stil.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-02-04 10:53

> [...]

>anden news klient er altså lidt tåbeligt! Jeg er udemærket tilfreds,
>men fordi jeg stiller et spørgsmål skal jeg skifte klient?

Det jeg ville udtrykke, var at navigation med tastatur er agents
styrke. Beklager hvis bemærkningen kunne misopfattes.

>Ingen klient i hele verden vil leve 100% op til præcis de ting man gerne
>vil.

Netop.

>Og at anbefale OE er nærmest en fornærmelse..

Det har jeg heller ikke skrevet noget om.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-02-04 12:15

Peter Loumann wrote in

> Netop.

- Og derfor ville et: "Nej det kan ikke lade sig gøre" være 100%
tilstrækkeligt for mig.

> Det har jeg heller ikke skrevet noget om.

- Nej det var Hr. Vendelbo.

Man behøves iøvrigt ikke bruge OE, for at kunne klikke en gang på en
besked for at læse den. XNews gør dette, og den bruger jeg stadig.
Men jeg vil gerne skifte til Agent fordi jeg før har brugt den med
stor tilfredshed.

De små detaljer jeg savner tillader jeg mig så at spørge til. Det der
irriterede mig var bare at jeg ikke kunne få et "nej" kort og klart
svar.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-02-04 20:32

> [...]

>- Det ved jeg. Men er det ikke en automatisk måde at gøre det på?! If
>header contains: "Palle Jensen" Then mark as "Watch". Noget i den

Det kan man gøre med et watch-filter. Bare tryk Ctrl-W, og udfyld
'reglerne' efter dine ønsker. Agent understøtter også regular
expresions, så man kan lave nogen ret avancerede filtre.

--
Kåre

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-02-04 22:45

Den Thu, 19 Feb 2004 20:31:40 +0100, skrev Kåre Nejmann
<nospam@kan.dk> :

>Det kan man gøre med et watch-filter. Bare tryk Ctrl-W, og udfyld
>'reglerne' efter dine ønsker. Agent understøtter også regular
>expresions, så man kan lave nogen ret avancerede filtre.

Cool. Præcis!

Takker