LOC censur?
Fra : Jakob

Dato : 18-02-04 16:53

Hvorfor må man ikke sige "pik" i Danmark? Jeg forstår ikke at der går
amerikansk i den nu, siden hans sang skal igennem censur.

Fra : AJC

Dato : 18-02-04 17:07

"Jakob" <sds@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor må man ikke sige "pik" i Danmark? Jeg forstår ikke at der går
> amerikansk i den nu, siden hans sang skal igennem censur.

Jeg er først tilfreds, når hans sang er blevet censureret 100%!

Fra : Mikkel Eide Erisken

Dato : 18-02-04 17:49

On 2004-02-18 17:06:50 +0100, "AJC" <nobody@none.invalid> said:

> "Jakob" <sds@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg er først tilfreds, når hans sang er blevet censureret 100%!

Det er da noget sludder. Hvis alt blev censureret fordi der var en der ikke
kunne lide det, var der nul musik tilbage.

Jeg ved heller ikke hvorfor nummeret er censureret, men det lader til at DR
& TV2 lige så stille er gået i gang med en underlig form for "pop-censur"
(af mangel på bedre ord). De censurerede også "pik" ud af traileren til
Klassefesten tror jeg det var. Jeg kan ikke huske eksempler fra den anden
kanal, men ved der var nogen.

Personligt skriver jeg et klagebrev hver gang jeg bliver udsat for
censur... Hvis der bare var flere der gjorde det end dem der klager over
det modsatte, kunne det måske blive til noget.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Jakob

Dato : 18-02-04 17:50

On Wed, 18 Feb 2004 17:49:10 +0100, Mikkel Eide Erisken
<carthagtuek@softhome.net> wrote:

> [...]
>(af mangel på bedre ord). De censurerede også "pik" ud af traileren til
>Klassefesten tror jeg det var. Jeg kan ikke huske eksempler fra den anden

Ja det giver ikke meget mening, når programmerne så brugrer ordet i
flæng. jeg så lige Rundfunk og der sagde de da "pik" flere gange.
Og selvfølgelig skal man også kunne sige det. I Danmark skal der ikke
være ord, der er "forbudte"

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 21:52

"Mikkel Eide Erisken" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Det er da noget sludder. Hvis alt blev censureret fordi der var en der
ikke
> kunne lide det, var der nul musik tilbage.

Glem det, det er flamebite som sædvanligt fra AJC...

> mvh
> Mikkel Eide Eriksen

Lars B

Fra : AJC

Dato : 18-02-04 22:21

"Lars Jensen" <lars [at] zulfo [dot] dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Glem det, det er flamebite som sædvanligt fra AJC...

Kender vi to hinanden?

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 13:01

"AJC" <nobody@none.invalid> skrev i en meddelelse
> "Lars Jensen" <lars [at] zulfo [dot] dk> skrev i en meddelelse

> går

> Kender vi to hinanden?

kender og kender... man får vel et indtryk af folk når man har været i de
samme
nyhedesgrupper igennem lang tid...

Jeg synes stadig det er flamebite fra din side, og det forekommer ofte...

Lars B

Fra : AJC

Dato : 18-02-04 22:21

> Det er da noget sludder. Hvis alt blev censureret fordi der var en der
ikke
> kunne lide det, var der nul musik tilbage.

Tingene skal jo netop kun censureres, når jeg ikke kan lide dem!

Fra : Lars Fischer

Dato : 19-02-04 16:06

> [...]

> også "pik" ud af traileren til Klassefesten tror jeg det var. Jeg
> kan ikke huske eksempler fra den anden kanal, men ved der var

Hvis DR m.fl. har gang i denslags er det ekstra absurd, al den stund
at alt er tilladt, så længe det siges på engelsk. Amerikanske rappere
må sige hvad som helst, men hvis det samme siges på dansk, så den gal.

Det er jo nærmest diskriminering af det danske sprog, og det er da
lidt underligt at en institution som DR skal stå for det. Men, OK -
de kan jo nok få opbakning hos indesrigsministeren.

/Lars

Fra : Rigor Mortis

Dato : 19-02-04 17:13

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo nærmest diskriminering af det danske sprog, og det er da
> lidt underligt at en institution som DR skal stå for det. Men, OK -
> de kan jo nok få opbakning hos indesrigsministeren.

Er det kun når den bliver spillet i radioen, at den er cesureret, eller er
den det også på cd'en?

Kunne det ikke tænkes, at LOC selv har gjort det?
Som tiden er, får man nok mere opmærksomhed ved IKKE at bruge ordet, end
hvis man gør.

Personligt tror jeg det er et bevidst stunt af LOC.

Hverken DR eller Tv2 plejer jo at være penible omkring 'frække' ord.
--
Janus

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-02-04 19:40

In <6h2730ha2qiq9glg89247b72pnuepklc1t@4ax.com> Jakob <sds@hotmail.com> writes:

>Hvorfor må man ikke sige "pik" i Danmark? Jeg forstår ikke at der går
>amerikansk i den nu, siden hans sang skal igennem censur.

?

Hvem er LOC ?

/Martin

Fra : Jakob

Dato : 18-02-04 20:23

On Wed, 18 Feb 2004 18:40:10 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen
<tusk@daimi.au.dk> wrote:

>?
>
>Hvem er LOC ?
>
>/Martin

Ham der "Unskyld, Ho, det var ikke som det sku gå, ... jeg var den
forkerte at stole på..."

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-02-04 20:29

Jakob wrote:

> Ham der "Unskyld, Ho, det var ikke som det sku gå, ... jeg var den
> forkerte at stole på..."

Er det ikke "sådan" istedet for "som"?

/David

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-02-04 20:35

In <6re730pb9cs4lej44nomepikvsdtgoqcs1@4ax.com> Jakob <sds@hotmail.com> writes:

>Ham der "Unskyld, Ho, det var ikke som det sku gå, ... jeg var den
>forkerte at stole på..."

Altsaa en-eller-anden dansk musikere ? I hvilken sammenhaeng siger han pik ?

/Martin

Fra : Jakob

Dato : 18-02-04 20:49

On Wed, 18 Feb 2004 19:35:18 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen
<tusk@daimi.au.dk> wrote:

>Altsaa en-eller-anden dansk musikere ? I hvilken sammenhaeng siger han pik ?

Senere i omkvædet. "Her er min pik, kan du tilgive den"

Men led lidt på nettet. Det er en af de klart mest spillede sange for
tiden.

Fra : AJC

Dato : 18-02-04 22:18

> Senere i omkvædet. "Her er min pik, kan du tilgive den"
>
> Men led lidt på nettet. Det er en af de klart mest spillede sange for
> tiden.

Folk er mærkelige!

Fra : Thomas

Dato : 18-02-04 23:30

"AJC" <nobody@none.invalid> skrev i en meddelelse

> Folk er mærkelige!

Ja åbenbart....
Der er f.eks. en herinde der skal komme med et totalt urelevant indlæg
som "Jeg er først tilfreds, når hans sang er blevet censureret 100%"...
Jeg tror nok han kaldte sig AJC... Siger det dig noget???

Nej spøg til side... Og undskyld... Jeg driller
Jeg syntes det er en mærkelig holdning og opførsel...

En person stiller et sagligt spørgsmål om, hvorfor der er blevet censureret
i en sang... Og så kommer der sådan en totalt ubrugelig kommentar tilbage
i hovedet af ham fra din side...

Altså, det er selvfølgelig fair nok hvis du ikke bryder dig om musikken...
Men
var det nemmeste så ikke at springe over indlægget, og lade være med at
kommentere indlægget?
For ærligt talt... Der er jo igen der kan bruge din "kritik" til noget...
Og den er
helt urelevant i en diskution om censur... Tænk over det en anden gang...

Tænk hvis det var dig selv der gerne ville starte en seriøs diskution... Og
folk
så kom med sådan nogen intetsigende og ligegyldige indlæg....

Mvh. Thomas

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-02-04 17:53

Jakob skrev:
> Men led lidt på nettet. Det er en af de klart mest spillede sange
> for tiden.

Undskyld, men gider du ikke lige sige hvad de tre bogstaver 'LOC'
står for? Nu gider jeg snart ikke google forgæves længere.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som for længst skulle have slettet denne

Fra : Thomas

Dato : 19-02-04 20:14

> Undskyld, men gider du ikke lige sige hvad de tre bogstaver 'LOC'
> står for? Nu gider jeg snart ikke google forgæves længere.
>
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt

L.O.C. er en forkortelse af hans navn. Han hedder Liam O'Connor
Hvis det er hans hjemmside du søger, så kan du finde den på
http://www.loc.nu/

Mvh. Thomas

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-02-04 20:29

Thomas skrev:

> L.O.C. er en forkortelse af hans navn. Han hedder Liam O'Connor

Mange tak. Nu har jeg set siden. Mit liv er vist blevet for kort til ham.
Jeg er en gammel FZ-fan og Carl Nielsen-elsker, m.m. på 58 år.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 19-02-04 20:40

> Mange tak. Nu har jeg set siden. Mit liv er vist blevet for kort til ham.
> Jeg er en gammel FZ-fan og Carl Nielsen-elsker, m.m. på 58 år.

Det lyder jo som en stereotyp definition på en LOC-fan . Tror du vil
passe fint ind til koncerterne

/Troels

Fra : Carsten

Dato : 18-02-04 21:18

Hej!

Måske er han glad for censuren? = ekstra meget omtale!

(Bare en strøtanke)

Hilsen
Carsten

carjuntho(remove_all_this_in_the_brackets)@hotmail.com
carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Hvis du vil svare mig:
Fjern alt tekst i parentesen i mail-adressen!

If you wanna send me a mail:
Remove all text in the brackets in my mail-address!

sgftr690602

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 18-02-04 22:07

> Hej!
>
> Måske er han glad for censuren? = ekstra meget omtale!
>
> (Bare en strøtanke)
>
> Hilsen
> Carsten

Kan det ikke også bare være med vilje, for at få det til at lyde lidt
MVT-amerikaner-rap-smart agtigt?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-02-04 23:21

Carsten wrote:
> Hej!
>
> Måske er han glad for censuren? = ekstra meget omtale!

Er censuren blevet omtalt andre steder end denne tråd egentlig?

Fra : Carsten

Dato : 19-02-04 00:05

Det ved jeg ikke...

Hvis det kun er her... har det jo ingen effekt!

Og så må I undskylde min påstand...

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 19-02-04 21:03

In <c10ohu$134s$1@news.cybercity.dk> Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:

>Er censuren blevet omtalt andre steder end denne tråd egentlig?

Censur er noget vroevl. Staten har jo ikke forbudt nogle musikere
at synge/sige pik modsat USA. Der er ingen love mod nogle bestemte ord
i Danmark.

/Martin